Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te luulette että kuolleet ovat taivaassa?

Vierailija
25.12.2025 |

Eihän ne ole. Raamattu kertoo ettei kuolleet tiedä mistään mitään. Ne herätetään vasta viimeisenä päivänä. Sen jälkeen vasta selviää kuka sinne taivaaseen pääsee. Viimeistä päivää ei ole vielä tullut. Sitä odotelles.........

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistietoa tuo on ap, ei kukaan kristitty usko että taivaassa vielä oltaisiin. Jos uskoisi niin harjoittaisi harhaoppia joka ei perustu mihinkään.

Terv. Uskivainen

Heh, joo, ei tuo todellakaan ole mitään yleistietoa ja melkein kaikki kristityt uskoo että taivas on jo olemassa.

Ja mikseivät uskoisi, esim tämän takia. Kyllähän tuo kuulostaa nykypäivän taivaan ja helvetin käsityksiltä.

22Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24Silloin hän huusi: Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla. 25Mutta Abraham sanoi: Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme. 

Tai esim

42Ja hän sanoi: Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi. 43Jeesus vastasi: Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa.

Vierailija
22/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on hankala osuus uskontunnustuksessa nimenomaan ruumiin ylösnousemus, enkä enää sitä lausu. Uskon helposti Jeesuksen osuuden, mutta että jonain päivänä kaikki kuolleet saavat uuden ruumiin, ja sitten vasta olisi tuomion aika. Tietysti voi sanoa, että Jumalalle kaikki on mahdollista, mutta silti tuossa on ristiriita, jota en pysty ohittamaan. Ehkä minun sieluni joskus löytää ne sielut, joita jo kaipaan. En tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistietoa tuo on ap, ei kukaan kristitty usko että taivaassa vielä oltaisiin. Jos uskoisi niin harjoittaisi harhaoppia joka ei perustu mihinkään.

Terv. Uskivainen

Luukkaan evankeliumissa Jeesus sanoo vieressään olevalla Kristukseen uskovalle syntiselle: "jo tänään olet kanssani paratiisissa".

Vierailija
24/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen lakkaa olemasta kun kuolee. Ei ole taivasta tai helvettiä. PISTE

Ihmisiä on käynyt rajan tuolla puolen, muutoinkin kuin muutaman sekunnin kuolemanrajakokemuksissa. Pidemmillä reissuilla (ollessaan kliinisesti kuollut) ihmisiä on käynyt Taivaassa ja kadotuksessa. Kadotus on tässä vaiheessa teknisesti Tuonela=kidutuspaikka, ei vielä helvetin tulijärvi.

Kannattaa ottaa uskonasiat vakavasti.

Vierailija
25/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maasta olet sinä tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä.

Kristinuskon mukaan tulee viimeinen päivä, jolloin Jeesus palaa maailmaan ja herättää kuolleet haudoistaan.

Ja sitten tulee zombietaivas. Ei houkuta.

Vierailija
26/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maasta olet sinä tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä.

Kristinuskon mukaan tulee viimeinen päivä, jolloin Jeesus palaa maailmaan ja herättää kuolleet haudoistaan.

Mun lapseni tuhkattiin, niinkuin moni muukin. Hänestä ei ole enää siellä haudassa muuta kuin ehkä uurnan narusta jotain rippeitä. Tuhka on liuennut jo maaperään, osa hänestä leijui savuna ilmaan. Melkoinen työ kasata hänet uudelleen? Entä, saako hän sitten taas takaisin ne rikkinäiset osat, joitten vuoksi hän kuoli, vai uudet ehommat? 

Vierailija
27/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katri Helena on itse asiasta julkisuudessa kertonut. Minä uskon Katrin sanaan ja saan siitä voimaa!

Sitten olet katrinuskossa, etkä kristinuskossa.

Vierailija
28/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, tämä on taas yksi syy lisää, mistä olen kirkon kanssa erimieltä. Ihan kuin luojalla olisi mitään tarkoitusta pantata sieluja jossain horroksessa...

On suorastaan uskomatonta, miten vähän oletettavasti kristityt henkilöt tietävät omasta uskonnostaan!

Lue vaikka uskontunnustus ääneen ja kuuntele, mitä siinä sanotaan!

Ei raamatussa ole uskontunnustusta. Raamatussa myös mies kysyy jeesukselta miten hän pääsee taivaaseen eikä hän todellakaan siihen sano että lörpöttelepäs mulle tää uskontunnustus niin sit pääset. 

Raamatussa Jeesus sanoi, että taivaaseen pääsee noudattamalla 10 käskyä, joista tärkein on 1. Käsky rakastaa Jumalaa kaikesta sielustasi. Eli ei muita jumalia. 

Raamatussa on Isä meidän -rukous, mutta ei uskontunnustusta. Ev luterilaisuudessa on paljon vaikutteita katolilaisuudesta. 

Vierailija
29/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole papeillekaan niin selvää. Olin vähän aikaa sitten hautajaisissa, joissa pappi samassa puheessa kertoi ristiriidassa olevat näkemykset: kuollut oli nyt taivaassa SEKÄ hänet herätetään viimeisenä päivänä. 

Olin ihmeissäni, eikö pappia häiritse, että hänen teologiansa on ihan solmussa.

