Naurattaa ihmiset jotka brassailee kahvilla
Ja kahvikoneillaan. Ottakaa hei ihan iisisti niiden paahtojenne kanssa. Kahvi kuin kahvi.
Kommentit (59)
Vain paperin läpi suodatettu kahvi: kolesteroli pysyy aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä olen sellainen, että mieluummin nautin hyvistä jutuista kun paskoista jutuista. Jos haluaisin vain kofeiiniå, niin voisin ostaa sitä apteekista ja nappailla pilleireinä. Juon yhden kupin kahvia normaalisti päivässä. Ja vastajauhettu laadukas tummapaahto on valintani. En minä sillä sen enempää snobbaile. Jos sinua ärsyttää, että juon kahvia josta tykkään, niin sinulla lienee kohtalaisen suuri alemmuuskompleksi.
Juuri näin. En ymmärrä ihmisiä jotka ostavat hamstraavat halvinta mahdollista kurasumppia ja juovat sitä vaikka vihaavat makua. Ei ihme että tässä maassa ollaan masentuneita.
Ainoa oikea kahvi kone on Kahvipannu.
Nämä tietokone vimputtimet on pikkulapsille.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea kahvi kone on Kahvipannu.
Nämä tietokone vimputtimet on pikkulapsille.
Ei nämä instateinit osaa edes Kahvipannu käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maailmassa jollakin on niin erikoinen tuttavapiiri, että brassailee KAHVILLA?!
Jos ei ole mitään muuta aihetta brassailla, niin brassaillaan kahvilla.
TÄMÄ
Osaatko tehdä jouluisen capuchinon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri väänsin käsimyllyllä Lehmus Roasteryn Kimpistä kuppiin. V60 ja uuttolämpö 91.
Kaikki Lehmuksen kahvit on sontaa.
Nyt tuli ammattilaisen mielipide! Ja vielä perusteluineenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten naurattaa kun väittää pitävänsä hyvästä kahvista ja ostaa tummapaahtoista johon laittaa kauralitkua puolet.
Kaikki maailman parhaat kahvit paahdetaan vaaleiksi.Vaaleaa ei juo erkkikään.
Erkki onkin juntti. Juntti ei juo vaaleaa.
Jaa. Eipä minua häiritse jos joku haluaa panostaa hyvän kahvin keittämiseen.
AP voi edelleen ryystää juhlamokkaa moccamasteristaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihan vaan yleissivistystä tietää, että kahveissa on eri paahtoasteita ja makuprofiileja? Ja tietää moccamasterin. Mitä muuta?
Makusiirapit. Ovatko ne brassailua?
Lapsellisia ainakin.
En juo kuin itse uuttamaani espressoa. Mitään euron paksakahveja ole juonut vuosiin.
Juon ihan kiltisti kylöpaikassa juhlamokkaa, mutta kotona on kunnon vehkeet. En tietenkään juhlamokkakodeissa ala kertomaan, mitä papuja käytön kotona, mutta muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa saatan siitä jutella.
No jo on taas katkera aloitus 😂
Kyllä on elämässä asiat huonosti jos toisten kahvi-intoilu harmittaa näin lujaa ja on sun mielenrauhasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Eniten naurattaa kun väittää pitävänsä hyvästä kahvista ja ostaa tummapaahtoista johon laittaa kauralitkua puolet.
Kaikki maailman parhaat kahvit paahdetaan vaaleiksi.
Toki laadukkaat vaaleapaahtoiset kahvit ovat hienoja, ja ne kannattaakin juoda mustana. Niille on paikkansa ja tilaisuutensa. Mutta minulle maistuu aamuisin paremmin kahvi maidon kera. Maitokahvi vaatii, että kahvi on riittävän intensiivistä, jotta maku ei laimene olemattomiin maidon vaikutuksesta. Vaihtelen mielelläni erilaisia kahvilaatuja ja erilaisia maitoja. Kuitenkin minun makuuni sopii parhaiten paahtoaste 4 (asteikolla 1 - 5), eli sellainen ranskalainen paahto ja se maito. Ei ole kyse siitä, mikä on hienoa tms. vaan siitä, mistä itse nautin eniten missäkin tilanteessa.
Ihan hyvin voin maksaa 25-30€/200g laatukahvia. Se on nautiskeluun. Sitten on eri pussit aamukahviksi, kuten esimerkiksi nuo Lehmuksen kahvit. Paahtoasteista 3-4 löytyy omakin aamukahvi, jonka nautin mustana, mutta sit on ne marjaisat ja hedelmäiset, suussa kuplivat jotka saattavat olla hyvinkin vaaleita välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan aloitus on, mutta suosittelen kaikkia kahvin juojia edes maistamaan joskus ns. hyviä kahveja. Ne on todella hyviä. Mutta jos maku ei merkitse mitään on ihan ymmärrettävää sanoa: kahvi kuin kahvi. Mutta maista kuitenkin. Se on terveellistä herkuttelua
Miten sinä et ymmärrä että ihmisillä on täysin uniikit makuaistit johtuen reseptorien erilaisista määristä ja suhteista? Ei ole olemassa universaalisti "hyvää kahvia".
Minä esimerkiksi maistan karvaan maun todella herkästi, siksi juon kahvini hyvin mietona. En myöskään syö tiettyjä hedelmiä samasta syystä.
No, mutta ystävä hyvä. Enhän mä sun muroihin pissinyt? Olet aivan turhaan riitainen
Vaaleaa ei juo erkkikään.