Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla aikuinen lapseton veli, joka...

Vierailija
23.12.2025 |

... ei muista sinua tai sinun lapsiasi mitenkään esimerkiksi jouluisin? Saattaa olla jopa lastesi kummi ja te muistatte häntä aina jollain?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole niin, että miehet ylipäätään ei huomioi lahjoin tai muutoinkaan. Naiset Luovat sen joulun taian noin ylipäätään. 

Nyt pitää kysyä, että millaisia miehiä mahdat oikein tuntea;) Kahdeksankymppiä tuli äsken mittariin ja teen jouluruuat itselleni sekä lapsenlapsilleni. Myös hankin lahjat ja pukeudun aattona Joulupukiksi. Toki nuorisokin osallistuu leipomalla joululeivonnaisia ja tuomalla jotain pientä mukanaan.

M80

Minä olen 66-vuotias mies ja en ikinä ryhtyisi tuollaiseen. Paljon mieluummin vietän joulun yksin, kuten olen vuosikaudet tehnyt.

Tämä lienee luonnekysymys. Ymmärrän toki ihmisiä, jotka tahtovat viettää Joulun omassa rauhassaan. Itse taasen tykkään perinteisestä perhejoulusta. Semmoisesta, jossa riittää ääntä ja ihmisiä:) 

M80

Vierailija
42/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. On jo yli 30v., mutta elää edelleen sellaista teinielämää. On siis jämähtänyt jonnekin parikymppisen tasolle. Ei juurikaan osaa huolehtia itsestään, äiti käy hänellä siivoamassa (:D) jne. Töissä kuitenkin käy, mutta viikonloput ja lomat menee ryypätessä ja juhliessa toisten samanlaisten kanssa. Jouluna tulee kyllä mielellään syömään muiden tekemää ja muiden ostamaa, ottaa iloisesti vastaan myös lahjoja, mutta itse tulee aina tyhjin käsin. Ei puhettakaan, että olisi koskaan muistanut minun tai toisen veljeni lapsia mitenkään. Naisystävät vaihtuu tyyliin kerran vuoteen jne.

Joo tämmösiä on paljon. Kyllä niille ruoka maistuu ja ovat innoissaan saamistaan lahjoista. Mitäpä tuosta, sukulaiset heidät tuntevat ja heidän tyylinsä. Monet heistä ovat työttömiä eikä heillä ole rahaa eikä tyttöystävää, joten siinähän nämä vanhat pojat menevät muiden mukana. Joskus saattavat jopa suostua joulupukiksi tai kuskiksi vanhalle äidilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Olen ihmetellyt hieman. No vanhimmat alkaa olla jo aikuisia, siis mun lapset. Ei merkitse perhe juuri mtn toisille

Vierailija
44/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tulee paikalle, mutta ei koskaan tuo kenellekään lahjoja eikä osallistu mitenkään esim. joulupöydän kokoamiseen (kaikki muut eli siis perheet joissa naisia tästä huolehtimassa tuo yhteiseen pöytään sovitusti jotakin...)

Oman kokemukseni mukaan tällaisia miehiä on lähes jokaisessa suvussa tai perheessä. Nyt mielelläni kuulisinkin miesten mielipiteitä, että eikö tule ikinä mieleen, että esimerkiksi kummilapselle voisi ostaa lahjan jouluna?

Vierailija
45/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tuo mies,

Jos jätkä tarvitsee luistimet syyskuussa, niin ostan sille luistimet syyskussa ilman että teen siitä numeroa.

Jouluisin lähinnä hävettää kuulua ihmiskuntaan. Coca-Cola kehitti joulupukin ja kapitalismi velvoitti lahjojen ostamiseen. Lampaat tottelevat.   

Vierailija
46/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tulee paikalle, mutta ei koskaan tuo kenellekään lahjoja eikä osallistu mitenkään esim. joulupöydän kokoamiseen (kaikki muut eli siis perheet joissa naisia tästä huolehtimassa tuo yhteiseen pöytään sovitusti jotakin...)

Oman kokemukseni mukaan tällaisia miehiä on lähes jokaisessa suvussa tai perheessä. Nyt mielelläni kuulisinkin miesten mielipiteitä, että eikö tule ikinä mieleen, että esimerkiksi kummilapselle voisi ostaa lahjan jouluna?

Yleensä näillä on joku tapa maksaa se Joulupöytä takaisin seuraavan vuoden aikana. Ette ehkä vaan osaa yhdistää.

Vierailija
47/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Juuri aloituksen kaltainen ja on yhden lapsen kummikin. Itse kyllä ostan aina hänelle.

Vierailija
48/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoillani on viisi lasta. En ole koskaan ostanut heille yhtään lahjaa, oli kyseessä sitten joulu, nimi tai syntymäpäivä. Sama pätee päinvastoin.

Jotenkin outoa, mutta mikäs siinä. Toivottavasti lapset ei myöskään askartele sinulle mitään tms.

Ei millään pahalla, mutta ei ne askartelut nyt niin kauhean odotettuja välttämättä ole. 

Vierailija
49/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veli on paikalla vain velvollisuuden pakosta ja viettäisi mieluummin joulua jossakin muualla kuin sukulaisten kanssa. Mutta tahtoo miellyttää olemalla edes paikalla.

Vierailija
50/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se veli.  Minä olen se joka leivon ja valmistan jouluateriat.  Että haistapas miestenvihaaja vaan joulupaska.

Vierailija
51/51 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tuollainen, mutta nainen, ja siihen kuvioon jossain vaiheessa sitten heräsin, että munhan pitäs antaa ja niin se sitten muuttu. Vähän hävetti ensin.

Miten edes sellaiseen kuvioon päädyit? Olet äärettömän itsekäs ja piloille hemmoteltu?

Taisi kommentoija juuri kuvata itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän