Yksinäinen, oletko kateellinen ja katkera ihmisille, joilla on jouluna perhe ja ystävät ympärillä?
Kommentit (76)
En ole kateellinen tai katkera koska, 3 pointtia:
1) olen erakko luonteeltani
2) jouluruuhkat kaupoissa vtuttaa
3) vältän näin kaiken jouluun liittyvän turhan stressaamisen
Vanhempiani, lapsia, lastenlapsia ja vosua tietysti muista lahjoilla ja sukulaisia joulukortilla. Kohta voin taas hengittää: jouluun 364 päivää
Vierailija kirjoitti:
En ole KATEELLINEN kenelläkään mistään. Minulla käy kyllä vieraita ja tapaan lapsiani ja lastenlapsia. Olen omasta tahdosta ollut sinkku pian 16vuotta. Yksinäisyys ei häiritse.
Niin kun sulla lappaa vieraita ja sukua.
Vierailija kirjoitti:
Kateutta voi toki tuntea, mutta miksi joku olisi muka katkera, että toisilla on lapsia ja perhe?
Samoin joku voi olla kateellinen toisten ystävistä, mutta katkerana tuntisi tavallaan vihaa, että muilla on ystäviä.
Miksi muiden perheistä ja ystävistä pitäisi katkeroitua? Olisiko itsellä parempi mieli, jos kaikki olisivat ypöyksin?
Tuo kertoo vain sinun ajatusmaailmastasi. Itselläni olisi parempi mieli jos kenenkään ei tarvitsisi olla ypöyksin jos sitä ei nimenomaan itse halua ja valitse. Joo, joku kammokuristaja-sarjamurhaaja tmv joutaa olla loppuikänsä yksin vaikka tahtoisi mitä, mutta meinasin lähinnä ihan meitä normaaleita, tavallisia ihmisiä.
Olen katkera yksinäisille, koska he saavat ladata akkujaan rauhassa ja saapua virkeinä tammikuussa takaisin töihin. Jos totta puhutaan, tarvitsisin tammikuun alussa aina hermoloman kaiken hulinan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä lähi itä tyypillä on Jyväskylässä poika jota ei ole tunnustanut .
Halleluja, tämä on varmasti joulun ihme että ankkurilapsi on jäänyt hyödyntämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempiani, lapsia, lastenlapsia ja vosua tietysti muista lahjoilla ja sukulaisia joulukortilla. Kohta voin taas hengittää: jouluun 364 päivää
Mikäs yksinäinen se sellainen on jolla on sekä vanhemmat että omia lapsia, lapsenlapsia, vosu ja sukulaisiakin? Eihän tuosta puutu kuin paras kaveri (ellei se ole tuo vosu, oma vanhempi/lapsi tai sukulainen).
En koska enemmistöllä muiden seuran sietäminen tuntuu perustuvan lähinnä materian saamisen haluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen katkera yksinäisille, koska he saavat ladata akkujaan rauhassa ja saapua virkeinä tammikuussa takaisin töihin. Jos totta puhutaan, tarvitsisin tammikuun alussa aina hermoloman kaiken hulinan jälkeen.
Etkö osaa luoda rajoja ja varata aikaa myös rentoutumiselle? Ei joulu ja muut pyhät ole suorittamista. Missään ei vaadita mitään. Itse luot oman hulinasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateutta voi toki tuntea, mutta miksi joku olisi muka katkera, että toisilla on lapsia ja perhe?
Samoin joku voi olla kateellinen toisten ystävistä, mutta katkerana tuntisi tavallaan vihaa, että muilla on ystäviä.
Miksi muiden perheistä ja ystävistä pitäisi katkeroitua? Olisiko itsellä parempi mieli, jos kaikki olisivat ypöyksin?
