Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoani ei kiinnosta laittaa laisinkaan joulua - viittaan kintaalla koko joululle 😡

Vierailija
23.12.2025 |

Olen nyt yrittĂ€nyt neljĂ€ vuorokautta saada puolisoa laittamaan kanssani joulua. En ole pyytĂ€nyt mukaan tekemÀÀn mitÀÀn monimutkaista. Toivoin hĂ€nen auttavan ihan tavallisessa tavaroiden raivaamisessa ja siististi laittamisessa joulun ajaksi. 

HĂ€n on tullut pitkin hampain tekemÀÀn puoleksi tunniksi jotain. Silloinkin hĂ€n on valitellut stressistÀÀn ja vĂ€symyksestÀÀn. Sitten hĂ€n on aina keksinyt jonkin oman erityisprojektin, esimerkiksi hĂ€n on muistanut jonkin kaupasta ostettavan jutun ja sitten hĂ€n on lĂ€htenyt kauppaan pitkĂ€ksi aikaa ja sen jĂ€lkeen onkin ollut aika mennĂ€ taas koneelle ja koneelta jossain vaiheessa nukkumaan. 

Nytkin hĂ€n on jossain kaupassa. HĂ€n ei ole tehnyt mitÀÀn sen eteen, ettĂ€ olisimme saaneet kotia jouluksi kuntoon. Mietin asiaa Ă€sken ja tulin siihen lopputulokseen, ettĂ€ annan koko joulun ja sen laittamisen sitten olla. Aivan sama! HĂ€nelle se on selvĂ€sti vastenmielinen asia. MinĂ€ en voi pakottaa aikuista ihmistĂ€ laittamaan joulua vĂ€kisin. TĂ€ssĂ€ tapauksessa siis kerÀÀmÀÀn ja laittamaan rojuja kasaan. 

En tiedĂ€, miksi avauduin. EhkĂ€ halusin kertoa muille samassa tilanteessa oleville, ettette te ole yksin. Te muut olette minua sinnikkÀÀmpiĂ€ jaksaessanne vetÀÀ kivirekeĂ€ perĂ€ssĂ€nne. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Ă€iti laitto whatsappiin joulunohjelman pÀÀtin jÀÀdĂ€ opiskelupaikkakunnalle. Ei vaan jaksa. 

Ois mielenkiintoista kuulla ohjelman sisĂ€ltö 😅

Minuakin kiinnostaisi. 

Vierailija
62/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita joulu vain itsellesi, ÀlÀ hanki mitÀÀn ruokia tai lahoja miehelle. Jos hÀn aattona kysyy niiden perÀÀn, voit hÀmmÀstyneenÀ todeta, etteihÀn mies halunnut osallistua jouluun, niin teit sitten yksin ja vain itsellesi. Kerro sittennmiehelle, ettÀ nykyÀÀn.kaupat ovat auki joulunakin, hÀn voi mennÀ sinne hankkimaan oman joulunsa, sinÀ et enÀÀ ehdi.

Miksi ihmeessÀ mies haluaisi hankkia joulun?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
23.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi olette parisuhteissa jossa ette ole onnellisia, kun ei ole pakko olla onnettomassa suhteessa, en ymmĂ€rrĂ€. 

Vierailija
64/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata: miehesi kyllĂ€ mielellÀÀn osallistuu joulun viettoon, syö hyvĂ€llĂ€ halulla jouluruokaa ja ottaa iloisestimlahjojakin vastaan, kunhan kaikki vaan on joku muu laittanut ja jĂ€rjĂ€stĂ€nyt. 

TodennÀköisesti tuo mies ei oikeasti vÀlitÀ, saako lahjoja tai onko ruuaksi pizzaa, mutta kun toinen on ne laatikot hankkinut eikÀ muuta ruokaa ole, niin menee se perunalaatikko siinÀ missÀ muukin ruoka. Mies tuskin edellyttÀÀ elÀmÀltÀÀn sitÀ, ettÀ joka paikassa on joulukoristeita ja jos siellÀ on ap:n kanssa pitÀnyt raivata joululle tilaa, niin alunperinkÀÀn kodissa ei ole tarpeeksi sÀilytystilaa saati ettÀ kukaan nauttisi siitÀ kuusesta, joka on aina tiellÀ. ElÀmÀ ilman jouluverhoja on ihan elÀmisenarvoista!

EhkĂ€ mun mies on sitten outo, mutta hĂ€n pitÀÀ jouluksi koristellusta kodista. TiedĂ€n sen koska itse mainitsee monta kertaa miten kodikasta meillĂ€ on nĂ€in joulun aikaan.  Mies myös osallistuu valmisteluihin ihan vapaaehtoisesti. Verhot ja joulutekstiilit laitan itse koska tykkÀÀn siitĂ€ puuhasta. Samoin hommaan ruoat, mutta helpoilla ruoilla meillĂ€ mennÀÀn, joten ei ole peruskokkailua kummempaa. Siivous on perussiivousta jonka mies yleensĂ€ hoitaa.

Olisi aika kammottavaa jos olisi mies joka murjottaisi koska laitoin joulukuusen ja uudet tekstiilit olkkariin ja haukkuisi sen palkaksi minua hössötyksestÀ. Heivaisin sellaisen ankeuttajan helvattiin.

Vierailija
65/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Ă€iti laitto whatsappiin joulunohjelman pÀÀtin jÀÀdĂ€ opiskelupaikkakunnalle. Ei vaan jaksa. 

MeillÀ aikuisen tyttÀren Àitipuoli (yli 20 v ajan) on raskassarjalainen jouluttamisessa. Iskun perheen perinnejoulusta tehdÀÀn joka vuosi joulukirja, johon kaikki saavat antaa arvosanan ja parannusehdotukset. MeillÀ kotona on enimmÀkseen tai tÀysin jouluvapaa vyöhyke. Joskus ammoin sitÀ sai olla selittÀmÀssÀ, ettÀ ei, ei olla jehovia, ei vaan kolise sen enempÀÀ kristillinen kuin kaupallinenkaan puoli tÀstÀ juhlapyhÀstÀ. Jouluja on tullut ja mennyt eri versioina, myös vaihtoehtoisia. Jonakin vuonna kauan sitten oltiin 5 pv perÀkkÀin kiinalaisessa, silloinkin oli tÀmÀ pitkÀ versio. Odotan mielenkiinnolla tyttÀren raporttia tÀmÀn vuoden superjoulusta. Siihen valmistaudutaan kuukausia.

Vierailija
66/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eilen alkoi miehen pinna loppua, pienistÀ lapsenlapsista lÀhtee ÀÀntÀ ja mekastusta. Alkoi sammuttelemaan tunnelmaa tuovia pöytÀvalaisimia ja puhaltelemaan kynttilöitÀ, marmatti "liian kauan" saunomisesta ja jatkuvasta kodinkoneiden pyörimisestÀ. SÀhköÀ ja vettÀ kuluu!

Minusta on ihanaa, ettÀ koti on "elossa", suurimman osan vuodesta vietÀmme kahdestaan hiljaisuudessa. Ei auta kuin miehen kestÀÀ, joulu on kohta ohi. "Niin nuortuu vanhakin kuin lapsi leikkimÀÀn" sanotaan, valitettavasti miehestÀ kuoriutuu mököttÀvÀ teini jouluisin.

Vierailija
67/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On Joulu tai Juhannus tai jotain siltÀ vÀliltÀ niin minunkaan puolisoani ei kiinnosta vÀhÀÀkÀÀn kodin siisteyden tai muunkaan yllÀpito. Pystyy laskemaan yhden kÀden sormissa ne kerrat kun hÀn on koskenut imuriin vuoden 2025 aikana. No onneksi lÀhti lastensa (meillÀ ei ole yhteisiÀ lapsia) kanssa omien vanhempiensa luokse viettÀmÀÀn Joulua.

Itse olen siivonnut Jouluksi keittiön kaapit, kylpyhuoneen kaapit, pessyt pyykit, tampannut matot, pessyt lattiat ja pyyhkinyt pölyt. On ihanaa kun saa olla puhtaassa kodissa ja pitÀÀ paikkoja kunnossa niin ettĂ€ toisen kĂ€sityöt (langat ja kutimet) eivĂ€t loju pitkin sohvaa, kengĂ€t (joita ei ihan vĂ€hĂ€n ole) ei loju pitkin eteistĂ€ jne.  EdellisessĂ€ elĂ€mĂ€ssĂ€ni tilanne oli tĂ€smĂ€lleen sama mitĂ€ tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ eli toista puolisoa ei kiinnosta kodin yllĂ€pito yhtÀÀn. SiitĂ€ suhteesta erosin aikoinaan ja vaihdoin 12 v nuorempaan. EnsimmĂ€iset 15-16 vuotta uuden kumppanin kanssa olikin hauskaa. Tehtiin asioita yhdessĂ€, harrastettiin paljon seksiĂ€ jne. mutta nyt kun puolisolla on vaihdevuodet koittaneet, kaikki yhteinen tekeminen on loppunut ja toinen vaan kutoo, kutoo ja kutoo. Ei viitsi pitÀÀ itsestÀÀn mitÀÀn huolta vaan on lihava ja ruma kuin fan ja lisĂ€ksi patalaiska kotitöissĂ€. Jos haluan matkustaa niin hĂ€nestĂ€ kyllĂ€ saa kaverin kunhan vaan minĂ€ ostan ja maksan matkat, muutenkin tuntuu ettĂ€ se olen aina minĂ€ joka joutuu rahoittamaan kaiken koska minulla on suurempi palkka ja enemmĂ€n omaisuutta. Olen vaan totaalisen kyllĂ€stynyt nykyiseen tilanteeseen joten paras Joululahja hĂ€neltĂ€ minulle on ettĂ€ lĂ€hti Jouluksi pois. MinĂ€ saan viettÀÀ joulua oman aikuisen perheettömĂ€n poikani kanssa kahdestaan, joka tuli kĂ€ymÀÀn Jouluksi luokseni. 
Mieleni tekisi potkaista tuo saamaton avovaimo pihalle nÀin 21 yhdessÀ vietetyn vuoden jÀlkeen. Kun ei vaan kiinnosta enÀÀ hÀnen tekemÀttömÀt kotityönsÀ.

Terveisin M63 vee.

Vierailija
68/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Joulu tai Juhannus tai jotain siltÀ vÀliltÀ niin minunkaan puolisoani ei kiinnosta vÀhÀÀkÀÀn kodin siisteyden tai muunkaan yllÀpito. Pystyy laskemaan yhden kÀden sormissa ne kerrat kun hÀn on koskenut imuriin vuoden 2025 aikana. No onneksi lÀhti lastensa (meillÀ ei ole yhteisiÀ lapsia) kanssa omien vanhempiensa luokse viettÀmÀÀn Joulua.

Itse olen siivonnut Jouluksi keittiön kaapit, kylpyhuoneen kaapit, pessyt pyykit, tampannut matot, pessyt lattiat ja pyyhkinyt pölyt. On ihanaa kun saa olla puhtaassa kodissa ja pitÀÀ paikkoja kunnossa niin ettĂ€ toisen kĂ€sityöt (langat ja kutimet) eivĂ€t loju pitkin sohvaa, kengĂ€t (joita ei ihan vĂ€hĂ€n ole) ei loju pitkin eteistĂ€ jne.  EdellisessĂ€ elĂ€mĂ€ssĂ€ni tilanne oli tĂ€smĂ€lleen sama mitĂ€ tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ eli toista puolisoa ei kiinnosta kodin yllĂ€pito yhtÀÀn. SiitĂ€ suhteesta erosin aikoinaan ja vaihdoin 12 v nuorempaan. EnsimmĂ€iset 15-16 vuotta uuden kumppanin kanssa olikin hauskaa. Tehtiin asi

Oivoi. Sellaista se on, vanheneminen. Toinen kÀÀkÀttÀÀ kaappien siivouksesta ja toinen kutoo. Ilmeisesti molempia ottaa pÀÀhÀn. VielÀkö aiot etsiÀ kolmannen kumppanin, jota ei kiinnosta kodin yllÀpito, vai aiotko pysyÀ nykyisessÀ allikossa?

Vierailija
69/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuei tĂ€llainen epĂ€toivoinen superjoulutus on omiaan karkoittamaan aikuiset lapset. MeillĂ€.tytĂ€r pakkasi kamansa ja lĂ€hti eilen takaisin omille kĂ€mpilleen, nyt rouva epĂ€toivoisesti maanittelee ettei 19v juniori lĂ€htisi kaverinsa kĂ€mpille "pariksi pĂ€ivĂ€ksi kunnes touhu on taas siedettĂ€vÀÀ" - ettĂ€ olen kateellinen noista pakomahdolisuuksista.  Minua syytetÀÀn antijouluasenteen istuttamisesta, vailla jĂ€lkikasvu on ihan itse todennut kuinka typerÀÀ touhua om joulunajan ohjelmoitu raivohöösÀÀminen. 

Vierailija
70/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mieheni tekee kyllÀ kaikkea ja auttaa. En jaksaisi hankalaa miestÀ joka kiukuttelee kun pitÀÀ tehdÀ jotain joulun eteen tai muuten.

Vierailija
71/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tekee kyllÀ kaikkea ja auttaa. En jaksaisi hankalaa miestÀ joka kiukuttelee kun pitÀÀ tehdÀ jotain joulun eteen tai muuten.

(mies avautuu) viikoittain imuroin & moppaan robon lisÀksi, wc-pöntöt/tilat, jÀrkkÀÀn kenkÀtelineet (+20 paria, joista tasan kaksi minun), pesen 3-4 koneellista & viikkaan pyykit viikonloppuisin. Toki sitÀ ennen kerÀÀn pyykkikoriin pitkin poikin kÀmppÀÀn jÀtetyt epÀmÀÀrÀiset sukkalöydökset ja vaatekasat - todella harvoin nÀistÀ löydöksistÀ löytyy minun vaatteitani.

Mutta jumaleisson, ei mitÀÀn ylimÀÀrÀistÀ tuon lisÀksi siksi, ettÀ on joku juhlamaanikkojen pakkoliikkeiden ajankohta.

Vierailija
72/72 |
24.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita joulu vain itsellesi, ÀlÀ hanki mitÀÀn ruokia tai lahoja miehelle. Jos hÀn aattona kysyy niiden perÀÀn, voit hÀmmÀstyneenÀ todeta, etteihÀn mies halunnut osallistua jouluun, niin teit sitten yksin ja vain itsellesi. Kerro sittennmiehelle, ettÀ nykyÀÀn.kaupat ovat auki joulunakin, hÀn voi mennÀ sinne hankkimaan oman joulunsa, sinÀ et enÀÀ ehdi.

Miksi ihmeessÀ mies haluaisi hankkia joulun?

-

TÀmÀ tulee ilmeisesti sinulle yllÀtyksenÀ, mutta suurin osa miehistÀ ei ole syrjÀytyneitÀ l00sereita kuten palstamiehet.