Ymmärtääkö työttömät edes sitä että työtä tekemällä työttömien elintaso paranisi?
Jos työtön saa nyt tukea 550e työmarkkinatukea+asumistuki joka olkoot nyt vaikka 200e. Tämä tekee yhteensä 750e/kk millä pitää maksaa asuminen ja eläminen.
Jos se työtön ottaisi vastaan esim siivoustyön tai myyntityön niin siitä saisi melko varmasti paremmin kuin 750e/kk.
Miksi työttömät ei tajua edes tätä asiaa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti olen tehnyt töitä 32 vuotta. Mitäpä luulet?
Tämä aihe oli työttömille eikä persuille eli duunareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe oli työttömille eikä persuille eli duunareille.
Olen nyt työtön.
Et vastannut kysymykseen.
Ei työtön mitään ymmärrä. Se loinen juo vain kiljua ja polttaa tupakkaa.
Myyntityön? Siis puhelinmyyntiäkö ehdotat? Ne ei käytännössä saa palkkaa...
En saa töitä.
Paha mennä töihin, kun niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En saa töitä.
Siis millainen luuseri olet jos et pääse edes siivoojaksi tai mäkkärin kassalle?
No ota sinä yks työtön kotiisi siivoamaan ja maksa vaikka 1200 euroa kuussa niin on yks työtön vähemmän.
Kuluttakaa, niin talous nousee kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa töitä.
Siis millainen luuseri olet jos et pääse edes siivoojaksi tai mäkkärin kassalle?
Tule 2000-luvulle niin tiedät vähän enemmän.
Mollisollin nollasoppari-siivoustyö tai provikalla telemyyntiä, nauran että konvehti lentää suustani.
Nämä työt on nimittäin parhaita ulkomaalaisille joilla on kolmesukupolvea kämpässä keräämässä Kelan tukia jolloin aikuiset saa tienata vaikka 500euroa kuussa per nenä kun lapsilisät ja muut soskun lisätuet kuittaa palkan huonouden jokatapauksessa voitolle.
Sinkku-taloudelle ei vaan jää nollasoppari-töistä juuri kuin tekemisen ilo tai suru.
Miksi työttömiä ei oteta toimistoihin asiantuntijoiksi liukuvalla työajalla ja neljän tonnin palkalla? Kädet heiluu kivasti, älylaite kilkattelee, viesteihin vastataan jargonilla joka ei tarkoita mitään ja sitten mennään noutopöytään ahmimaan hyvää ruokaa tunniksi.
Matalapalkkatyöt ei Suomessa kannata jos tarvitset autoa työssäkäyntiin. Autoilun kuluja on koko ajan nostettu ja myös työmatkavähennyksen omavastuuta. Se sulkee pois paljon työpaikkoja. Toisaalta lisärahakaan ei hirveästi motivoi, koska kulutushalujakaan ei liiemmin ole. Monet arvostavat enemmän vapaa-aikaa ja henkistä kasvua kuin materian haalimista. Tavaraa on useimmilla jo valmiiksi nurkat ja kaapit täynnä.
Ovat liian hienoja töihin. Mukavempaa maata sohvalla, kaivaa nenää ja kitata kaljaa. Kyllä muut elättävät.
Teen joka päivä töitä aika paljon.
Ei siitä van kukaan mulle palkkaa maksa.
Oliko sulla siis joku paikka avoinna vai tuunko tekemään ne sun duunit?
Ei se työntekeminen mitään elintasoa paranna vaan siitä maksettava vähintään kohtalainen palkka.
Työttömillä ei ole töitä tehtäväksi. Olisiko tehtäväksi? Ehkä näin mutta ainoa mikä tässä nousi esiin oli visvapussin loiske korviesi välistä kun örvelsit avauksen loppuun asti, hengästyen vain vähän matkan varrella. :0
-Töissäkäyvä (pointin puolesta mainitsin)
jokainen tajuaa sen että jos maksut rikkaille EU maille / rikkaalle EU eliitille / rikkkaalle Ukrainan hallinnolle lopetetaan niin kaikkien suomalaisten talous pelastuu
Tjaaha, maanpetturit täälä taas kylvää eripuraa.
Vai on työttömyystilanne työttömän vika taasen.