Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa miehistä ei kestä empaattista naista

Vierailija
24.12.2025 |

On lapsena jäänyt vaille empatiaa ja äidin rakkautta, niin vihaa aikuisenakin kaikkia huolta pitäviä, empaattisia ja työssäkäyviä naisia. Oikeastaan kaikkia näkyviä naisia. Miesten äitihaava.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan aina kaiken ja se on sinulta pois paha poika!🤣😂😅😭

Vierailija
42/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen narsistinen sukupolvi on syntynyt, kun se oma paska lapsuus hyvitettiin niille omille lapsille.

Kyllä! Mutta samalla tavalla myös aiemmat sukupolvet on hoitaneet omia haavojaan omien lastensa kautta. He henkiset haavat on vaan olleet erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan aina kaiken ja se on sinulta pois paha poika!🤣😂😅😭

Menepä tyttökulta kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Vierailija
44/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille miehiin katkeroituneille naisille tuntuu olevan aidosti vaikeaa hyväksyä, että useimmat miehet eivät ole naisvihaajia.

Naisten isähaavat on samalla tavalla vaiettu asia kuin miesten äitihaavat. Ja naisten äitihaavat ja miesten isähaavat. Näistä ei voida puhua, koska lähtökohtana on tasa-arvo, jossa vanhemmuudessa ei katsota olevan sukupuolieroja. 

Vierailija
45/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon äiti- ja isähaavoja ja yleisiä kovan selviytymiskulttuurin ongelmia. Niitä ei osata kohdata, vaan rikotaan niillä itseä tai kostetaan eteenpäin. 

Olemme sietämätön sukupolvi. Sössimme kaiken, kun menimme terapiaan. Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet. Yhtäkkiä aloimme vaatia vanhemmiltamme kaikenlaista outoa, kuten tunnetaitoja ja kommunikointia. Listasimme heille kaiken, missä he olivat epäonnistuneet.

Empatia olisi astua sietämättömien vanhempiesi saappaisiin. Mieti, mitä heillä olisi kerrottavana niissä terapeutin nojatuoleissa, joihin he eivät uskalla koskaan istua. Mitä he paljastaisivat lapsuudenkodistaan, vanhempiensa parisuhteesta, aikansa kasvatuksesta. Mutta eihän meitä kiinnosta kuin minäminäminä. 

Ei... Tämähän on juurikin toisinpäin. Nykyään tuntuu että nuorisolta puuttuu täysin empatiakyky. Siihen vanhempien asemaan nimenomaan pitäisi asettua ja nähdä ne heidän mielipiteensä heidän näkökulmasta. Eiväthän he voi nähdä kuten me nähdään.

Vierailija
46/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin empaattinen, etten kiusaa sellaisia ihmisiä empatialla, jotka eivät sitä näytä "kestävän" tai eivät sitä halua. En myöskään itse halua sellaisten kanssa lähempää tuttavuutta. Empatiakyvyttömän kasvatuksen jäljiltä haluan lämminhenkisiä, lempeitä ja sydämellisiä ihmisiä elämääni.

Vierailija
47/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeasti empatia ja tunteista puhuminen tarkoittaa, että muiden pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö: kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus."

Jos toinen vaikka ilmaisee suruaan, kun on menettänyt läheisensä, mitä "ratkaisua" esittäisit tilanteeseen?

Vierailija
48/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Empatia olisi astua sietämättömien vanhempiesi saappaisiin. Mieti, mitä heillä olisi kerrottavana niissä terapeutin nojatuoleissa, joihin he eivät uskalla koskaan istua. Mitä he paljastaisivat lapsuudenkodistaan, vanhempiensa parisuhteesta, aikansa kasvatuksesta. Mutta eihän meitä kiinnosta kuin minäminäminä."

Ei tarvitse kuvitella, kun minä olin se "terapeutti", jolle näitä vuodatettiin ennen kuin olin edes kouluikäinen ja haettiin ymmärrystä, jota ei itse osattu antaa edes omalle lapselle, johon ne omat traumat purettiin. Sellaista minäminäminää.

Vierailija
49/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sietäisi? Ei sitä empatiaa koskaan kuitenkaan miehille kohdisteta vaan sillä empatialla syyllistetään miestä tekemään jälleen niin kuin nainen haluaa ja vaatii

Vierailija
50/50 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan tikkarin kädestäsi paha poika ja lyön sillä sinua päähän sillä tikkari kuuluu minulle,prinsessalle.Mene sinä kärvistelemään linnatuomiotasi,kun minä sillä välin nautin elämästäni.🤗

Turha sitten itkeä miksi vietät joulun ja uuden vuoden silmämustana kun tulet minun tikkaria viemää. Tuollaisella toiminnalla saatat saada vielä yllätys seksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme