Vanish imuroitava matonpuhdistusvaahto. Miten aineen haju pois?
Matto haisi tunkkaiselle ja pahalle, ja netti suositteli Vanishin imuroitavaa vaahtoa. Nyt matto haisee tarkan imuroinnin ja tuuletuksen jälkeen aivan järkyttävän voimakkaalta, oikein pistävä teennäisen marjainen tuoksu. Yöllä herätessä ensimmäinen tunne nenässä on tuo haju.
Käytin vaahtoa siksi, että matto on todella iso ja vaikeaa vesipestä, ja aivan törkeän kallis pesettää pesulassa. Nyt vaikuttamassa on soodakerros, josta en usko olevan minkäänlaista apua, mutta yrittänyttä ei laiteta. Onko mitään vinkkejä miten hajun saa pois? Omat ideani alkavat olla luokkaa matto roskiin tai ulkovarastoon seisomaan, kunnes keksin jotakin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos varoituksesta, minäkin harkitsin tuota.
Ole hyvä, älä tee tätä virhettä. Minä luin ennalta netistä arvosteluita, joista yhdessä ainoassa varoitettiin hajusta. Kaikki muut ylistivät toimivuutta ja monet vielä mattojen raikkautta käsittelyn jälkeen. Olisi pitänyt luottaa siihen yhteen.
Laitetaanpa vielä tuotteen koko nimi esiin, jos joku muu googlettaa ennen virheen tekemistä: Vanish Carpet Care & Upholstery Vacuum Up Foam siis kyseessä.
Etikalla olen saanut voimakkaita ja kerrostuneita pesuaineen hajuja pois kirppisvaatteista. Voisiko auttaa jos laitat suihkepulloon kirkasta etikkaa+ vettä ja suihkit seoksen mattoon. Anna vaikuttaa ja luutua pois kostealla luudulla ja kuivaa kuivalla luudulla. Jos on nukkamatto niin voi olla aika mahdotonta saada hajua kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Etikalla olen saanut voimakkaita ja kerrostuneita pesuaineen hajuja pois kirppisvaatteista. Voisiko auttaa jos laitat suihkepulloon kirkasta etikkaa+ vettä ja suihkit seoksen mattoon. Anna vaikuttaa ja luutua pois kostealla luudulla ja kuivaa kuivalla luudulla. Jos on nukkamatto niin voi olla aika mahdotonta saada hajua kokonaan pois.
Voiko lopputuloksena olla etikalta ja pesuaineelta haiseva matto? Toisaalta, roskis taitaa muutenkin olla jo niin varteenotettava vaihtoehto, että miltei mitä vain voi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Luutua siis muuttuu luuksi?
Marketistako tuota saa?
Entä jos laittaa vähemmän, olisiko ratkaisu hajuasiaan?
Harmi, jos ei voi hajun takia käyttää, pesulaan en omaanikaan haluaisi viedä.
Vierailija kirjoitti:
Marketistako tuota saa?
Entä jos laittaa vähemmän, olisiko ratkaisu hajuasiaan?
Harmi, jos ei voi hajun takia käyttää, pesulaan en omaanikaan haluaisi viedä.
Jos laittaa vähemmän, niin oletettavasti saa pelkän hajun eikä lainkaan puhdistusta.
Joskus käytin Softcaren suihkutettavaa tekstiilipesuainetta, josta ei jäänyt hajua. Että jos jotakin haluat kokeilla, niin kokeile ennemmin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin itse tuota etikka hommaa omaan mattooni, siitä jäi todella kuvottava etinkan haju vellomaan moneksi viikoksi, evönevö en enää käytä etikkaa missään. Vein maton pesulaan, maksoi 40e, iso karvalanka matto kyseessä.
Matto on nyt nurkassa tiukalla kääröllä pois haisemasta. Vaihtoehdot taitavat olla pesula tai roskis. Kiitos osaa ottaneille!
Vierailija kirjoitti:
Mikset vie mattoa ulos tuulettumaan??????????????????
Eilen oli pakkasessa pitkän aikaa ja ei tullut sen kummemmaksi.
Tilannepäivitys, jos joku sattuu näkemään: matto kävi pesulassa ja tuli takaisin haisten Vanishilta edelleen. En suosittele ko. tuotetta kenellekään.
Lumihankeen nurinpuolin yöksi. Ei haitanne vaikka joku kävelisi sen päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rätti on muuten luuttu, ei luutu. Sillä luututaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rätti on muuten luuttu, ei luutu. Sillä luututaan.
Luutilla luututaan.
Kiitos varoituksesta, minäkin harkitsin tuota.