Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en jaksa lapsenlapsia, ovat aina kylässä!

Vierailija
25.12.2025 |

Vaan onhan se mukavata kun välillä käyvät kahtomassa, mutta nyt tämän vuojen aikana on viikoittain ollut, me olemme puolison kanssa jo iäkkäitä 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde välillä pois.

Vierailija
2/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuti, ruikuti muumio!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tohon ikään ole oppinut sanomaan ei??

Vierailija
4/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karatepotkua Jackie Chan tyyliin vaan;3 

Vierailija
5/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tunnistatte oman tilanteenne. Voisitko ottaa asian puheeksi lapsesi kanssa. Voimia uuteen vuoteen ja toivottavasti löydätte yhdessä hyvän ratkaisun.

Vierailija
6/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieniä ja rasittavia lastenlapsia iäkkäillä isovanhemmilla on? Vauvoja, leikki-ikäisiä, kouluikäisiä, teinejä vai aikuisia? Ota toki etäisyyttä, niin saatte olla kahden kesken.

Minun äitini lupasi olla hoitamatta lastenlapsiaan eikä nähnyt heitä kuin pari kertaa vuodessa, ei silloinkaan ikinä hoitotilanteessa vaan vierailujen merkeissä. Sitten alkoi ihmetellä kun he kasvoivat aikuisiksi eivätkä enää halunneet pitää yhteyttä. Nyt hän on vanha ja sairas. Ja yksin. Sai mitä tilasi.

Vierailija
7/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro se lasten vanhemmille.

Vierailija
8/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuinen ihminen ei osaa sanoa omille lapsilleen ettei enää jaksa lapsenlapsia jatkuvasti.

Vierailija
9/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut lastesi, eli tenavien vanhempien kanssa? Sinun tehtäväsi laittaa rajat kun eivät ymmärrä. Sinä niinkuin kaikki muutkin saat itse päättää ketä kotiinsa päästää ja koska.

Ei ne lue sun ajatuksia, vaan sun täytyy itse sanoa. Omille täysi-ikäisille lapsillesi voit sanoa. Ei haittaa vaikka ääni värisee, kun se on sun oma ääni. 

Vierailija
10/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato mäkin osasin sanoa, että ei koiraa meille kylään. Enkä vaan ota kylään ja vingu siitä jälkikäteen.

Vierailija
11/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pieniä ja rasittavia lastenlapsia iäkkäillä isovanhemmilla on? Vauvoja, leikki-ikäisiä, kouluikäisiä, teinejä vai aikuisia? Ota toki etäisyyttä, niin saatte olla kahden kesken.

Minun äitini lupasi olla hoitamatta lastenlapsiaan eikä nähnyt heitä kuin pari kertaa vuodessa, ei silloinkaan ikinä hoitotilanteessa vaan vierailujen merkeissä. Sitten alkoi ihmetellä kun he kasvoivat aikuisiksi eivätkä enää halunneet pitää yhteyttä. Nyt hän on vanha ja sairas. Ja yksin. Sai mitä tilasi.

Toki on väustämättä näin kun ei ole läheinen, totta. Mutta ei ole takeita että vaikka olisit kuinka paljon hoitanut lastenlapsia, että ne tulevat käymään kun olet vanha. Niillä on nuoruus ja oma kiireinen elämäntilanne. Hylätäänhän hyviä vanhempiakin vanhainkoteihin.

Vierailija
12/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi syyllistää ketään siitä että olet itse mulkku.

Vierailija
13/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla itsestäänselvyys kenellekään. Ja tuo että vaikuttaisi omaan vanhuuteen on tuubaa, hyviäkin ihmisiä unohdetaan laitoksiin. 

Vierailija
14/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lapset luulee että lastenlasten vierailut ilahduttaa. Voi olla että heillekin olisi mukavampi harvemmin, mutta on tällainen väärinkäsitys. Vaikea aihe puhua suoraan. 

Balanssi on tärkeä , itse ajattelin että usein on hyvä, mutta ei niin että siitä tulee arkea, koska on isovanhempien ja lastenlasten suhteen ei tarvi olla arkinen, vaan taianomainen: heidän kanssaan herkut ja yövalvomiset sekä ylimääräiset lelukauppa käynnit on se juttu - ja vanhempien tehtävä sitten olla ne arkisemmat tyypit, jotka taistelee kurahaalarit päälle ja parsakaalit lautaselle. 

Vierailija
15/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille lapsenlapsille että painutvat hiiteen. Älä tarjoa mitään syötävää tai juotavaa niin eiköhän oppi mene perille pikku hiljaa.

Vierailija
16/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin virheellinen oletusarvio että vanhemmat välittävät jälkeläisistään. Melkoista tilannetajun puutetta lapsenlapsillakin, kun eivät huomaa etteivät ole tervetulleita mummolaan. Mutta valita toki vauvapalstalla, täältä saat neuvoja ja vertaistukea.

Vierailija
17/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voinut itse vierailla siellä lasten kanssa ilman, että olit hoitoapua vailla?

Vierailija
18/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeran "velan" trollialoitus tämä on. 

Vierailija
19/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin virheellinen oletusarvio että vanhemmat välittävät jälkeläisistään. Melkoista tilannetajun puutetta lapsenlapsillakin, kun eivät huomaa etteivät ole tervetulleita mummolaan. Mutta valita toki vauvapalstalla, täältä saat neuvoja ja vertaistukea.

Niin. Sitten ruikuttavat vaipoissa hoivakodissa, kun kukaan ei käy :) sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
20/37 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi syyllistää ketään siitä että olet itse mulkku.

Sinä tässä mulkku olet. Ja äitini. Ei hoitanut omia lapsiaan, ei piitannut lastenlapsistaan, pani oman äitinsä vanhainkotiin ja uhriutui kun isäni sairastui ja kuoli syöpään. Me kaikki olimme hänelle liikaa: ensin olimme läsnä ja sitten olimme poissa. Hän on päässyt eroon kaikista läheisistään, ja nyt kun hänestä on tulossa isoisoäiti, arvaa kiinnostaako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän