Sano yksi asia, joka lapsuudenkodissasi oli pielessä
Vanhempani pitivät meitä muita parempina ja puhuivat kaikista, kenestä tahansa alentavasti selän takana.
Kieroutunuttahan sellainen on.
Entä teillä?
Kommentit (46)
Jos nykypäivän lasten kasvatukseen vertaa niin varmaan tunnekasvatus. Meillä 90-luvulla piti olla reipas, negatiivisista tunteista toruttiin ja jos kiukutti niin käskettiin olla hiljaa. Itselläni ei ole lapsia mutta ikätovereiden lasten kasvatusta olen seurannut ja huomannut tuon asian olevan eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhiä kokoomukselaisia jotka pitivät itseään " parempina ihmisina" joiden verorahat annettiin " laiskalle rupusakille, niille työttömille. "
Tämä!
Tajusin tämän itsekin vasta kakskymppisenä, kun huomasin kuinka veljeni lapset tukivat toisiaan, pitivät toistensa puolta ja tsemppasivat. Ihmettelin että mitä hittoa nuo esittää?!
Itse elin lapsuuteni sisarussuhteessa missä isosiskoni kiusasi, alisti, uhkaili, kiristi ja kaikin muin tavoin oli todella ikävä minulle. Elämäni paras päivä oli kun olin 13 vuotias ja si
Ainoana lapsena ihmettelen kun omia lapsia katson ja ne on nin läheisiä. Voiko tuollaisen jälkeen tulla normaaleja hyviä välejä aikuisena? Minkälaiset teillä on? Katuuko sisko edes?
Vanhemmat ryyppäsi juhlapäivinä ja joskus viikonloppuisin. Meidät lapset jätettiin kahdestaan kotiin tai otettiin mukaan rientoihin, esim.mummolaan. Nykyään tähän puuttuisi lastensuojelu välittömästi ja meidät olisi laitettu lastenkotiin. Ihme kyllä en saanut traumoja. Outoa kasvatusta 70-luvulla.
viina. häpesin jo pikkulapsena kun vanhemmat ryyppäsivät, niin että sammuivat. varsinkin faija on sellaene, että vetää ihan tappiin aina kun tulee mahdollisuus.
Jatkuva väkivallan pelko. Alkoholistiperheestä. Traumojen käsittely vienyt vuosia..