Tyhmän ihmisen tuntomerkit
Mistä huomaa nopeimmin/helpoiten, että joku on tyhmä?
Kommentit (242)
No katsoppa esim.iso pää pressaa , pikku ukko orpoa ja väkäleuka purraan niin näet heidät miten on kusi noussut päähän.
Kyselee tyhmiä esimerkiksi Facebook-ryhmissä sen sijaan, että googlaisi 30 sekuntia tai katsoisi vaikka Kelan tms tahon sivuilta.
"Minä päivänä Kelan tuet maksetaan?"
"Saanko toimeentulotukea?"
"Saako aikuinen lapseni toimeentulotukea?"
"Saanko työttömyysetuutta?"
"Rahat loppu, mistä saan lisää?"
"Rahat taas loppu, mistä saan vielä lisää?"
Vierailija kirjoitti:
No katsoppa esim.iso pää pressaa , pikku ukko orpoa ja väkäleuka purraan niin näet heidät miten on kusi noussut päähän.
Tällaisesta kirjoitus- ja ilmaisutyylistä.
-on persu
-on kiihkouskovainen
Eli ihminen, joka uskoo satuihin eikä ymmärrä tieteellisestä tiedosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Puusilmäisten vastakkainasettelujen hakeminen koko ajan joka asiasta:
Perskokkarit vastaan vihervassarit
Miehet vastaan naiset
Nuoret vastaan vanhat
Lapselliset vastaan lapsettomat
Perskokkarit vastaan vihervassaritx456
Suomalaiset vastaan loput
Meidän isi vastaan teidän isi
Jotenkin haluaisin toistaa tämän. Kun tuntuu taas osalla olevan tyhmyyden määrittelyn taso puoluekannoissa. Ei kovin fiksua sellainen. Antaa nopeasti sanojasta varsin tyhmän ja yksinkertaisen kuvan.
Uhriutuva jankuttaminen netissä päivänselvistä jutuista tyyliin miksi ihmeessä joku vuokranantaja vuokraa asunnon mieluummin sellaiselle, jolla on luottotiedot kunnossa kuin sellaiselle, jolla ei ole.
Ei pysty hahmottamaan kokonaisuuksia ja omaa etuaan. Esimerkiksi iloitsee duunarina potkulaista, koska nyt se tiimin ärsyttävä Pertti-Irmeli varmasti saa kenkää.
Seurustelee ähälämin tai kuukkerin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestää demareita tai vasemmistoliittoa koska uskoo että sitten tulee kaikille vastikkeetonta rahaa ja valtionvelka katoaa kuin tuhka tuuleen.
100% tämä.
Elokapinan jäsenistö sekä kannattajat!
Henkilö jolla on vihreä takki sekä pinkit hiukset ja nenärengas.
Mahdollisesti istuu tukkimassa tietä.
Suurin osa ihmisistä.
T: älykkö
Vierailija kirjoitti:
Henkilö jolla on vihreä takki sekä pinkit hiukset ja nenärengas.
Mahdollisesti istuu tukkimassa tietä.
Pelastaa metsistä ankeriaita vai mitä ne oli...
Kaljupää, lähihoitaja, luulee olevansa psykologi. Tatuoitu, vetää kaljaa ja tupakkaa. Töihin tullaan kännissä. Ja kaikki elollinen haukutaan.
Säälittävä
Vierailija kirjoitti:
Äänestää demareita tai vasemmistoliittoa koska uskoo että sitten tulee kaikille vastikkeetonta rahaa ja valtionvelka katoaa kuin tuhka tuuleen.
Parempi kaikille kuin vain joillekin rikkaille ja suuryrityksille. Olen tosi tyhmä kun äänestin hallituspuoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100% tämä.
Kiinnostaako ketään tavallista ihmistä joku valtionvelka tai ilmastonmuutos oikeasti? Kun ei niille itse mitään voi. Paras vaan keskittyä omaan elämään ja sen parantamiseen. Tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa kaikki mahdolliset koronarokotteet, maksaa ilmastomaksuja loputtomiin EU eliitille ja on lähdössä rintamalle puolustamaan rikkaan eliitin omaisuutta jos sota alkaa.
Tässä hyvät tyhmän tuntomerkit. Uskoo näihin provosointeihin.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä sen tunnistaa, kun peiliin katsoo.
Kyllä. Joka päivä oppii uutta kun viitsii ottaa asioista selvää. Tyhmiä viedään ja vedätetään mielin määrin. Itseään kannattaa kehittää.
Ihmiset jotka eivät hyväksy jonkun satunnaista parin rivin lottoamista leimaten muut uhkapelausongelmaisiksi sellaisen perusteella omien stereotypioidensa vuojsi. Ihmiset joista sosiaalisessa tilanteessa oikeasti joskus harvoin 1-2 oluen tai parin viinilasillisen otto ruoan kanssa on alkoholinkäyttöongelma ja alkoholismia.
Vedetään myös se johtopäätös, toiset käyttävät kaikki rahansa niihin.
Niitä joilla on se ongelma tietysti on aivan liikaa. Se ei kuitenkaan tarkoita ettei maailmassa olisi normaaleja, kohtuullisia ja järkeviä ihmisiä.
Tätä on tavallaan vaikea edes sanoa edesmenneen alkoholistin lapsena suvusta missä oli juoppoja mm sotaveteraaneja sekä reumakipujaan juovia siinä kuin tavisjuoppojakin. Mutta näinkin päin on totuutta olemassa.
Minäkin olen sen ikäinen, itse lapsena juoksin lotot kioskille jos ne tehtiin ja itsekin joskus lottosin pari riviä. Olen lotonnut viimeksi varmaan 5v sitten sairaalan kioskilla muutamalla eurolla napaten ryhmäloton. Sitä ennen en varmaan pariin kymmeneen vuoteen.
Ostin lapsena, teininä ja nuorena tupakkaa sukulaisille kaupasta. En ole itse edes kokeillut. Ostin kaljaa ja vein kun piti. Vein jopa Alkosta tai Systembolagetista käskettäissä. En ole edes kokeillut alkoholia itse.
Jos nykyajatustapoja ja osan stereotypioita seuraisi, minustakin olisi pitänyt tulla satasilla veikkaileva uhkapeliongelmainen tupakoiva juoppo ...
Tuli puheissa kerran myönnettyä saaneeni vuonna miekka ja kirves mutsin yhden telkun hajottua ärrältä juuri silloin tilipäivänäni sattumalta mielijohteesta yhden ostettuani sellainen arpa, voitin varat kävellä suorilta ostamaan tälle uusi telkkari käteisellä. Siitä on varmaan niin aikaa, en ole ihan varma oliko 80-l loppu vaiko 90-l alku.
Tästä teki yksi ihminen oitis johtopäätöksen että minun pitää olla pahasti peliongelmainen koska olen milloinkaan saanut jotain. Voi, jos olisin vienyt kaikki lottokupongit mitä 10-20v ikävälillä tein enkä saanut viedyksi kiskalle, olisin voittanut 3 täyspottia, hahhaaa.
Eikä minusta silti tullut mitään uhkapelausongelmaista joka eläisi siinä uskossa, ensi lauantaina voitan.
Minulla on vain sellainen jännä tuuri. En pelaa palapelejä kummempaa, en ole koskaan käyttänyt päihteitä enkä tupakoinut. On hyvä muistaa: Stereotypiat ovat stereotypioita. Niiden yli ja läpi tulisi yrittää nähdä ...