Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoani ei kiinnosta laittaa laisinkaan joulua - viittaan kintaalla koko joululle 😡

Vierailija
23.12.2025 |

Olen nyt yrittĂ€nyt neljĂ€ vuorokautta saada puolisoa laittamaan kanssani joulua. En ole pyytĂ€nyt mukaan tekemÀÀn mitÀÀn monimutkaista. Toivoin hĂ€nen auttavan ihan tavallisessa tavaroiden raivaamisessa ja siististi laittamisessa joulun ajaksi. 

HĂ€n on tullut pitkin hampain tekemÀÀn puoleksi tunniksi jotain. Silloinkin hĂ€n on valitellut stressistÀÀn ja vĂ€symyksestÀÀn. Sitten hĂ€n on aina keksinyt jonkin oman erityisprojektin, esimerkiksi hĂ€n on muistanut jonkin kaupasta ostettavan jutun ja sitten hĂ€n on lĂ€htenyt kauppaan pitkĂ€ksi aikaa ja sen jĂ€lkeen onkin ollut aika mennĂ€ taas koneelle ja koneelta jossain vaiheessa nukkumaan. 

Nytkin hĂ€n on jossain kaupassa. HĂ€n ei ole tehnyt mitÀÀn sen eteen, ettĂ€ olisimme saaneet kotia jouluksi kuntoon. Mietin asiaa Ă€sken ja tulin siihen lopputulokseen, ettĂ€ annan koko joulun ja sen laittamisen sitten olla. Aivan sama! HĂ€nelle se on selvĂ€sti vastenmielinen asia. MinĂ€ en voi pakottaa aikuista ihmistĂ€ laittamaan joulua vĂ€kisin. TĂ€ssĂ€ tapauksessa siis kerÀÀmÀÀn ja laittamaan rojuja kasaan. 

En tiedĂ€, miksi avauduin. EhkĂ€ halusin kertoa muille samassa tilanteessa oleville, ettette te ole yksin. Te muut olette minua sinnikkÀÀmpiĂ€ jaksaessanne vetÀÀ kivirekeĂ€ perĂ€ssĂ€nne. 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄlĂ€ anna sille piparia

No haloo, jos mies on niin vĂ€sĂ€htĂ€nyt ettei jaksa edes yhtĂ€ tehtĂ€vÀÀ tehdĂ€ yhteisen joulun hyvĂ€ksi,  mitĂ€pĂ€ iloa siitĂ€ lössykĂ€stĂ€ olisi naiselle sĂ€ngyssĂ€?

Vierailija
42/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Raivaukset sÀrÀhti. Kuka sitÀ raivattavaa on kotiin hommannut??

Siivoa kaapit, jos aiot viettÀÀ joulun niissÀ!

Raivaa kesĂ€llĂ€, Ă€lĂ€ pimeĂ€ssĂ€ talvella. Vaikka hylly kerrallaan: kierrĂ€tykseen,  kirpputorille, roskiin, jne.

Sitten vaan yllÀpitosiivousta ja jouluksi muutama koriste.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mennÀÀn huomenna kavereiden kanssa huomenna lĂ€hibaariin. Kiitos Hanna, kun pidĂ€t huomenna paikan auki. MeillĂ€ on sulle tĂ€stĂ€ hyvĂ€stĂ€ lahja, olet meidĂ€n kylĂ€n sielu. 

Tapasin mieheni kuutisen vuotta sitten baarissa ja siinĂ€ baarissa vietetÀÀn joulua tĂ€nĂ€kin vuonna. 

Vierailija
44/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miten te oikein elĂ€tte jos kĂ€mpĂ€n raivaamiseen menee pĂ€iviĂ€, eikĂ€ vielĂ€kÀÀn ole valmista? PitĂ€isiköhĂ€n opetella siivoamaan muutenkin kuin vain jouluna? 

Vierailija
45/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ymmÀrrÀ sitten vÀhÀÀkÀÀn niitÀ jotka tÀstÀ nauttivat. Joulu on ankeinta aikaa vuodessa.

Vierailija
46/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ rakastan joulua, joten valmistaudun siihen pitkin vuotta. Joulusiivousta ei tarvitse, kun siivoaa normaalisti ympĂ€ri vuoden. Joululahjat ja -kortit on ostettu jo marraskuuhun mennessĂ€, samoin ulkomaille lĂ€htevĂ€t joulupaketit lĂ€hetĂ€n viimeistÀÀn marraskuussa, miellÀÀn lokakuun lopussa. Kaikki ruoan, jonka voi ostaa valmiina, ostan, kinkun, tortut ja paistin teen itse, koska haluan. Jouluverhot ja muut koristeet voi ottaa esille jo marraskuussa. 

