Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa miehistä ei kestä empaattista naista

Vierailija
24.12.2025 |

On lapsena jäänyt vaille empatiaa ja äidin rakkautta, niin vihaa aikuisenakin kaikkia huolta pitäviä, empaattisia ja työssäkäyviä naisia. Oikeastaan kaikkia näkyviä naisia. Miesten äitihaava.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on minulle kateellisia.🤗

Vierailija
22/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On empatiaa ja "empatiaa". Jälkimmäinen on suoranaista kettuilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe empatiaa pahoja poikia kohtaan.

Vierailija
24/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon äiti- ja isähaavoja ja yleisiä kovan selviytymiskulttuurin ongelmia. Niitä ei osata kohdata, vaan rikotaan niillä itseä tai kostetaan eteenpäin. 

Vierailija
25/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta empatiassa on kuitenkin se, että empaattinen ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.

Eihän empaattisuus ole pelkästään tuota. Sehän on pitkälti toisten asioiden ymmärtämistä. Esimerkiksi jos naisella on jotain pahoja huolia ja kertoo niistä minulle. Asetun siihen naisen asemaan ja haluan nähdä asioita sen naisen näkökulmasta enkä vain omista. Empaattiselle ihmiselle on aina helppo puhua mistä vain. Saankin usein kuulla naisilta että ihana kun sinulle voi puhua ihan mistä vain ja olet edelleen siinä. Samoin ei empaattinen ihminen tee toiselle pahaa. Usein niitä asioita joista pitääkin tulla tunnontuskiin tekevät ne joilla ei ole mitään tekemistä empatian kanssa. M40

Vierailija
26/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu p@skaa. Sulla on hoivavietti. 

BadBoy

Vierailija
27/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naineh, enkä kestä liiallista empatiaa. En kestänyt kertoa äidilleni murheitani, kun sitten alkoi voivottelu, kuinka sulla on niin vaikeaa, ymmärrän hyvin, voi voi voi. Se, haluaisin kuulla sen sijaan on se, että sinnittele vain, kyllä lopulta kaikki kääntyy hyväksi.

Jeps. Jos jollakulla on vaikeaa, siihen ämpärillisen kyyneliä päälle kaataminen harvemmin mitenkään edistää asiaa. Nämä terapiasessiot sun muut eivät myöskään tilastollisesti edistä ja auta mitään, ratkaise ongelmia, vaan ainostaan lisäävät sitä terapointia. Kyseessä on infantilisointi ja sitä kautta itsensä toisen avulla tarpeelliseksi tekeminen. Sairautta.

Tämä ei mielestäni ole empatiaa. Johan ero empatialla ja sympatiallakin on se, että empattinen ihminen ei lähde mukaan siihen toisen suruun/

Oikeasti empatia ja tunteista puhuminen tarkoittaa, että muiden pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö: kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Vierailija
28/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun syyni jos isäsi hakkasi sinua paha poika tai et saanut joululahjoja!Onneksi minun ei koskaan tarvinnut kokea perheväkivaltaa ja sain jouluna paljon lahjoja.🤗

Vierailija
29/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen empatia on kamalaa. Sekoitamme empatian sääliin. Oikea empatia on toisen ihmisen pään sisään asettumista. Ei ihminen halua sääliä, vaan tuntea itsensä arvokkaaksi.

Jep. Täällä on pitänyt liikaa selvitä hampaat irvessä kun ollaan eletty kovissa oloissa. Empatiaa ja lämpöä on vähemmän. Täällä sitä jopa pelätätään, koska ajatellaan sen infantitilisoivan, että se on vain jotain mikä on lapsille varattua. Mutta näin ei tarvitsisi olla, tervettä aikuisten välistä empatiaa on myös. 

Vierailija
30/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu p@skaa. Sulla on hoivavietti. 

BadBoy

Päinvastoin olen mieheni hemmottelema vauva.🤗

Vierailija
31/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon äiti- ja isähaavoja ja yleisiä kovan selviytymiskulttuurin ongelmia. Niitä ei osata kohdata, vaan rikotaan niillä itseä tai kostetaan eteenpäin. 

Olemme sietämätön sukupolvi. Sössimme kaiken, kun menimme terapiaan. Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet. Yhtäkkiä aloimme vaatia vanhemmiltamme kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listasimme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet.

