Itkitkö ja häpesitkö kun kuulit että Hurstin Vähävaraisten joulujuhlassa ruokaa ei riittänyt kaikille ja ihmisiä käännytettiin pois?
Kommentit (247)
En itkenyt. Ns. köyhillä kun tuntuu olevan varaa ostella kaljaa ja tupakkaa, käyttäisivät nekin rahat jouluruokiin!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Riikka ja Petteri leikkauspolitiikasta ja työttömien ajamisesta perikatoon. #meillleseeikäy
Niin ja nauttivat tyytyväisinä jouluruokiaan.
Jos asuisin pk-seudulla, ks daanutvtiedon ajoissa, olisin käynyt jotain jostain kaupasta lisää vaikka pussin viidelle. Apua se on pienikin apu. Ja kyllä, ostin omalla paikkakunnalla jouluruokaa sekä ihmisille että kissanruokaa eläinsuojan keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti siellä oli vain oikeasti avuntarvitsijoita, eikä ns säästösyistä olleita saitoja ihmisiä.
Voit olla varma, että on muutakin väkeä..
Ikävä juttu se on. En varsinaisesti itse hävennyt
Kuulemma perutaan jatkossa Hurstin joulu jaot!!
Näköjään sinne pitää mennä jonoon jatkossa jo edellisenä iltana.
Sijainti oli messukeskus. Lähijunaanko on täytynyt käyttää lanttulaatikon verran rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin pk-seudulla, ks daanutvtiedon ajoissa, olisin käynyt jotain jostain kaupasta lisää vaikka pussin viidelle. Apua se on pienikin apu. Ja kyllä, ostin omalla paikkakunnalla jouluruokaa sekä ihmisille että kissanruokaa eläinsuojan keräykseen.
Minä tyhjensin lompakkoni käteisestä pelastusarmeijan joulupataan. Ei sitä käteistä paljon löytynyt, kun itsekin elän säästöbudjetilla, mutta muutama ropo on parempi kuin ei mitään.
Henry Aflecht olisi voinut olla jakamassa sereleitään niille, jotka eivät mahuneet sisään. Näitä kerrottiin olleen noin 300. Jokaiselle näille 100 euroa olisi varmaan vaatannut jouluateriaa ja ruokakassia. Vai olisiko 150 euroa ollut oikeampi?
Minusta tämä on nyt vähän kohtuuttoman suuri juttu. Osa ihmisistä jäi siis paitsi yhdestä ilmaisesta ateriasta. Ei muuta. He vain joutuivat nyt maksaa itse sen yhden aterian, aivan kuten tekevät kaikkina muinakin päivinä. Aivan kuten me kaikki muutkin teemme.
Joo, olisihan toki ollut kivaa saada jouluna se ilmainen ateria, mutta siitä paitsi jääminen ei kuitenkaan ketään nälkäkuolemaan vielä vie.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on nyt vähän kohtuuttoman suuri juttu. Osa ihmisistä jäi siis paitsi yhdestä ilmaisesta ateriasta. Ei muuta. He vain joutuivat nyt maksaa itse sen yhden aterian, aivan kuten tekevät kaikkina muinakin päivinä. Aivan kuten me kaikki muutkin teemme.
Joo, olisihan toki ollut kivaa saada jouluna se ilmainen ateria, mutta siitä paitsi jääminen ei kuitenkaan ketään nälkäkuolemaan vielä vie.
Kaikille jaettiin lisäksi myös ruokakassi. Yleensä Hurstin ruokakassien sisältö on ollut kunnollinen.
Turussa vastaavaan tilaisuuteen pitää ilmoittautua etukäteen. Tiedetään varata oikea määrä syötävää. Anonyymisyys ei tietysti säily niin kuin Hurstilla.
Vierailija kirjoitti:
Punalippujen liehutus alas ja MENKÄÄ TÖIHIN!
Putositko lapsena pää edellä lattialle vai oletko muuten vain vajaa-älyinen?
Presidentti Niinistön piti myös mennä sinne, mutta sairastuminen esti. Riitti yhdelle tarvitsella enemmän jouluruokaa.
Kerro nyt vielä miksi mun pitäis hävetä tai itkeä? Mulla ole osaa eikä arpaa asiaan tai edes pääkaupunkiseutuun. Jos jako suoritetaan saapumisjärjestyksessä, niin sitten pitää saapua paikalle ennen muita. Järkevämpihän noihin olisi joku lippu/ilmottautuminen ettei tarvi uhriutua iltapulussa.
En. Asun Turussa, jossa vastaavanlainen tilaisuus on järjestetty paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jaettiin lisäksi myös ruokakassi. Yleensä Hurstin ruokakassien sisältö on ollut kunnollinen.
Turussa vastaavaan tilaisuuteen pitää ilmoittautua etukäteen. Tiedetään varata oikea määrä syötävää. Anonyymisyys ei tietysti säily niin kuin Hurstilla.
Turun malli on oikea. Sehän ei käsittääkseni ole pelkkä ilmoittautuminen vaan sinne valitaan oikeasti ihmiset, joilla on suurin tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun malli on oikea. Sehän ei käsittääkseni ole pelkkä ilmoittautuminen vaan sinne va
Turun Sanomissa on juttu maksumuurin takana, mutta ilman lunnaitakin selviää, että kutsuvieraita oli 800 sisältäen Stubbit.
Presidenttipari vieraili ensimmäistä kertaa vähävaraisten joulujuhlassa Turun Logomossa | Turun Sanomat https://share.google/TLF8wGoSnQUeMkbPo
Miksi, sellaisen asian takia joka ei kuulu minulle mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun malli on oikea. Sehän ei käsittääkseni ole pelkkä ilmoittautuminen vaan sinne va
Ja kuka ne oikeat ihmiset sitten valitsi ja millä kriteereillä? Joku sosiaaliturvan suurkäyttäjä ei välttämättä sitä ruokaa tarvitse ainakaan enempää kuin joku joka ei viitsi/kehtaa hakea sitäkään mikä kuuluisi mutta kävisi mielellään kerran vuodessa jouluaterialla.
Mielestäni jotka eivät mahtuneet ruokailuun ja kännytettiin pois, olisi pitänyt antaa ne kassit jotka annettiin tuokailijoille.