Melkein kaikki valittaa kuinka äidit tekee kaiken jouluksi, no meillä on sitten outo perhe
Meillä mies ja pojat, aikuisia jo, tekee suurimman osan. Minun harteilla on vain kauppalistasta huolehtiminen, leipominen ja perussiivouksia, niitä mitä teen arkenakin. Kaupassa mennään sitten yhteisvoimin kun lista on jaettu kaikille puhelimiin ja sovitaan kuka hakee mitäkin. Laatikoita ostettiin valmiina, menekki on aika pientä meillä ja ei olla kukaan suursyömäreitä muutenkaan. No savustetun kalkkunan tilasin ja kävin hakemassa, se on oma osuuteni ruokahuollosta leipomisen lisäksi.
Mies ja pojat tykkää laittaa ruokaa. Varsinkin nuorimmainen on melkoinen ruokahifistelelijä ja tekee tarkkaa työtä. Yrtit ei kelpaa kuivattuina pussista, pitää ostaa ruukkuyrttejä.
Oon kyllä ylpeä mun miesporukasta. Tyttöjä meillä ei ole.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä teet listat, leivot, siivoat, tilaat ruoat ja käyt kaupassa? Mitä ne miehet tekee? Lämmittää ne valmislaatikot?
Ei. Teen listan. Käydän yhdessä kaupassa, lukee aloituksessa. Mies on hommannut kinkun ja paistanut sen. Mies on tehnyt suurimman osan siivouksia, minä laitoin että siivoan sen mitä arkenakin, en enempää, niin lukee aloituksessakin. Miehet laittaa kuusen, minä en koske siihen ollenkaan. Mies laittoi jouluvalot. Miehet keittää perunat, tekee kastikkeen ja lämmittää lämmitettävät ruuat. Mies keitti tänä aamuna riisipuuron. Leivonta meillä on hyvin vähäistä, tein ässiä ja yhden kakun. Ei näe että olisi kovin iso homma. Makeaa meillä menee hyvin vähän, kukaan ei välitä ja vieraita ei käy kun ei kutsuta ja muutenkin asutaan paikkakunnalla, missä läheisiä sukulaisia tai ystäviä ei ole. Ei lähdetä ajamaan toiselle puole
No mitäköhän juuri jouluksi pitää siivota, ettei normaali arkisiivous riittäisi?
Mun harteilla ei ole edes perussiivouksia jouluna,kun hoidan ne ihan muulloin ja jouluksi riittää ihan kevyt siivous. Laatikot valmiina,koska niitä ei muut syö kun minä. Piparit tehtiin lapsen kanssa. Lapsen kanssa koristeltiin. Mies häärää kalan ja kinkun kanssa. Joululahjojen shoppailukin menny helpoksi kun sen voi tehdä sohvalta käsin ja hakee vain postiautomaatista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies siivoaa, kokkaa, hoitaa lapset ja paketoi lahjat, koristelut ym. joulupuuhat.
Minä käyn kaupassa ja katan pöydän. lapset kun nukahtaa, juon viiniä ja sitten yötä vasten mies panee mua 5-10min. Sit mieskin nukahtaa. Aamulla tuo sitten rääppiäisiä mulle sänkyyn jotta rapeloni talttuu joskus puolen päivän jälkeen. Sitten lähden joululahjaksi saatuun spa hoitoon.
Mun mielestä joulu on ihanaa aikaa.
N22
Miehet on niin suloisia halinalleja.
Meilläkin mies huolehtii joulusta enemmän, koska kokee perinteiset ruuat ja muut jutut tärkeämmiksi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokahifistelijä ostaa laatikot valmiina?
Noo laatikoiden tekemisessä ei ole kauheasti mitään hifistelyä...
Onpa mukavaa, että jossakin perheessä noin. Minunkin mies osallistuu paljon joulun laittoon, mutta leipomiset hän jättää minulle tai ostaa jotain valmiina. Yleensäkin hän tekee paljon kotitöitä. Eipä tarvitse valittaa. Aikuisista lapsista osa auttaa, osa tulee valmiiseen pöytään. Toivoisin kaikkien osallistuvan osaltaan, vaikka työmäärän jakaen. Apujoukosta huolimatta olen yleensä joulun jälkeen aika väsynyt emännöinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä teet listat, leivot, siivoat, tilaat ruoat ja käyt kaupassa? Mitä ne miehet tekee? Lämmittää ne valmislaatikot?
Näin minäkin aloituksen luin. Hyvä, että ap on kuitenkin tyytyväinen.
Ei kun listaa miehelle ja pojille osan, jotka hakevat sitten kaupasta.
Ihanaa kun saa viettää joulun yksin omassa rauhassaan. Ei ole yhtään ikävä kaikkea sähläystä ja säätämistä ja sinne tänne sinkoilevia ihmisiä. Onneksi lapset on jo aikuisia ja niillä on omat perheet 🙏🎄