Miksi te luulette että kuolleet ovat taivaassa?
Eihän ne ole. Raamattu kertoo ettei kuolleet tiedä mistään mitään. Ne herätetään vasta viimeisenä päivänä. Sen jälkeen vasta selviää kuka sinne taivaaseen pääsee. Viimeistä päivää ei ole vielä tullut. Sitä odotelles.........
Kommentit (74)
Autuaita ovat paranoidiset skitsofreenikot, sillä he ovat ainoita jotka voivat kuulla "jumalan puhuvan". Moni raamattuunkin satuillut "profeetta" on ollut maaninen skitso.
Vierailija kirjoitti:
Autuaita ovat paranoidiset skitsofreenikot, sillä he ovat ainoita jotka voivat kuulla "jumalan puhuvan". Moni raamattuunkin satuillut "profeetta" on ollut maaninen skitso.
Autuaita ovat ne jotka joutuvat pilkatuksi Jeesuksen tähden. 😇
Btw autuas tarkoittaa Raamatun alkutekstin tarkan käännöksen mukaan ylionnellista, eli kiitos, teet pilkallasi meistä pelastuneista ylionnellisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Btw autuas tarkoittaa Raamatun alkutekstin tarkan käännöksen mukaan ylionnellista, eli kiitos, teet pilkallasi meistä pelastuneista ylionnellisia!
Eli kaikista typeristä tulee onnellisia, kun niitä pilkataan? Hyvä. Saadaan siis pilkata ihan hyvällä syyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikista typeristä tulee onnellisia, kun niitä pilkataan? Hyvä. Saadaan siis pilkata ihan hyvällä syyllä.
Melkein ymmärsit lukemasi. Mutta älä lannistu, vaan jatka yrittämistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein ymmärsit lukemasi. Mutta älä lannistu, vaan jatka yrittämistä!
No, etkös sanonut, että pilkkaaminen tekee teistä ylionnellisia? Perutko nyt sanasi?
Aina pitää olla vääntämässä kristinuskon periaatteita. Meillä on täällä nyt erityisesti kantaväestön naisille vaarallinen kilpaileva uskonto, jonka tekemisistä maan päällä kannattaa olla enemmän huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää olla vääntämässä kristinuskon periaatteita. Meillä on täällä nyt erityisesti kantaväestön naisille vaarallinen kilpaileva uskonto, jonka tekemisistä maan päällä kannattaa olla enemmän huolissaan.
Miksi mainitset naiset? Eikös nykymaailmassa nimenomaan miehet ole kääntymässä uskontojen pariin? Ainakin jos uutisiin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mainitset naiset? Eikös nykymaailmassa nimenomaan miehet ole kääntymässä uskontojen pariin? Ainakin jos uutisiin uskoo.
Koska olen itse nainen ja joutunut usein vaarallisiin tilanteisiin, joiden pelko ohjaa käyttäytymistäni ja valintoja kuten ei koskaan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hihhulin onni on sellaista vajakkivirnettä. Idiootin onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen itse nainen ja joutunut usein vaarallisiin tilanteisiin, joiden pelko ohjaa käyttäytymistäni ja valintoja kuten ei koskaan ennen.
Pas kat mikään nainen olet. Hai seva persum ies olet.
Raamattu kertoo ettei kuolleet tiedä mistään mitään. Ne herätetään vasta viimeisenä päivänä
Ihmisen henki menee heti kuoltuaan joko taivaaseen tai tuonelaan. UT ilmoittaa selvästi, että "ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio". Muun muassa Jeesuksen kertoma esimerkki rikkaasta miehestä ja köyhästä Lasaruksesta kertoo tämän. Rikas joutui kuoltuaan tuonelaan ja oli siellä täysin tietoisessa tilassa. Köyhä taas meni Aabrahamin helmaan eli pelastuneitten paikkaan.
Se, että "kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu", on Saarnaajaan kirjasta eli kuningas Salomon omia mietteitä. Se lukee selvästi kirjan alussa: "Minä, saarnaaja, olin Israelin kuningas Jerusalemissa. Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu." Tällaiset ns. viisauskirjat pitää tutkia Raamatun muun sanoman valossa, jotta tiedetään, mikä on henkilön omaa pohdintaa ja mikä taas Jumalan totuutta.
Herättäminen viimeisenä päivänä tarkoittaa ylösnousemusta. Ihmisten taruhan ei pääty siihen, että joko pelastuu tai joutuu kadotukseen tämän maallisen elämän päätteeksi, vaan kuoleman jälkeen seuraa vielä ylösnousemus. Ensin herätetään pelastuneet ja he saavat uuden ylösnousemuselämän uudenlaisessa maassa ja uudenlaisessa kehossa. Ja tuhannen vuoden rauhanajan mentyä on tuonelassa olevien ihmisten vuoro. Heidät tuomitaan silloin lopullisesti.
Hienoa kun Jouluna on näin paljon uskonnollista keskustelua täällä. Se osoittaa kaikkea muuta kuin yhteiskunnan maallistumista.
Olkaa siunatut.
Olen ollut useammissakin hautajaisissa, joissa pappi on sanonut vainajan olevan nyt taivaassa.
Kuitenkin ruumiin siunauksessa puhutaan viimeisenä päivänä herättämisestä.
Jotkut papit myös puhuvat, että itsemurhan tehneet ja kastamattomat lapset menevät kadotukseen, ihan suoraan.
Mistä pappi voi sen tietää ja tällaisen tuomion julistaa?
Vähän epämääräistä mielestäni, vaikka luultavasti tähän vastataan, että raamatun aikamääreet eivät ole ihan samat kuin mitä me ymmärrämme.
Itse uskon, että kuoleman jälkeen vainaja jää hetkeksi(päiviksi/viikoiksi) energiana/sieluna asuinsijoilleen, eli ns. välitilaan ja jatkaa sitten sinne "taivaaseen".
En ole koskaan kuulunut ev. lut kirkkoon, mutta väittääkö sen oppi muka, että ihmiset ovat jossain horroksessa kuoltuaan?
Minä uskon mieluummin Luuk 16, jossa rikas, ahne meni liekkeihin ja köyhä uskova paratiisiin Abrahamin helmaan kuoltuaan.