Aloitan supersäästämisen 2026!!!
Merkkaan joka pienenkin ostoksen ylös ..ja venytän joka euron..käyn polkupyörällä hakemassa kaikki parhaat ruokatarjoukset eri kaupoista .tutkin joka tuotteen.. Auton olen myymässä pois .. joka euron joka jää yli niin sijoitan indeksirahastoihin ilman kuluja . Yritän elää ihan muutamalla eurolla vaikka olen aika hyvä palkkainen.
Kommentit (41)
Meille tulossa uusi auto tammikuussa ja kulutamme muutenkin enemmän 2026.
On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka elää.
Ei sairaalloiden asioiden ylöskirjaaminen ole säästämistä, se on sairaalloista asioiden ylöskirjaamista.
Sama. Lopetan salin, hierojalla käynnin ja ravintolat. Työmatkoillakin syön hotellissa eineksiä, jotta saa päivärahoista säästöön. Remppaa oli tarkoitus teettää taloon, mutta otan palkaton ja tehdään itse. Ruoka halvinta mahdollista, mutta terveellistä. Ennen ostin kaikki mahdolliset Suomessa tehtynä, nyt halvinta.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulossa uusi auto tammikuussa ja kulutamme muutenkin enemmän 2026.
Älä sano että sähköauto jonka arvo on hetkessä 0
Sitten rahastot romahtaa ja siinäpä se super.
Peruutin myös netflixin, ruudun. Katson ilmaista areenaa.. siinä säästää pitkän rahan Ap
Miksi? Mikä tavoite kurjistaa eläminen. Et saa niitä rahoja mukaasi kun lähtö tulee, pahimmas tapauksessa pilast lapsiesi elämän isoilla vastikkeetomilla perinnöillä. Mitä enemmän te kiristätte elämää, samalla kiristätte myos muiden kun ostovoima vähenee vähenee työpakat muilla.
Itse en ymmärrä miksi ihmiset ostaa uusia vaatteita jos vanhat ovat vielä ehjät ja käyttökelpoiset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Mikä tavoite kurjistaa eläminen. Et saa niitä rahoja mukaasi kun lähtö tulee, pahimmas tapauksessa pilast lapsiesi elämän isoilla vastikkeetomilla perinnöillä. Mitä enemmän te kiristätte elämää, samalla kiristätte myos muiden kun ostovoima vähenee vähenee työpakat muilla.
Onneksi on myös niitä jotka kuluttaa.
Sama täällä. Autoa on pakko pitää työn takia, mutta aion laittaa kaiken muun ajelun minimiin. Ostan vain välttämätöntä. Ruokakuluja aion pudottaa 100€/ kk. En käy kampaajalla enkä ulkona syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Autoa on pakko pitää työn takia, mutta aion laittaa kaiken muun ajelun minimiin. Ostan vain välttämätöntä. Ruokakuluja aion pudottaa 100€/ kk. En käy kampaajalla enkä ulkona syömässä.
Hyvä hyvä. Muista myös ottaa pörssisähkö ja kun se on kallista niin käy lämmitelemässä kaupoissa Ap
Köyhäily on muotia ja voi olla myös hauskaa! Seurakunnan ruoka-avusta sapuskat joka viikko. Jos kaupasta pitää ostaa niin iltaysin jälkeen -60% punalapulla ja pakastimeen 👍
Toki on järkevää säästää pahan päivän varalle, mutta kyllä siinä sivussa pitää muistaa myös elää hetkessä. Koskaan ei voi olla varma että elääkö eläkepäiviin asti, ja joka tapauksessa siinä vaiheessa ikä rajoittaa tekemistä eikä kaikki ole enää mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Peruutin myös netflixin, ruudun. Katson ilmaista areenaa.. siinä säästää pitkän rahan Ap
No noin se olisi kannattanut alunperinkin.
Minä aion lisätä omaa kulutusta vuonna 2026. Ostan mahdollisimman paljon kotimaista niiltä toimittajilta ja valmistajilta jotka eivät ole paskuuttaneet tuotteitaan tai turvottaneet hintojaan. Käytän enemmän rahaa itseeni ja lomailuun. Ostan kivoja juttuja. Heitän vanhat romut ja vaatteet pois tai lahjoitan. Nautin elämästä kun vielä voin. Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Hienoa! Näin sinäkin kannat kortesi kekoon, ettei Suomen talous lähde nousuun.
Sinulla on vapaus - mutta ethän sitten valita hallitusta tästä.
Oho