Kertokaapa: millainen on ihminen, joka kiusaa?
Kuvailkaa ihmistä, joka kiusaa ja nauttii siitä.
Kommentit (57)
Voi olla kateellinen. Hän ei ole saavuttanut elämässään mitään, mutta toivoisi olevan ihailtu suurmies tai ehkä nainenkin. Kyvyt ja tavoitteet eivät kohtaa millään tasolla. Taikinanaama vanhemmiten eli ulkonäkö 🤢 Säälittävä miellyttäjä, jota kaikki inhoavat pohjimmiltaan. Hänestä puhutaan selän takana pahaa, mutta ei sanota kiusaajalle päin naamaa, jotta ei jouduta ko veetuilun kohteeksi. Turhake.
Kaikki vìtuvvammaset ruikuttavat autistipaskiaiset yhdessä ketjussa taas 😆
Vierailija kirjoitti:
Minua nuorena kiusattiin ja se on jäänyt vaivaamaan. Olen työtön ja masentunut. Vihaan itseäni.
Mutta kiusaajaani kadehdin, hän on menestyjä. Töissä ison firman johtoportaassa, ajelee ökymersulla, vaimokin on kaunis.
Olisinpa itse kiusannut kun tilaisuus oli.
Mitä jos menisit junan alle?
Nistit ainakin kiusaa kun aineet sekoittaa pään. Ihan lääkärin tyrkyttämät aineet.
Miksiköhän te kiusaajista pillittävät olette aina tällaisia?
Vaurioitunut, tuhovimmainen, tunneälyltään kehittymätön..
Kotiolot olleet huonot yleensä (kulissit on toki voinut olla kunnossa).
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajia on kahdenlaista tyyppiä. On muita hyödyntävä narsisistia tai ainakin egoistisia piirteitä omaava kiusaaja. Yleensä hän ei ole itse edes pääkiusaaja, vaan alempaa löytyy tekijöitä hoitamaan likaisen työn. Yleensä tämä kiusaaja on erittäin lahjakas ja älykäs muutenkin ja kotoisin ns. hyvistä ja akateemisista perheistä. Kiusaaminen on sosiaalinen peli, jota älykäs nuori hallitsee. Näistä voi tulla vaikka, mitä kuten Suomen presidentti.
Sitten toinen kiusaajatyyppi on vain se junttikallukiusaaja, jolla ei ole kotioloja ollenkaan ja kiusaa lähinnä pahaa oloa purkaakseen. Verbaalisesti ja fyysisesti.
Liian usein kaikki kategorisoivat kaikki kiusaajat kakkosryhmään kuuluviksi kiusaajiksi.
Olivat pseudomotiivit toiminnalle mitä tahansa. Kiusaaja valitsee aina kohteensa ärsytyksen vuoksi. Tasapainoinen ihminen, jos ei pidä jostain ihmisestä, välttelee häntä ja on etäinen. Kiusaaja puolestaan ottaa hänet silmätikukseen.
Työpaikalla ihminen, joka haluaa loistaa pomojen silmissä ja näkee kaikki muut kilpailijoina. Minulla oli monen vuoden ajan sellainen kollega: aina vähättelemässä ja nälvimässä esim. minun osaamistani ja aikaansaannoksia, mutta osasi olla maireaa ja lipilipiä, kun puhui esimiehelle tai jollekulle muulle sellaiselle, josta laski olevan itselleen hyötyä. Minulle tuli hänestä mieleen niljakas lisko. Vaihdoin lopulta työpaikkaa. Mutta ilmeisesti tuollainen käytös kannattaa, koska hän on nykyisin sen ison organisaation yli johtaja ja on siinä asemassa päässyt Linnan juhliinkin. Mutta en tiedä, osaako hän edelleenkään olla tyytyväinen ja onnellinen, koska hänessä oli myös vainoharhaisia piirteitä. Kertoo kyllä aika paljon suomalaisesta yhteiskunnasta, että tuollaiset tyypit pääsevät johtaviin asemiin.
Riippuu ihan ihmisestä tietysti. Oma syy kiusaamiselle oli puhtaasti pitkästyminen ja tylsyys. Halusin vähän menoa ja meininkiä välitunteihin.
Vierailija kirjoitti:
16. Varmasti osa saa jopa orkkumaisia kicksejä kiusaamisesta. Ei kai sitä muuten päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen jatksaisi jatkaa.
Tai jopa vuosikymmenestä toiseen. Joka paikassa jaxtilanteessa on skanneri päällä, mistä löytyisi sopiva ilkeilyn kohde - tekaistulla syyllä tai ilman. Sillat palaa takana, mutta koukuttava tarve olla ilkeä paska ajaa senkin edelle. Ja kyllä tämä on aina narsisti, sadisti tai psykopaatti, tai näiden kaikkien sekasikiö. Näiden kanssa ei pidä olla missään väleissä, ja jos jostain syystä on tilapäinen pakko, mahdollisimman pian ja lopullisesti eroon. Nämä eivät ole edes ihmisiä siinä merkityksessä miten ihmisen määritelmä yleensä ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua nuorena kiusattiin ja se on jäänyt vaivaamaan. Olen työtön ja masentunut. Vihaan itseäni.
Mutta kiusaajaani kadehdin, hän on menestyjä. Töissä ison firman johtoportaassa, ajelee ökymersulla, vaimokin on kaunis.
Olisinpa itse kiusannut kun tilaisuus oli.
Mitä jos menisit junan alle?
Mee sä, näytä esimerkkiä.
Sosiaalisesti taitava manipuloija, joka osaa vedellä oikeista naruista ja nauttii kun saa haluamiaan reaktioita aikaiseksi. Tämän takia kiusaamisyrityksiin ei pitäisi reagoida voimakkailla tunnepurkauksilla, koska ne ovat mitä kiusaaja haluaa. Reaktiota. Bensaa liekkeihin.
Toinen tyyppi on ilkeä ja väkivaltainen sadisti, joka nauttii toisten kärsimyksestä ja satuttamisesta ja malli toimia on opittu ympäristöstä. Näistä kannattaa vain pysyä kaukana, jos ei pysty antamaan samalla mitalla tai enemmän takaisin. Nämä tottelevat vain väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
MENESTYJÄ
Westendiläinen. Bättre folk.
Kiusaajia on kahdenlaista tyyppiä. On muita hyödyntävä narsisistia tai ainakin egoistisia piirteitä omaava kiusaaja. Yleensä hän ei ole itse edes pääkiusaaja, vaan alempaa löytyy tekijöitä hoitamaan likaisen työn. Yleensä tämä kiusaaja on erittäin lahjakas ja älykäs muutenkin ja kotoisin ns. hyvistä ja akateemisista perheistä. Kiusaaminen on sosiaalinen peli, jota älykäs nuori hallitsee. Näistä voi tulla vaikka, mitä kuten Suomen presidentti.
Sitten toinen kiusaajatyyppi on vain se junttikallukiusaaja, jolla ei ole kotioloja ollenkaan ja kiusaa lähinnä pahaa oloa purkaakseen. Verbaalisesti ja fyysisesti.
Liian usein kaikki kategorisoivat kaikki kiusaajat kakkosryhmään kuuluviksi kiusaajiksi.