Miksi oikeastaan ostaisit 1000 euron kellon ?
Vain senkö vuoksi että voit esitellä sitä muille?
Syvälliset ajattelijat eivät osta turhaa ja maksa mistään liikaa.
Sitä on se onnellinen elämä.
Kommentit (43)
Laatu on suhteellinen käsite. Mekaaninen kello arvokas koska se on laadukasta käsityötä. Ajassa se pysyy kuitenkin huonommin kuin halpa kvartsikello.
Mulla on 8000 Grand Seiko. Miksi? Koska miehellä kuuluu olla kello. En pysty ottamaan vakavasti naisia, joilla on älykello ranteessa. Sorry, leidit. :-)
M31
Samaa vanhaa jankkaamista. Käytännössä jokainen suomalainen omistaa jotain "tarpeetonta" tai tavaroita, joita olisi voinut halvemmallakin saada. Onko se kaikki esittämistä?
Ostan sellaisia asioita joista pidän ja jotka saa minut iloiseksi. Panostan myös laatuun, jotta ei tarvi pian taas olla etsimässä uutta, shoppailusta kun en erityisesti pidä.
Hintaa katson aika vähän, mielelläni maksan enemmän mieluisasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kaksi Omegaa, toinen maksoi 5000 ja toinen 7500. Jos myisin ne nyt, niin molempien arvo on korkeampi kuin silloin kuin ostin ne.
Arvokellojen hinnat usein nousevat, tietysti mallista ja merkistä riippuen. Joten nautin upeasta kellosta ja saan rahat takaisin, jos joskus myyn ne.
Tämän ymmärtäminen erottaa köyhät ja varakkaat toisistaan.
"nautin upeasta kellosta".. mitä mä just luin.
Inhotako sitä sitten pitäisi?
Jos ostaa jotain hieman arvokkaampaa niin tietysti kannattaa valita sellainen josta nauttii. Vai täh?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaisin lainkaan rannekelloa, ajan näkee puhelimesta ja se tuntuu epämukavalta ranteessa.
Juuri näin ajattelin mäkin noin pari viikkoa sitten kunnes päätin ostaa halvan Casion rannekellon. Totuin nopeasti siihen, eli en tunne sitä enää ranteessa ja se on myös hyvin litteä joten voin helposti nukkua sen kanssa. Näen heti ajan rannetta vilkaisemalla eikä tarvitse kaivaa mitään taskusta. Siinä on mukana herätyskello ja taustavalo että näkee ajan pimeässä, vaikka jos herää yöllä, ja lopuksi - se näyttää kivalta omassa ranteessa. En itsekään koskaan ole tykännyt pitää kelloa ranteessa enkä mikään materialistinen ihminen ole muutenkaan. Suosittelen tsekkaamaan Casion 30-100€ rannekelloja, ne ovat tosi hyvän näköisiä hintaisikseen.
Mä ostin uuden kellon kun vanha perintökelloni alkoi vetää viimmeisiään. Mulla on ollu rankekeloo niin kauan kun muistan ja tykkään pitää kelloa. Sveitsiläistä en tosin ostanu, koska pidän Japanilaisia hyvin laadukkaina ja hinnaltaan järkevänpinä kelloina.
Mihin ihminen enää tänä päivänä kelloa tarvitsee? Minulla on ollut kello viimeksi joskus 1990-luvulla ja hyvin olen pärjännyt ilman kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kaksi Omegaa, toinen maksoi 5000 ja toinen 7500. Jos myisin ne nyt, niin molempien arvo on korkeampi kuin silloin kuin ostin ne.
Arvokellojen hinnat usein nousevat, tietysti mallista ja merkistä riippuen. Joten nautin upeasta kellosta ja saan rahat takaisin, jos joskus myyn ne.
Kelloseksuaali? Kai sellaisiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 8000 Grand Seiko. Miksi? Koska miehellä kuuluu olla kello. En pysty ottamaan vakavasti naisia, joilla on älykello ranteessa. Sorry, leidit. :-)
M31
Ottaisitko mut silleen hassutellen? Oih!
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen joka rahoillaan tekee mitä tykkää ja panostaa laatuun?
mitä laadukasta on pitää ranteessa ikävän tuntuista ja häiritsevää kelloa heilumassa ja hiostamassa.
ajan näkee kännykästäkin
Itse ostin 1000€ kellon pari vuotta sitten koska minulla ei ollut laadukasta kelloa, ja halusin vedenpitävän, hyvän näköisen ja käytössä kestävän automaattikellon ilman paristoja.
kello on osa aikuisen miehen pukeutumista.
Itse asiassa maksoin kellostani vähän alta tonnin, ja jos nyt möisin sen niin saattaisin saada jopa omani takaisin tai pientä voittoa. Sama kello näyttää nyt maksavan lähes puolitoista tuhatta. Mutta eipä ole aikomusta kellosta luopua.
Oman kelloni ostin yli 10v sitten.
Nyt täysin samanlainen maksaa 14 000 - 15 000€, mitä keski-Euroopassa olen katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi mieheltäni Raymond Weil-kellon, maksoi varmaan yli 1000€.
Minä sain Tommy Hilfinger kellon jonka mieheni toi etelänreissultaan, kuulema ovh 1899€ 🥰 mut laatu maksaa hei
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihminen enää tänä päivänä kelloa tarvitsee? Minulla on ollut kello viimeksi joskus 1990-luvulla ja hyvin olen pärjännyt ilman kelloa.
Totta! Voittajat päivystää tällä palstalla!
Tonnin kello, varsinkaan käytettynä ostettu, pitää arvonsa ainakin melko varmasti. Oli paljon pölhömpää valita autoon tehokkaampi moottori ja paremmat varusteet kuin perusmallissa. Se jos mikä oli oikeasti rahanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
M31
Homoilla on homoin jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelloseksuaali? Kai sellaisiakin on.
Elokuvista nauttivat ovat elokuvaseksuaaleja? Musiikkiseksuaali? Ruokaseksuaali? Urheiluseksuaali? Taideseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 1000€ kellon pari vuotta sitten koska minulla ei ollut laadukasta kelloa, ja halusin vedenpitävän, hyvän näköisen ja käytössä kestävän automaattikellon ilman paristoja.
kello on osa aikuisen miehen pukeutumista.
Itse asiassa maksoin kellostani vähän alta tonnin, ja jos nyt möisin sen niin saattaisin saada jopa omani takaisin tai pientä voittoa. Sama kello näyttää nyt maksavan lähes puolitoista tuhatta. Mutta eipä ole aikomusta kellosta luopua.
Tonnin kello missä kateprosentti varmaan 40-50, ja arvonnousu samassa lauseessa 🤣
Pistäpä myyntiin ja ylläty.
T. Kelloseppä
Ns. nousukkaat, jotka nyt kuitenkaan ei tosiasiassa ole kovin varakkaita haluaa esitellä tilpehöörejään siellä sun tällä.
Säälittävää!