Nuorena aikuisena meinaa mennä toivo huomisesta täysin kun tajuaa miten tyhmiä vanhemmat aikuiset ihmiset ovat.
Kommentit (42)
Äiti kielsi ap:ta eli peräkammarinpoikaa pelaamasta pleikkarilla koko joulua ja nyt sitten kiukuttaa.
Kiukuttaa kuiva emätin ja nuorten nuoruus.
Olen 42-vuotias teini-ikäisten äiti ja työkseni paljon tekemissä opiskelijoiden kanssa. Mulle nuoriso tarkoittaa toivoa. Heissä elää sellainen vastuullisuus, joka puuttuu edellisistä sukupolvista. He palaavat perinteisiin perhearvoihin, terveellisiin elämäntapoihin, luonnon kunnioittamiseen siten, että vastuuttavat itsään eivätkä kontrolloi muita. Sivistyneitä, empaattisia, hyväkäytöksisiä. Hienoja ihmisiä, jotka ovat oppineet meidän vanhempien virheistä ja valitettavasti joutuneet niistä myös itse maksamaan.
Ymmärsin tuon joskus ekaluokalla. Siksi kannattaa keskittyä omaan henkiseen hyvinvointiin ja mielenrauhaan. Ja toki rakkaiden. Et ole vastuussa muiden tekemisistä ja sanomisista. Älä anna kenenkään polkea rajojasi, röyhkeitä ja ilkeitä ihmisiä on yllättävän paljon. Sitten on näitä ihania ihmisiä, joiden vuoksi täällä jaksaa olla. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 42-vuotias teini-ikäisten äiti ja työkseni paljon tekemissä opiskelijoiden kanssa. Mulle nuoriso tarkoittaa toivoa. Heissä elää sellainen vastuullisuus, joka puuttuu edellisistä sukupolvista. He palaavat perinteisiin perhearvoihin, terveellisiin elämäntapoihin, luonnon kunnioittamiseen siten, että vastuuttavat itsään eivätkä kontrolloi muita. Sivistyneitä, empaattisia, hyväkäytöksisiä. Hienoja ihmisiä, jotka ovat oppineet meidän vanhempien virheistä ja valitettavasti joutuneet niistä myös itse maksamaan.
Voi kissan p.
Hassu juttu! Itsellä aivan toisinpäin. En edes jaksa alkaa luetella nykynuorten ja vähän vanhempiekin typeryyksiä. Mutta elämä opettaa sitten kun tarpeeksi alas joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nään että nuoret ovat tyhmiä. Suomella meni hyvin niinä aikoina kun vihreät ja vasemmisto olivat pieniä marginaalipuolueita. Nyt on paskottu koko Suomi ja lisää tulee menemään kun seuraavaksi taas äänestävät. Noh, omapa on tulevaisuutensa, niillä oo varaa täältä poiskaan lähteä kun sossuja ei oo muualla.
Allekirjoitit tyhmyytesi viimeisellä lauseella. Suomalainen sosiaaliturva ei ole mitenkään poikkeuksellinen. Kaiken lisäksi Suomi oli viimeinen Euroopan maa, joka otti sosiaaliturvan käyttöön.
Samaa ajattelevat aiemmat sukupolvet teistä nuorista. Monet todella typeriä ja tietämättömiä. Pelottaa, mitä siitä tulee kun te joudutte vetämään Suomea tulevaisuudessa.
Minäkin kuvittelin pari kymppisenä olevani viisas ja älykäs. Nyt keski-ikäisenä olen tajunnut, että nuorena aikuisena luulin olevani fiksu ja kokenut, kun todellisuussa alle 30 vuotiaat on vielä puoliksi lapsia ja tajuavat murto-osan siitä, mitä vanhempana.
"Luulleensa viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet" toteaa Raamattu melko kuivasti ihmisistä, jotka eivät edes yritä olla yhteydessä Luojansa ja Jumalansa kanssa.
"Jeesukseen Kristukseen ovat kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettynä." Ja miksi näin? Siksi että Jeesus on totuus, kuten hän itse toteaa. Jeesus on uskontojen loppu ja totuus on uskontojen ja valheitten vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika lailla samaa mieltä. Miksi ne käyttää elämänsä työntekoon, kun meillä kaikilla on oikeus valita myös se, että koetaan elämää, tehdään mukavia asioita ja matkustellaan. Vanhat ei vaan halua antaa omastaan, säästävät rahaa, jonka voisi verottaa heiltä pois.