Tuo kertoo vain sinun ajatusmaailmastasi. Itselläni olisi parempi mieli jos kenenkään ei tarvitsisi olla ypöyksin jos sitä ei nimenomaan itse halua ja valitse. Joo, joku kammokuristaja-sarjamurhaaja tmv joutaa olla loppuikänsä yksin vaikka tahtoisi mitä, mutta meinasin lähinnä ihan meitä normaaleita, tavallisia ihmisiä.
En tarkoittanut, että haluaisin kaikkien olevan ypöyksin, vaan kyseenalaistin, olisiko itsellä (tai toisilla yksinäisillä ihmisillä) muka parempi mieli, jos kaikki muutkin olisivat ypöyksin? Tämä ei siis ollut henkilökohtainen toiveeni, vaan lauseen perässä oli kysymysmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Enoo. Elämä on valintoja.
No ei kyllä ole mitään valintoja, jos on yksinäinen eikä kavereita tai sukua ole.
Kyllä ne, joilla ei ole yhtään kavereita, ovat yleensä itse valinneet vetäytyä, olla tympeitä, passiivisia, torjuvia, jne. Kaverittomuus on asia, jolle voi tehdä jotain. On valinta olla tekemättä sitä työtä.
Jos itse vetäytyy omasta halustaan yksinäisyyteen, se on elämäntapa, eikä ihminen kärsi siitä eikä koe olevansa yksinäinen.
Siksi suurin osa yksinäisyyttä kokevista ihmisistä on ilkeiden kiusaajien uhreja. Näitä muita kiusaavia ja porukasta ulossulkevia ihmisiä kohtaa jo päiväkodista asti, sitten kouluissa, työpaikoilla ja harrastusryhmissä ja valitettavasti heitä on myös sukulaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs yksinäinen se sellainen on jolla on sekä vanhemmat että omia lapsia, lapsenlapsia, vosu ja sukulaisiakin? Eihän tuosta puutu kuin paras kaveri (ellei se ole tuo vosu, oma vanhempi/lapsi tai sukulainen).
Eikö otsikossa kysytty juurikin joulusta ja sen viettämisestä yksin?
Naapuri taloon kokoontuu arviolta tusinan verta rouvan sukua jouluksi, siellä joulun valmistelua alkaa heti 1.12.xxxx ja rouva ON jouluihminen, tämmöinen joulun odotus olisi minulle 🤮
-sama-
En ole. Olen nähnyt sen "perheellisenkin" puolen, ja nyt nautin ihan itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä lähi itä tyypillä on Jyväskylässä poika jota ei ole tunnustanut .
Liittyy tähän miten?
Liittyy siihen että se mies esiintyy lapsettomana .
Ai Joosef vai?
Olen surullinen, koska ei ole enää kun aikuinen poika lähisukulaisista elossa. Hänelläkään ei ole perhettä, on omissa oloissaan. Kyllä lapsuuden joulut olivat ihania, sitä ei sillon tiennyt miten yksinäinen vanhuus oli tulossa. Särkynyt sydän💔 murehtimisesta.
Vierailija kirjoitti:
EIHÄN TÖISSÄ käyvät ole yksin vaan työkavereiden kanssa ja yksin elävät käy isovanhemmilla kuin vanhemmillani jouluisinkin. Monet käy sisarusten perheissä vie lahjoja . Eihän ihminen ole yksin koskaan . Omat sukulaiset ystävät kuolukaverit työkaverit . Avioliiton ulkopuolella syntyneet jää aina kakkoseksi muistakaa tämä kun lapsia teette .
Eikös Jeesuskin syntynyt ennen kuin Joosef ja Maria menivät naimisiin? Jäikö hän "kakkoseksi" vai miten?
Olin, mutta en enää. Hyväksyin lopulta sen, että puolisoni on kuollut ja miten joulunaika yksinkertaisesti vain muuttui erilaiseksi. KUn elämästäni jäi aina niin samalla tavalla vietettävä joulu kaavamaisine tapoineen on sekin auttanut siihen, ettei tarvitse räpeltää joulua perhekeskeisellä ajattelumallilla.