Mistä tytön ja pojan nimestä et pidä?
Mulla tökkii Minea, Roosa, Onerva, Sara, Veeti, Leevi, Eetu, Julius...
Kommentit (68)
Laura, Oona, Neea, Jaana, Karita, Sinikka, Arttu, Kerttu ja moni muu.
Vierailija:
Itse en ole maalta vaan oma perheenikin on kansainvälinen, joten sen suhteen ei ole ongelmaa ettenkö tietäisi kuinka nimet äännetään... ;) Mutta on kieliä, joissa nimi todellakin äännettäisiin kuvaamallani tavalla (Luca-Lusa/Lutsa), esim. perheeni toisella kotikielellä.
PS. Tällainen nimien arvostelu on niin PERSEESTÄ!
Sirpa, Outi, Päivi, Aune, Rauni, Kimmo, Jukka, Ari, Anja, Essi, Uolevi, Tapani, Erno...
Vierailija:
Jenna
varsinkin c:llä kirjoitettuna
Miten se sitten olisi, Cenna, Jenca, Jecna... ? :D
Minä inhoan marsipaania, joku taas rakastaa sitä, entä sitten? Mitä siitä jos toisen suosikkinimi on toisen inhokki? Omasta mielestäni esim. ihkaoma nimeni on yksi rumimmista, enkä silti pidä vanhempiani kamalina ihmisinä.
Vierailija:
Vierailija:PS. Tällainen nimien arvostelu on niin PERSEESTÄ!
Myös Yrjö, Reino, Mico, Nico ja Luca ovat kamalia. Tytölle ei tule näitä nykyaikaisia pissisnimiä kuten Jessika, Janika, Janita, Beda, jne. cee:lla tai ilman.
Makuja on niin monta ku on meitä ihmistä täällä pallolla!! Huoh, jonku rakastama on jonku inhokki, mitä siinä nyt on kummallista. Näinhän se menee kaikessa!
Onneks sentakia meillä on vaihtoehtoja joista jokainen voi valita sen omalle lapselle parhaimman nimen!!!! (vaikka oliskin jonkun mielestä aivan hirvee;))))
Turhaa, aivan turhaa....
Musta tuo on aina vähän hassu perustelu jollekin, että kaikki ei voi olla samaa mieltä... No ei tietenkään, mutta saa kai sitä silti mielipiteitä kysyä ja kertoa?!
Ja jos nyt ei otsikko ole vaikka " rumimmat tuntemasi ihmiset" tai " tyhmimmät julkkikset" jossa ihmisistä puhutaan nimillä, niin tälläisillä ketjuilla tuskin ketään vahingoitetaan?!
Lukemattahan voi aina jättää, eikös..?
jos siis kaverin tai naapurin lapsella on just se inhokkinimi Janicajesmiina tai Yrjö. Suhtaudutteko lapseenkin negatiivisesti vai pelkkään nimeen?
Itse en tykkää nimistä Jutta, Lotta, Moona, Oona, Jasu, Roni, Mirko, Miro.
Vierailija:
Mun ikiaikaiset inhokit ovat Minna, Sanna, Johanna ja Susanna. T:Petra
Ollaankohan tuttuja jostain?
väkisin väännetyt Lauriina ja Tami
Eli vaikka jollain oikein ihanalla lapsella/aikuisella on kamala nimi, niin se nimi painuu jotenkin merkityksettömämmäksi ihmisen persoonan takia...
Yksi inhokki muuten myös on Meira. Myös Jarna ja Verna on aika kamalia. Eikä Elin ihan ykkönen ole sekään, lähinnä hassu kuitenkin, eikä hirvitys. :)
Maailmassa on aika monta muutakin kieltä kuin nämä:
" Missä kielessä? Ei ainakaan englannin, saksan, ranskan, espanjan tai italian kielissä."
Joten jos vain nämä kielet ovat sinulle tuttuja, niin ei ihme, että kiivastuit. Vaikka näitä mainitsemiasi kieliä puhuvat miljoonat ihmiset niin on ihan kotoisassa Euroopassakin vielä monia muitakin kieliä. =)
Olipa lapsen tai aikuisen nimi sitten mikä tahansa niin se ei vaikuta ainakaan omaan suhtautumiseeni. Vaikka jotain nimeä inhoaisinkin, niin en ole niin tyhmä, että sen paljastaisin kyseisen nimen haltijalle...
t. 27/39
Oman lapseni nimeä on täällä joskus kehuttu erityisen kauniiksi ja samassa ketjussa haukuttu ihan hirveäksi :). Omasta mielestä se on paras nimi, ja sointuu sitäpaitsi sukunimeemmekin. Tottakai se on niin, että jotkut pitää ja jotkut ei. Ei koskaan kaikki pidä. Tässä ketjussa lapseni nimeä ei ole vielä ruodittu.
Omat nimeni (molemmat etunimet) ja miehenikin etunimi on tässä ketjussa kyllä jo haukuttu ;).
Omia inhokkeja on Sampsa, Petra, Pipsa, Peppi, Peppiina, Jorma, Yrjö, Heikki, Sami, Elli, Pentti, Into, Oiva, Otso, Nico, Niclas, Jere, Jeremias, Eevi, Marina, Marita, Anne ja paljon muita..
Vierailija:
Myös Ruut pääsee listalle. Ja pojista Petja, ihan outouden takia. Tuskin esim. Yrjöksi tai Jormaksikaan lastani nimeäisin, mutta se lienee enemmän aikakauden, kuin minun ansiota.Musta nää " muotinimet" on ihan ok, tai siis ei se yleisyys niistä nimistä rumia tee. Outoa, että joku ajattelee noin, koska kuitenkin nimimuoti on olemassa=niitä nimiä annetaan paljon. Ehkä siis nämä muotinimien vihaajat ovat kovastikin individualisti-nimenantajia, joitten kotoa löytyy vain Hipsuja ja Peikkejä..? ;)
Sen kuvan kirjoituksestasi saa. Minusta Petja ja Ruut on kauniita nimiä.
Minun lapsillani molemmilla harvinaiset nimet (alle 250 ja alle 35 Suomessa). En silti osaa pitää muotinimiä rumina, kuluneina ehkä, ja tusinatavaranakin, mutten rumina.
Minusta ruma nimi on aikakaudesta riippumatta ruma, niinkuin nyt vaikka tuo Ruut. Ja Petra. Yleensäkin minusta rumia nimiä ovat töksähtävät nimet, eli siis ihan fonetiikkaahan tämä on. Ja estetiikkaa. :)
Mutta muotinimiä en osaa pitää rumana, ainakaan siis statuksensa takia. Emma, Aino ja Eetu ovat minusta ihan kivoja (tusina)nimiä. :)
C lausutaan K:ksi takavokaalien edellä!
Tytöillä en pidä yltiöromanttisista nimistä tyyliin Kukka-Maaria.
varsinkin c:llä kirjoitettuna