Millähän rahalla tämä yhteiskunta sitten pyörisi, jos kukaan ei tekisi töitä vaan keskittyisi mukaviin asioihin ja matkusteluun? Monopolin leikkirahoillako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat aikuiset ihmiset 😂. Mitähän tuolla nyt mahdoit tarkoittaa?
18-vuotias on lain mukaan aikuinen. 60-vuotias on vanhempi aikuinen kuin 18-vuotias aikuinen.
Ja ihmisiäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Toivoa kenelle? Nyt siis puhutaan sukupolvesta, joka uskoo jihadistien levittämiä antisemitistisiä salaliittoteorioita ja aikoo paeta Suomesta sillä hetkellä, kun Venäjä hyökkää. Ei väliä ovatko vihervasemmistoa tai sinimustia, yhtä aivopestyjä kaikki.
Ihan samalla tavoin on tyhmiä nuorissa j a nuorissa aikuisissa. Mutta se on totta, että jotkut ei koskaan kasva aikuiseksi. Voi vaan kattoa somea ja näitä omalla profiilikuvillaan kirjoittelivia 50-80v kiusaajia/nälvijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuistumisessa surullisinta on kun tajuaa, että iso osa ihmisistä ei aikuistu, kypsy ja jalostu, vanhenee vain. Ei ihme, miksi lapsuudessa osa aikuisista tuntui niin hämmentäviltä. Olivat kuin lapsia kulahtaneessa kehossa.
Tää on surullista /totta. Esim jostain huomionhakuisuudesta mielestäni pitäisi päästää irti jossain vaiheessa ja antaa muiden olla esillä. Ei tartte aina olla itse se huomion keskipiste. joistakin taas kasvaa ihania aikuisia/vanhuksia.
Gen Z on lähinnä naurettavinta pelleväkeä ikinä. Milleniaalit sentään tekee työnsä kunnolla, Z vaan valittaa ja saikuttaa kun on huono viba ja bussi ei tullut. Ja itkee sitten köyhyyttään.
Meidän firman it tuki sanoi hyvin: Milleniaalit pitää tän planeetan tietokoneet pystyssä, sen jälkeen toivottavasti AI ottaa ohjat koska Gen Z ei osaa mitään. GenX kehitti ekat koneet, Milleniaalit osaa natiivisti koodata ja kehittää ihan vaan siksi että kaikilla oli kotona se pentium pc ja opeteltiin koodaamaan huviksemme. Milleniaalit hoitaa vanhempien, isovanhempien ja lasten koneet ja päivitykset.
N45
olen huomannut että politrukki vanhemmat pesevät lapsistaan demareita maan syöpiä
Vierailija kirjoitti:
Gen Z on lähinnä naurettavinta pelleväkeä ikinä. Milleniaalit sentään tekee työnsä kunnolla, Z vaan valittaa ja saikuttaa kun on huono viba ja bussi ei tullut. Ja itkee sitten köyhyyttään.
Meidän firman it tuki sanoi hyvin: Milleniaalit pitää tän planeetan tietokoneet pystyssä, sen jälkeen toivottavasti AI ottaa ohjat koska Gen Z ei osaa mitään. GenX kehitti ekat koneet, Milleniaalit osaa natiivisti koodata ja kehittää ihan vaan siksi että kaikilla oli kotona se pentium pc ja opeteltiin koodaamaan huviksemme. Milleniaalit hoitaa vanhempien, isovanhempien ja lasten koneet ja päivitykset.
N45
Varsin moni Gen Z on ollut sitä mieltä, että tietokoneita ei tarvitsisi kun kännykällä voi kuulemma hoitaa kaiken.
Tuskin ovat debuganneet kaatuneita nettisivustoja ikinä serverin tietokannoista.
Vanhat ahneet sukupolvet on paskoneet talouden, tuhonneet luonnon ja ilmaston. Nuoremmilla sukupolvilla vain kurjuutta edessä. Sitten pitäisi vielä elättää eläkeloiset, jotka eivät ole maksaneet tarpeeksi eläkemaksuja. Tiedossa kuitenkin 70-luvulta lähtien, että perityt maksut ovat liian pieniä. Päätetty vain että hähää kupataan tulevien sukupolvien rahat, ettei heillä jää elämiseen.