MUTTA! AP:n tapauksessa mies ei a) arvosta joulua b) vÀlitÀ siitÀ, ettÀ AP:lle joulu on tÀrkeÀÀ ja c) ei vÀlitÀ AP:n arvoista. AP voi tehdÀ siitÀ johtopÀÀtöksen, ettÀ AP laittaa joulun itse kokonaan ja nautiskelee siitÀ yksin, vaihtaa miestÀ sopivampaan (erityisesti jos mies kitisee joulun perÀÀn), tai lÀhtee jouluisin vaikka hotelliin nauttimaan valmiista joulusta ja mies rötvÀtköön koneella kavereidensa kanssa kuin poikamies.

Vierailija
47/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmÀrrÀ sitten vÀhÀÀkÀÀn niitÀ jotka tÀstÀ nauttivat. Joulu on ankeinta aikaa vuodessa.

Minusta taas juhannus on ankeinta aikaa vuodessa. En vietĂ€ sitĂ€ itse mitenkÀÀn. Joulua odotan aina. 

Kumppania valitessa tĂ€llaisetkin asiat pitĂ€isi ottaa huomioon; mitkĂ€ minun arvoni ovat ja mitkĂ€ juhlapyhĂ€t ovat tĂ€rkeitĂ€, ja kuinka vietĂ€mme niitĂ€ yhdessĂ€. 

Voisin lĂ€hteĂ€ puolison kanssa juhannuksena mökille, mutta vain jos se on hyvin varusteltu ja pÀÀsen pois sieltĂ€ heti halutessani. Jos juhannus taas on puolisolle kieli vyön alla odotettava vuoden huippuhetki, johon valmistaudutaan viikkotolkulla ja mies odottaa minun jĂ€rjestĂ€vĂ€n juhannuksen sukulaisille ja kavereille, niin minĂ€ en ole sopiva nainen juhannuskaveriksi. 

Vierailija
48/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ hiton pakko sitÀ on laittaa? vain olla miettiÀ mitÀ jaksaa, ulkoilla,katsella tÀhtiÀ.

Vierailija
49/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole kristitty, joten en odota joulua siksi, mutta synkkÀÀn vuodenaikaan tuleva juhla on pakanallekin sopiva. Odotan sitÀ valon lisÀÀntymistÀ joulusta alkaen ja jouluna onkin ihana polttaa kynttilöitÀ ja laitan jo varhain kausivalot. On kiva kÀvellÀ pimeÀllÀ ulkona ja katsella jouluvaloja.

YstĂ€vien kanssa vietĂ€mme pikkujoulua kaupungilla. Vaihdamme ystĂ€vien ja sukulaisten kanssa lahjoja, aika pieniĂ€, ei mitÀÀn ihmeempÀÀ. Sukulaisten kanssa kĂ€ydÀÀn haudoilla. Kortteja lĂ€hetĂ€n muutaman niille, joita en tapaa ennen joulua, asuvat ulkomailla. Paketteja kÀÀriessĂ€ni kuuntelen youtubesta jokusen joululaulun. 

Jouluruokaa syön jos vietĂ€n jouluaaton sukulaisten kanssa, mutta jos vietĂ€n joulun kotona, en laita mitÀÀn ihmeempÀÀ, enimmĂ€kseen vain perunat ja kalat. Suklaakonvehdit toki hankin. Yhden joulukoristeen ripustan ikkunalle ja pienen joululiinan kaivan esiin. Ei mitÀÀn stressaava tai rasittavaa siis. 

Joulun paras asia on hiljaisuus, lepo ja rauha. Ja se ettĂ€ saa lukea kirjoja ja syödĂ€ suklaata sĂ€ngyssĂ€. 

Vierailija
50/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ pidÀn joulusta oikeastaan aika paljonkin ja jouluruuistakin. KyllÀ, valmistan niitÀ myös itse.

Raivosiivousta en ymmÀrrÀ. Jos joulua vietetÀÀn perheen kesken, niin ei ole jÀrkeÀ ERIKOISEN himokkaasti

jynssÀtÀ. Toki jos Englannin kuningas sattuu tulemaan joulupöytÀÀn, niin voi vÀhÀn moppia heilauttaa.

Vierailija
51/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata: miehesi kyllĂ€ mielellÀÀn osallistuu joulun viettoon, syö hyvĂ€llĂ€ halulla jouluruokaa ja ottaa iloisestimlahjojakin vastaan, kunhan kaikki vaan on joku muu laittanut ja jĂ€rjĂ€stĂ€nyt. 

TodennÀköisesti tuo mies ei oikeasti vÀlitÀ, saako lahjoja tai onko ruuaksi pizzaa, mutta kun toinen on ne laatikot hankkinut eikÀ muuta ruokaa ole, niin menee se perunalaatikko siinÀ missÀ muukin ruoka. Mies tuskin edellyttÀÀ elÀmÀltÀÀn sitÀ, ettÀ joka paikassa on joulukoristeita ja jos siellÀ on ap:n kanssa pitÀnyt raivata joululle tilaa, niin alunperinkÀÀn kodissa ei ole tarpeeksi sÀilytystilaa saati ettÀ kukaan nauttisi siitÀ kuusesta, joka on aina tiellÀ. ElÀmÀ ilman jouluverhoja on ihan elÀmisenarvoista!

