Onko äänikirjat vain yksinäisille, vai miten joku ehtii kuunnella jotain 20h äänikirjoja
Voin kuunnella silloin tällöin jonkun tunnin mittaisen podcastin, mutta ei kyllä mitenkään aikaa kuunnella pitkiä äänikirjoja.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajomatkaa voi hyödyntää äänikirjojen kuunteluun.
Ja keskittyä kiinnostaviin juonenkäänteisiin. Kas, liikenteen seuraaminen unohtuu sitten täysin. Onkohan kolareiden tutkijat selvittäneet, miten paljon äänikirjat ovat olleet syynä ulosajoihin ja kolareihin? Ainakin ambulanssikuskit ovat valitelleet sitä, että nykyihmiset eivät välttämättä huomaa hälytysajoneuvoja eivätkä anna tietä heille.
Tällä logiikalla autossa saisi olla vain yksi ihminen kerrallaan tai ainakin siellä pitäisi olla puhuminen (kuunteleminen) kielletty?
Ei niitä kerralla kuunnella vaan se 20 tunita jakautuu useammalle viikolle. Mä kuuntelin töissä paljon äänikirjoja, kun en jaksanut kuunnella työpaikan hälinää. Sillon saattoi helposti kuunnella melkein 8 tuntia päivässä. Bussimatkoilla myös mielummin kuuntelee äänikirjoja kun lasten huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjat on lapsille. Lapsille luetaan ääneen satuja.
Hyvä pointti, meillä on myös tosiaan tuo perhetilanne jolloin lapsetkin voi kuunnella kirjoja. Molemmilla näyttäisi olevan tälle vuodelle yli 200 tuntia kuunneltuna.
Ei pitäisi kuunnella äänikirjoja ainakaan jalankulkijana/pyöräilijänä, ei musiikkiakaan. Huomio on silloin muussa kuin liikenteessä, eikä kuule mitä ympärillä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjat on lapsille. Lapsille luetaan ääneen satuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi kuunnella äänikirjoja ainakaan jalankulkijana/pyöräilijänä, ei musiikkiakaan. Huomio on silloin muussa kuin liikenteessä, eikä kuule mitä ympärillä tapahtuu.
Siksi käytänkin Sonyn Soundbuds kuulokkeita. Ne ei vaimenna ympäristön äänin yhtään ja sopii hyvin äänikirjojen kuunteluun pyöräillessä. Muuten pitäisi sitä vaarallisena, jos ei ympäristöä kuulisi.
Uusin malli on muuten tosi hyvässä tarjouksessa verkkokaupassa juuri nyt. 99 Euroa valkoinen malli.
Vaikka eläisin yksin, en mitenkään pystyisi käyttämään 20 tuntia yhteen kirjaan. Vuodessa luen helposti sata romaania ja tietokirjaa töiden, parisuhteen ja muun elämän lomassa. Pitäisi jättää pois ainakin 2/3 kirjoista, jos pitäisi lukemisen sijaan kuunnella.
Mulla on paukkunut sata tuntiakin kuukaudessa, sillon kuuntelin kaikki immut, truecrimet yms mutta sitten tuli mitta täyteen sitä lajia, saman toistoo näillä sankareilla. Elämäkerrat on hyviä. Yx kirja saattaa olla 10 h ja enemmän. Nyt en oo löytänyt mitään kiinnostavaa kuunneltavaa aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa, käydään miehen kanssa yhdessä kävelyllä. En muutenkaan tykkää käyttää kuulokkeita ulkona, ei kuule lähestyä autoja, pyöriä, tms. Työmatkakin vain 15min kerran pari viikossa.
Ap
Sinä et ole yhtä kuin kaikki ihmiset.
Mullapa on kaksi koiraa ja kuljen niiden kanssa paljon metsässä. Tosin en koskaan kulje siellä kuulokkeet päässä, vaan nautin hiljaisuudesta, oli mies mukana tai ei. Lumitöitä tehdessä tai nurtsia leikatessa kuuntelen kuulokkeista musaa. Tykkään puuhastella puutarhassa, siinäkin voisin samalla kuunnella jos haluaisin. Omassa pihassa ei tartte varoa lähestyviä autoja tai pyöriä, kun niitä ei ole, omaa tietä on monta sataa metriä. Työmatka on 30min suuntaansa, nyt olen tosin kuukausien sairauslomalla. Miehellä sama 30min, joten työpäivinä hän on 9h poissa. Kauppaan on kotoa 20km. Ruokaa laittaessa yleensä katson samalla jotain sarjaa. Mulla on viikossa tuntikausia aikaa esim. istua nuotiolla tai veneessä kalalla. Talviaikaan katsella vaan takkatulta.
Kuten huomaat, mulla olisi vaikka kuinka paljon aikaa kuunnella äänikirjoja, jos haluaisin. Tässä vain yksi esimerkki omastasi eroavasta arjesta.
Me kuuntelemme autossa, lentokoneessa, yöllä jos ei nukuta, päivällä esim puutarhatöissä tai ruokaa laittaessa. Suunnilleen kirja per viikko tahdilla.
En pysty pitelemään kirjaa käsissä mutta rakastan lukemista joten äänikirjat on ihan huippu! Olen kärsinyt myös stressistä, ahdistuksesta ja unettomuudesta ja näihin äänikirjat auttaa myös. Olen kuin Pavlovin koira, yöllä plugit korviin ja ääni pienelle ja nukahdan heti. Sama juttu miehelläni:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajomatkaa voi hyödyntää äänikirjojen kuunteluun.
Ja keskittyä kiinnostaviin juonenkäänteisiin. Kas, liikenteen seuraaminen unohtuu sitten täysin. Onkohan kolareiden tutkijat selvittäneet, miten paljon äänikirjat ovat olleet syynä ulosajoihin ja kolareihin? Ainakin ambulanssikuskit ovat valitelleet sitä, että nykyihmiset eivät välttämättä huomaa hälytysajoneuvoja eivätkä anna tietä heille.
Tällä logiikalla autossa saisi olla vain yksi ihminen kerrallaan tai ainakin siellä pitäisi olla puhuminen (kuunteleminen) kielletty?
Et edes sitten ymmärtänyt. Yritäpä edes lukea vetävä dekkari, kyllä siihen juoneen imeytyy niin, että muu lähiympäristö katoaa ympäriltä. Tietysti, jos sinun lukeminen rajoittuu Aku Ankkoihin tai johonkin ympäripyöreään romantiikkahömppään, asia voi olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa, käydään miehen kanssa yhdessä kävelyllä. En muutenkaan tykkää käyttää kuulokkeita ulkona, ei kuule lähestyä autoja, pyöriä, tms. Työmatkakin vain 15min kerran pari viikossa.
Ap
Avoimet kuulokkeet eivät estä laisinkaan ulkoatulevia ääniä. Toimii hyvin äänikirjojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saatko sä ollenkaan omaa aikaa? Joudutko olemaan koko ajan jonkun seurassa? Onko se sulle ihan ok?
Toiset tykkää enemmän seurasta kuin yksinolosta
Joskus ehdin tuon 20 h kuussa, joskus, varsinkin lomalla, paljon enemmänkin. Kuuntelen pitkillä työmatkoilla autossa, siivotessa, leipoessa, hetken nukkumaan mennessä. Sitä ihmettelen, miten joku pikkulapsi perheen kokopäivätyössä käyvä äiti ehtii kuunneella 80 h, kun ei ole edes pitkä työmatka, jonka hän pyöräilee.
Tarinankerronnalla on paljon pidemmät juuret kuin kirjoitus- ja lukutaidolla.