Ovatko alkoholistin
puheissa ne pahimmat versiot yleensä
A) totta
vai
b) huonon itsetunnon aiheuttamaa uhoa ja suurentelua?
Perustele? Tilanne siis sellainen, että versiot vaihtelevat, välillä ollaan kännissä, välillä ei.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku pointti mutta alkoholi "liioittelee" ,"suurentelee" asioita ja kertaistaa asioita.
Mielestäni hän on välillä ollut selvinpäin näiden juttujen aikana, mutta oikeastihan noista ei koskaan tiedä ilman alkometriä. Oli tilanne kumpi tahansa, lopputulos on se, että hän aiheuttaa minulle loputonta epävarmuutta, epätietoisuutta ja huonoa oloa. Siksi meillä ei voi olla tulevaisuutta.
Lisää vastauksia?
Sillä ei ole mitään väliä onko hän humalassa vai ei. Käytös on samaa. Se muuttuu vain, jos hän raitistuu.
Alkoholistin puheisiin ei voi luottaa olivat mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin puheisiin ei voi luottaa olivat mitä hyvänsä.
Alkoholistit huijaa normaalista elämästä ja jättää pahat kohdat kuten ne ryyppäämiset kertomatta.
Muuten alkoholisteille ihan todella sattuu ja tapahtuu, joten yleensä ne karut jutut on totisinta totta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään väliä onko hän humalassa vai ei. Käytös on samaa. Se muuttuu vain, jos hän raitistuu.
Jaha... itsehän olin normaali silloin, kun join. Olen paljon villimpi tapaus selvinpäin. Tosin en ihan alkkis alkkis ikinä ollut, mutta alkoholi tasoitti ylimääräiset särmät.
Silloin kun mä olin kännissä aktiiviaikana, niin olin sokea omille hölmöilyille. Kännissä vähättelin niitä. Pienetkin saavutukset taas tuntu hurjan isoilta jutuilta. Sitten taas kun oli päällä kunnon morkkikset, niin pikku mokatkin tuntu elämää suuremmilta.
Jos otetaan tarkasteluun vain ihmissuhdesotkut, niin ovatko niistä ne pahimmat versiot yleensä totta vai jotain uhoamista ja sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan tarkasteluun vain ihmissuhdesotkut, niin ovatko niistä ne pahimmat versiot yleensä totta vai jotain uhoamista ja sellaista?
Totta, mutta ei kai niistä muille puhuta.
Juljus kirjoitti:
Silloin kun mä olin kännissä aktiiviaikana, niin olin sokea omille hölmöilyille. Kännissä vähättelin niitä. Pienetkin saavutukset taas tuntu hurjan isoilta jutuilta. Sitten taas kun oli päällä kunnon morkkikset, niin pikku mokatkin tuntu elämää suuremmilta.
Itse alisuoritin ja se harmitti. Olisi saanut paremmat suoritukset, jos olisi elännyt selvinpäin. Yleensä kun oli valvonut 1-2 vuorokautta, missään asiassa ei voinut päästä ihan huipulle. Sitten tuli morkkis, ettei pystynyt antamaan parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle puhui.... Joka tapauksessa olen onneksi jo hyvän matkaa irti hänestä. Ei tuollaista "elämää" kestä kukaan. Nyt on rauhallinen olo, kun hän ei myrkytä mieltäni enää jatkuvalla epätietoisuudella ja muuttuvilla tarinoilla.
Vähän kun jotkut selvinpäin täysiä moukkia!
Yksi huippu oli se, kun meillä oli whatsapp-keskustelu. Ensin hän viestitteli ihan normaalisti. Mainitsi yhden tyypin. Noin pari tuntia myöhemmin viestit menivät aivan omituisiksi, niissä ei ollut enää mitään järkeä, ja hän kirjoitti ne siihen samaan keskusteluun, jossa hetkeä aiemmin olimme kirjoitelleet suht normaalisti. Aamulla selitys oli, että viestit menivät väärälle henkilölle.
Huom. Minulta ei olisi hyväksynyt tuollaista toimintaa ylipäätään, olisi ollut helvetti irti.
Mutta mietin vain, että aika hemmetin outoa, että yhtäkkiä kännissä kirjoittaa samaan ketjuun, johon hetki sitten kirjoitti aivan normaalisti minulle, ja yhtäkkiä viestit olivatkin "toiselle tarkoitettuja."
Tällaista jatkuvaa sekasortoa🙄 ja kaksoisstandardeja. Tosin minun on hyvin vaikeaa uskoa, että hän olisi ihan oikeasti tarkoittanut ne toiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle puhui.... Joka tapauksessa olen onneksi jo hyvän matkaa irti hänestä. Ei tuollaista "elämää" kestä kukaan. Nyt on rauhallinen olo, kun hän ei myrkytä mieltäni enää jatkuvalla epätietoisuudella ja muuttuvilla tarinoilla.
Tarkoitin, että hurjimmat jutut mitä joskus ihmisten kanssa tapahtui joskus aikanaan kännissä, jäi varmasti sinne sisäpiiriin. Sattuihan sitä, kaikenlaista hurjaa välillä, kun ihmisten arvostelukyky ei ollut ihan terässä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi huippu oli se, kun meillä oli whatsapp-keskustelu. Ensin hän viestitteli ihan normaalisti. Mainitsi yhden tyypin. Noin pari tuntia myöhemmin viestit menivät aivan omituisiksi, niissä ei ollut enää mitään järkeä, ja hän kirjoitti ne siihen samaan keskusteluun, jossa hetkeä aiemmin olimme kirjoitelleet suht normaalisti. Aamulla selitys oli, että viestit menivät väärälle henkilölle.
Huom. Minulta ei olisi hyväksynyt tuollaista toimintaa ylipäätään, olisi ollut helvetti irti.
Mutta mietin vain, että aika hemmetin outoa, että yhtäkkiä kännissä kirjoittaa samaan ketjuun, johon hetki sitten kirjoitti aivan normaalisti minulle, ja yhtäkkiä viestit olivatkin "toiselle tarkoitettuja."
Tällaista jatkuvaa sekasortoa🙄 ja kaksoisstandardeja. Tosin minun on hyvin vaikeaa uskoa, että hän olisi ihan oikeasti tarkoittanut ne toiselle ihmiselle.
Tuota, oletko itse koskaan juonut paria päivää enemmäm?
Vierailija kirjoitti:
On mulla aikanaan kännissä mennyt viestejä väärille ihmisille vahingossa. Ei ole harvinaista känniläisten sekoilua, että menee numerot ja nimet sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kun jotkut selvinpäin täysiä moukkia!
Kaikki ihmiset on kännissä ääliöitä, aivan kaikki. Alkoholi ei tee ketään fiksuksi ja kaikki muuttuu mölisijöiksi, vaikka ei sitä itse kännissä tajua. Menkääpä yksin baariin kuuntelemaan, niin fiksua humalaista et kuule.
Pohjatarina on totta. Mutta sitä on vuosien saatossa väritetty ja muokattu. Poistettu epämukavat kohdat, löydetty syylliset ja kerrottu tarina niin moneen kertaan, että siitä on tullut totta. Kännin ja seuran mukaan kerrotaan tarinaa isompana tai pienempänä.
Esim. Pelasin junnuna lätkää on totta.
Mutta sitten: Olin olin lahjakas (väritys), olin jengin paras (totuuden muokkaus), minusta olisi voinut tulla huippunhl-pelaaja (eikö meistä kaikista), mutta sitten tapahtui jotain (syylliset löytyvät ja se ei löydy peilistä).
Voi olla joku pointti mutta alkoholi "liioittelee" ,"suurentelee" asioita ja kertaistaa asioita.