Empatia olisi astua sietämättömien vanhempiesi saappaisiin. Mieti, mitä heillä olisi kerrottavana niissä terapeutin nojatuoleissa, joihin he eivät uskalla koskaan istua. Mitä he paljastaisivat lapsuudenkodistaan, vanhempiensa parisuhteesta, aikansa kasvatuksesta. Mutta eihän meitä kiinnosta kuin minäminäminä. 

Vierailija
32/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tikkarin kädestäsi paha poika ja lyön sillä sinua päähän sillä tikkari kuuluu minulle,prinsessalle.Mene sinä kärvistelemään linnatuomiotasi,kun minä sillä välin nautin elämästäni.🤗

Vierailija
33/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme sietämätön sukupolvi. Sössimme kaiken, kun menimme terapiaan. Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet. Yhtäkkiä aloimme vaatia vanhemmiltamme kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listasimme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet.

Empatia olisi astua sietämättömien vanhempiesi saappaisiin. Mieti, mitä heillä olisi kerrottavana niissä terapeutin nojatuoleissa, joihin he eivät uskalla koskaan istua. Mitä he paljastaisivat lapsuudenkodistaan, vanhempiensa parisuhteesta, aikansa kasvatuksesta. Mutta eihän meitä kiinnosta kuin minäminäminä.

Harva vaatii taaperolta Finlandia-palkittua romaania. Suunnilleen yhtä kohtuuttomia odotuksia asetamme sukupolville, jotka ovat kasvaneet emotionaalisessa erämaassa. Jos minulla on daddy issues, isälläni on ollut koko elämä issues.

Vierailija
34/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti empatia ja tunteista puhuminen tarkoittaa, että muiden pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö: kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Hmm, olen nainen enkä tunnista kyllä itseäni tästä. Elämä on kolhinut jos millä tavalla ja tämä on ehkä kehittänyt kykyä tuntea empatiaa. Aina ei ole sopivaa alkaa ehdottaa ratkaisua. Kaikkiin tilanteisiin ei edes ole olemassa sellaista. Mutta jos olen vaikka kokenut itse kokenut jotain vastaavaa ja löytänyt tien ulos, niin kyllä sopivan hetken tullen olen kertonut omista kokemuksistani ja mahdollisesta ratkaisusta. Ei ole kukaan loukkaantunut, mies tai nainen. Okeasti empaattinen ihminen ei myöskään loukkaannu siitä, jos tarjoamasi ratkaisu ei kelpaa. 

Vierailija
35/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan tikkarin kädestäsi paha poika ja lyön sillä sinua päähän sillä tikkari kuuluu minulle,prinsessalle.Mene sinä kärvistelemään linnatuomiotasi,kun minä sillä välin nautin elämästäni.🤗

Katselet taas koko päivän suljettujen sälekaihtimien takana Satuhäiden uusintoja ja kirjoittelet tänne näitä alakouluaineita. 

Vierailija
36/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ollut terapiassa. Kyllähän henkiseen eheytymiseen joka terapian kautta tulee, kuuluu se, että ymmärretään niitä huonojen toimintamallien pitkiä juuria. Ensin, kun on tilaa omille todellisille tunteille (yleensä vihalle ja sen kokemiselle), niin sen alta löytyy se ymmärrys ja uusi tasapaino. Juuri se, että pystyy katsomaan asiaa myös vanhempien näkökulmasta ja samalla pitämään omat tunnerajansa, ettei lähde niihin vanhempien sisäisiin draamoihin mukaan. Joillain siihen menee vähän enemmän aikaa ja toisilla vähän vähemmän.

Vierailija
37/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen narsistinen sukupolvi on syntynyt, kun se oma paska lapsuus hyvitettiin niille omille lapsille.

Vierailija
38/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haluan elää suljettujen  kaihtimien takana.Vihaan tirkistelijöitä.Olen omasta yksityisyydestäni mustasukkainen!

Vierailija
39/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Empaattinen nainen"?? 😅😅

Vierailija
40/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille miehiin katkeroituneille naisille tuntuu olevan aidosti vaikeaa hyväksyä, että useimmat miehet eivät ole naisvihaajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä