Nuorena aikuisena meinaa mennä toivo huomisesta täysin kun tajuaa miten tyhmiä vanhemmat aikuiset ihmiset ovat.
Kommentit (28)
Äiti kielsi ap:ta eli peräkammarinpoikaa pelaamasta pleikkarilla koko joulua ja nyt sitten kiukuttaa.
Kiukuttaa kuiva emätin ja nuorten nuoruus.
Olen 42-vuotias teini-ikäisten äiti ja työkseni paljon tekemissä opiskelijoiden kanssa. Mulle nuoriso tarkoittaa toivoa. Heissä elää sellainen vastuullisuus, joka puuttuu edellisistä sukupolvista. He palaavat perinteisiin perhearvoihin, terveellisiin elämäntapoihin, luonnon kunnioittamiseen siten, että vastuuttavat itsään eivätkä kontrolloi muita. Sivistyneitä, empaattisia, hyväkäytöksisiä. Hienoja ihmisiä, jotka ovat oppineet meidän vanhempien virheistä ja valitettavasti joutuneet niistä myös itse maksamaan.
Ymmärsin tuon joskus ekaluokalla. Siksi kannattaa keskittyä omaan henkiseen hyvinvointiin ja mielenrauhaan. Ja toki rakkaiden. Et ole vastuussa muiden tekemisistä ja sanomisista. Älä anna kenenkään polkea rajojasi, röyhkeitä ja ilkeitä ihmisiä on yllättävän paljon. Sitten on näitä ihania ihmisiä, joiden vuoksi täällä jaksaa olla. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 42-vuotias teini-ikäisten äiti ja työkseni paljon tekemissä opiskelijoiden kanssa. Mulle nuoriso tarkoittaa toivoa. Heissä elää sellainen vastuullisuus, joka puuttuu edellisistä sukupolvista. He palaavat perinteisiin perhearvoihin, terveellisiin elämäntapoihin, luonnon kunnioittamiseen siten, että vastuuttavat itsään eivätkä kontrolloi muita. Sivistyneitä, empaattisia, hyväkäytöksisiä. Hienoja ihmisiä, jotka ovat oppineet meidän vanhempien virheistä ja valitettavasti joutuneet niistä myös itse maksamaan.
Voi kissan p.
Hassu juttu! Itsellä aivan toisinpäin. En edes jaksa alkaa luetella nykynuorten ja vähän vanhempiekin typeryyksiä. Mutta elämä opettaa sitten kun tarpeeksi alas joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nään että nuoret ovat tyhmiä. Suomella meni hyvin niinä aikoina kun vihreät ja vasemmisto olivat pieniä marginaalipuolueita. Nyt on paskottu koko Suomi ja lisää tulee menemään kun seuraavaksi taas äänestävät. Noh, omapa on tulevaisuutensa, niillä oo varaa täältä poiskaan lähteä kun sossuja ei oo muualla.
Allekirjoitit tyhmyytesi viimeisellä lauseella. Suomalainen sosiaaliturva ei ole mitenkään poikkeuksellinen. Kaiken lisäksi Suomi oli viimeinen Euroopan maa, joka otti sosiaaliturvan käyttöön.
Vanhat ahneet sukupolvet on paskoneet talouden, tuhonneet luonnon ja ilmaston. Nuoremmilla sukupolvilla vain kurjuutta edessä. Sitten pitäisi vielä elättää eläkeloiset, jotka eivät ole maksaneet tarpeeksi eläkemaksuja. Tiedossa kuitenkin 70-luvulta lähtien, että perityt maksut ovat liian pieniä. Päätetty vain että hähää kupataan tulevien sukupolvien rahat, ettei heillä jää elämiseen.