Vierailija
52/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

JÀtÀ sinun joulusi tekemÀttÀ ja kas, elÀmÀ ei muutu sen kamalammaksi ja oikeastaan on ihan kivaa, kun ei ole joulun jÀlkeen isoa joulutavaranraivausta. Kokeile, saatat yllÀttyÀ siitÀ, miten kivaa on, kun et ole koko ajan vihainen.

Vierailija
53/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ pidÀn joulusta oikeastaan aika paljonkin ja jouluruuistakin. KyllÀ, valmistan niitÀ myös itse.

Raivosiivousta en ymmÀrrÀ. Jos joulua vietetÀÀn perheen kesken, niin ei ole jÀrkeÀ ERIKOISEN himokkaasti

jynssÀtÀ. Toki jos Englannin kuningas sattuu tulemaan joulupöytÀÀn, niin voi vÀhÀn moppia heilauttaa.

Erikoisen himokkaasti jynssÀÀminen jouluna on varmasti joku synti 😂

Vierailija
54/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Laita joulu vain itsellesi, ÀlÀ hanki mitÀÀn ruokia tai lahoja miehelle. Jos hÀn aattona kysyy niiden perÀÀn, voit hÀmmÀstyneenÀ todeta, etteihÀn mies halunnut osallistua jouluun, niin teit sitten yksin ja vain itsellesi. Kerro sittennmiehelle, ettÀ nykyÀÀn.kaupat ovat auki joulunakin, hÀn voi mennÀ sinne hankkimaan oman joulunsa, sinÀ et enÀÀ ehdi.

Vierailija
55/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi sitÀ stressiÀ tÀytyy oikein kerÀtÀ itselleen? Eikö voi ottaa joskus tsillaten?

Vierailija
56/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitÀ stressiÀ tÀytyy oikein kerÀtÀ itselleen? Eikö voi ottaa joskus tsillaten?

-vtutus tulee siitÀ, jos toinen aikuinen onnvapaamatkustaja ja pitÀÀ toista itsestÀÀnselvyytenÀ. Toinen raataa ja toinen chillaa, mutta kÀy kuitenkin valmiiseen pöytÀÀn. Silsi neuvoinkin ap:ta tekemÀn joulun vain itselleen ja nauttimaan siitÀ, ei mitÀÀn ruokaa tai lahjaa miehelle, joka ei vaivaudu kantamaan valmisteluista osaansa.

Vierailija
57/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata: miehesi kyllĂ€ mielellÀÀn osallistuu joulun viettoon, syö hyvĂ€llĂ€ halulla jouluruokaa ja ottaa iloisestimlahjojakin vastaan, kunhan kaikki vaan on joku muu laittanut ja jĂ€rjĂ€stĂ€nyt. 

MinÀ olen mies joka ei pahemmin joulusta vÀlitÀ. EipÀ niissÀ jouluruoissakaan ole muuta syötÀvÀÀ kuin kinkku ja hyvÀ lihapata. Molemmat olen itse ostanut. Laatikot, rosolli, kalat jne jÀÀ kyllÀ syömÀttÀ kokonaan. Lahjani ostin itselleni itse ja lapsille kaikille kolme. Vaimolle korun ja suklaata. KyllÀ tÀmÀ on sellaista aikaa ettÀ huomenna kun pukki on kÀynyt, putoaa harteilta 100 kilon taakka. IskÀx3

Vierailija
58/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita joulu vain itsellesi, ÀlÀ hanki mitÀÀn ruokia tai lahoja miehelle. Jos hÀn aattona kysyy niiden perÀÀn, voit hÀmmÀstyneenÀ todeta, etteihÀn mies halunnut osallistua jouluun, niin teit sitten yksin ja vain itsellesi. Kerro sittennmiehelle, ettÀ nykyÀÀn.kaupat ovat auki joulunakin, hÀn voi mennÀ sinne hankkimaan oman joulunsa, sinÀ et enÀÀ ehdi.

No jo on typerÀÀ touhua. 

Vierailija
59/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi toista pitĂ€isi vaatia osallistumaan joulun laittamiseen ja viettĂ€miseen jos ei toista kiinnosta? Voihan jokainen tehdĂ€ joulua itse itselleen sen verran kuin haluaa. Niin se meillĂ€kin menee. MinĂ€ laitan ja vietĂ€n joulua oman mieleni mukaan ja mies pysyttelee sivussa, koska ei ole niin kiinnostunut. Ja se sopii molemmille. 

Vierailija
60/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Ă€iti laitto whatsappiin joulunohjelman pÀÀtin jÀÀdĂ€ opiskelupaikkakunnalle. Ei vaan jaksa. 

Ois mielenkiintoista kuulla ohjelman sisĂ€ltö đŸ˜