Sille kuolleelle se on varmaan silmänräpäys, ennen kuin on ns "viimeinen päivä" eli käytännössä, jos on taivaaseen menossa niin se tapahtuu melko suoraan. Jumalan aikakäsitys lienee eri muutenkin kuin meillä. Mutta jotain johdonmukaisuutta kristinuskon edustajalta odottaisin. 

"on varmaan"?

Ei pitäisi lähteä keksimään omasta päästä asioita. Yhtä hyvin voi tietoisuus maata pitkästyneessä tilassa satoja tuhansia vuosia.

Vierailija
30/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas yksioikoista.

Vierailija
31/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa ulottuvuudessa ovat, se on tuossa ihan vieressä, vain se ulottuvuuden raja on erona.

Vierailija
32/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni tuhkattiin, niinkuin moni muukin. Hänestä ei ole enää siellä haudassa muuta kuin ehkä uurnan narusta jotain rippeitä. Tuhka on liuennut jo maaperään, osa hänestä leijui savuna ilmaan. Melkoinen työ kasata hänet uudelleen? Entä, saako hän sitten taas takaisin ne rikkinäiset osat, joitten vuoksi hän kuoli, vai uudet ehommat? 

Taivaassa meidät puetaan valkoisiin ja me saamme uuden muodon. Siellä ei ole enää kipua ja sairauksia. 

Vierailija
33/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, tämä on taas yksi syy lisää, mistä olen kirkon kanssa erimieltä. Ihan kuin luojalla olisi mitään tarkoitusta pantata sieluja jossain horroksessa...

On suorastaan uskomatonta, miten vähän oletettavasti kristityt henkilöt tietävät omasta uskonnostaan!

Ei raamatussa ole uskontunnustusta. Raamatussa myös mies kysyy jeesukselta miten hän pääsee taivaaseen eikä hän todellakaan siihen sano että lörpöttelepäs mulle tää uskontunnustus niin sit pääset. 

Raamatussa Jeesus sanoi, että taivaaseen pääsee noudattamalla 10 käskyä, joista tärkein on 1. Käsky rakastaa Jumalaa kaikesta sielustasi. Eli ei

Se, että jumala sanoo, ettei saa palvoa muita jumalia kertoo vain sen, että muita jumalia on olemassa.

Vierailija
34/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, aikuiset ihmiset mielikuvitusleikkeihin turvaamassa.

Vierailija
35/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on käynyt rajan tuolla puolen, muutoinkin kuin muutaman sekunnin kuolemanrajakokemuksissa. Pidemmillä reissuilla (ollessaan kliinisesti kuollut) ihmisiä on käynyt Taivaassa ja kadotuksessa. Kadotus on tässä vaiheessa teknisesti Tuonela=kidutuspaikka, ei vielä helvetin tulijärvi.

Kannattaa ottaa uskonasiat vakavasti.

Olen samaa mieltä, kannattaa ottaa uskonasiat vakavasti ja panostaa koulutukseen, ettei tuo hourailu pääse ylettömästi leviään.

Vierailija
36/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Uskivainen

Heh, joo, ei tuo todellakaan ole mitään yleistietoa ja melkein kaikki kristityt uskoo että taivas on jo olemassa.

Ja mikseivät uskoisi, esim tämän takia. Kyllähän tuo kuulostaa nykypäivän taivaan ja helvetin käsityksiltä.

22Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24Silloin hän huusi: Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla. 25Mutta Abraham sanoi: Muista, poikani, että sinä

Oliko se Golkatalla luvattu paratiisi kuitenkaan taivas, vai joku muu paikka tai olotila. Ehkä se kaksi päivää kuoleman jälkeen ollut tila, jossa Jeesuskin oli ennen ylösnousuaan.

Vierailija
37/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkivaltiaalle mikään ei ole vaikeaa.

Vierailija
38/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jeesus sanoi, että taivaaseen pääsee noudattamalla 10 käskyä, joista tärkein on 1. Käsky rakastaa Jumalaa kaikesta sielustasi. Eli ei

Katolilaisuus ja Luterilaisuus ovat sama uskonto, vähän eri oppi. Katolilaisuus on paljon vanhempi oppi.

Vierailija
39/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se alunperin meni mutta sitten paavali alkoi kelaamaan että mitä tapahtuu jos jeesus ei tulekaan niin nopee takaisin ja hän ehtii kuolla ennen sitä.

Sehän on yksi kristillisen myytoksen suurimpia aukkoja, että mihin ylösnousemusta sitten enää tarvitaan jos mennään heti kuoleman jälkeen taivaseen tai helvettiin.

Jos noin niin paavali oli täysin ulapalla siitä, mitä jeesus opetti.

Vierailija
40/74 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se alunperin meni mutta sitten paavali alkoi kelaamaan että mitä tapahtuu jos jeesus ei tulekaan niin nopee takaisin ja hän ehtii kuolla ennen sitä.

Sehän on yksi kristillisen myytoksen suurimpia aukkoja, että mihin ylösnousemusta sitten enää tarvitaan jos mennään heti kuoleman jälkeen taivaseen tai helvettiin.

Jos noin niin paavali oli täysin ulapalla siitä, mitä jeesus opetti.

Mutta niinhän se legenda kertoo, että vain maria magdala sisäisti jeesuksen opetukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän