Paljonko ansaitsit palkkaa vuonna 2025?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on valehdella noita tuloja täällä ylöspäin? Kun kaikki tietää että tänne ei todellakaan ole kokoontunut ylin tuloneljännes kirjoittelemaan. Uskoisin että keskimääräinen työssäkäyvän palstalaisen palkkatulo on vuodessa n. 30-40 tuhatta.
Onhan täällä melkein jokaisella 200-300t eur osakesalkkukin + 400t talo + 200t kesämökki. Näin se tällä palstalla menee
Juuri näin ja mantraan kuuluu myös vähätellä näitä "no ei tässä paljoo ole, perussettiä"
Mutta niinhän se on.
Palkkatuloja n 10000 euroa
Työttömyysrahaa n 9000 euroa
Pääomatuloja n 5000 euroa
Ens vuonna tulee varmaankin
Palkkatuloja 0 euroa
Pääomatuloja n 6000 euroa
Mielelläni jättäisin nuo työttömyysrahat pois ja ottaisin tilalle palkkaa, mutta en saa töitä.
No on taas kaikki suurituloiset vauvalaiset linjoilla.
Mulla oli brutto 39 000e.
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut, että vauvapalstalla pyörii pienituloisia ja työttömiä, mutta olen näemmä erehtynyt, osa tienaa yli 100 000€/vuosi.
Miten sinä olet tuollaista luullut? Minusta täällä on aina ollut porukka laidasta laitaan ja siltä väliltä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 000 e ansiotuloja (50 % työaika).
3000 e pääomatuloja (vuokratulot).
Yhtään enempää en halua tienata ja jos asuntomarkkinat olisivat normaalit niin möisin tuon velattoman sijoitusasunnon. Ja veroprosentti nousee radikaalisti jos ansaitsisin esim. kymppitonnin enemmän.
Säästöjä n. 160 000 euroa ja perintöäkin tulossa jossain vaiheessa. Ei velkoja.
Kuulun niihin joita hallitus yrittää saada kuluttamaan enemmän.
No kulutatko tai aiotko kuluttaa? Itse olen siinä onnellisessa asemassa että voin, ja oon nyt pikkuhiljaa oppinut kuluttamaan ja vähän tuhlailemaankin.
Eri, mutta miksi alkaisin kuluttamaan? Hankin mitä tarvitsen, hyvälaatuisena. En ala "kuluttamaan" vain kuluttamisen vuoksi. Jos yhteiskunta perustuu siihen että kulutus
En mitään tavaroita ostelekaan vain ostelemisen ilosta, mutta niitä kuuluisia "elämyksiä" - matkustan, syön hyvin ja usein ravintolassa...
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuloja n 10000 euroa
Pääomatuloja n 5000 euroa
Ens vuonna tulee varmaankin
Palkkatuloja 0 euroa
Pääomatuloja n 6000 euroa
Mielelläni jättäisin nuo työttömyysrahat pois ja ottaisin tilalle palkkaa, mutta en saa töitä.
Harmi kun et hyödyntänyt yhteiskunnan tarjoamaa ilmaista koulutusta vaan sluibailit elämäsi tärkeimmät vuodet.
Tätä se on, yli sukupolvien ulottuva köyhyys. Kasvatuksen puutetta.
Pahinta tietysti että juuri nuo porsii eniten (olivat poissa koulusta kun puhuttiin ehkäisystä)
En mitään tavaroita ostelekaan vain ostelemisen ilosta, mutta niitä kuuluisia "elämyksiä" - matkustan, syön hyvin ja usein ravintolassa...
Joka ei siis tue suomalaista ollenkaan. Viet rahasi ulkomaille.
No Finnair ja Neste tietysti saa jotain hiluja.
Yrittäjä tuloa 9400€ ja muita palkka tuloja noin 1200€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 000 e ansiotuloja (50 % työaika).
3000 e pääomatuloja (vuokratulot).
Yhtään enempää en halua tienata ja jos asuntomarkkinat olisivat normaalit niin möisin tuon velattoman sijoitusasunnon. Ja veroprosentti nousee radikaalisti jos ansaitsisin esim. kymppitonnin enemmän.
Säästöjä n. 160 000 euroa ja perintöäkin tulossa jossain vaiheessa. Ei velkoja.
Kuulun niihin joita hallitus yrittää saada kuluttamaan enemmän.
No kulutatko tai aiotko kuluttaa? Itse olen siinä onnellisessa asemassa että voin, ja oon nyt pikkuhiljaa oppinut kuluttamaan ja vähän tuhlailemaankin.
Juu, auto ainakin tarkoitus vaihtaa ja matkustella enemmän ulkomailla kun täällä Suomessa ankeaa ja pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut, että vauvapalstalla pyörii pienituloisia ja työttömiä, mutta olen näemmä erehtynyt, osa tienaa yli 100 000€/vuosi.
Miten sinä olet tuollaista luullut? Minusta täällä on aina ollut porukka laidasta laitaan ja siltä väliltä vielä.
Ei varmasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Joka ei siis tue suomalaista ollenkaan. Viet rahasi ulkomaille.
No Finnair ja Neste tietysti saa jotain hiluja.
Siis voin kai matkustaa myös kotimaassa ja syödä Suomessa ravintoloissa? Edelliset hotelliyöpymisetkin on olleet kotimaassa. Ja useimmiten tosiaan Finnairilla lennän ja jos rantalomalle menen niin useimmiten Aurinkomatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on valehdella noita tuloja täällä ylöspäin? Kun kaikki tietää että tänne ei todellakaan ole kokoontunut ylin tuloneljännes kirjoittelemaan. Uskoisin että keskimääräinen työssäkäyvän palstalaisen palkkatulo on vuodessa n. 30-40 tuhatta.
Miksi sinun mielestäsi hyvätuloiset eivät kirjoittelisi täällä?
Ihmettelen jos koulutetut rikkaat täällä kirjoittelisi.
70 000 e ja rapiat näkyy joulukuun palkkakuitissa tälle vuodelle, 31N Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tarkkaa lukua en ole vielä katsonut, mutta muistaakseni 91 tai 93 tuhatta. Nettopalkka on tietty helpompi muistaa, kun se tulee aina kerran kuussa tilille 5250e.
Ja kateellisille tiedoksi, tuolla summalla elää neljä henkeä.
Mä saan about saman, itselleni. Miksi sä neljää elätät?
Tulevaisuudessa moni elättää yksin koko perheen, kun yleistuki poistaa työttömyyskorvauksen kokonaan ja yleistukea ei saa, jos on omaisuutta tai töissä käyvä puoliso.
Vierailija kirjoitti:
26 tonnia.
Kymppitonni kummitädiltä eli yhteensä 36 tonnia.
300 000€ siivooja.