Lapseni erosi 13v kestäneestä parisuhteesta
Joulukuun alussa. Olivat yhdessä teineistä asti, joten tunsin puolison hyvin ja oli minullekin tärkeä ihminen. Hän oli se jättäjä. Tilanne on tosi surullinen. Kysynkin, mitä mieltä olette, voinko laittaa hänelle joulutoivotuksen vai onko se sopimatonta tässä tilanteessa? Uutta suhdetta hänellä ei ole. Miten te olette toimineet lasten erotilanteessa?
Kommentit (23)
Voit laittaa jouluntoivotuksen, miksi et? Ovat olleet lähes lapsia, kun ryhtyneet seurustelemaan, aikuistuttuaan
usein oikeasti kasvetaan erilleen. Ilmeisesti vasta noin kolmekymppinen, ehtii vielä vaikka mitä. Älä tuomitse äläkä arvostele. Tytär ei kerro kaikkea äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Voit laittaa jouluntoivotuksen, miksi et? Ovat olleet lähes lapsia, kun ryhtyneet seurustelemaan, aikuistuttuaan
usein oikeasti kasvetaan erilleen. Ilmeisesti vasta noin kolmekymppinen, ehtii vielä vaikka mitä. Älä tuomitse äläkä arvostele. Tytär ei kerro kaikkea äidilleen.
Miksi te jotkut keksitte itse nämä sukupuolet? Ei ap kertonut onko hän mies vai nainen eikä sitä onko lapsensa mies vai nainen.
Ei kannata kysyä lapselta. Eikä laita toivotusta. Ei tutustu kumppaneihin liikaa.
Kyllä sinä voit edelleen antaa tuheroasi sille entiselle vävypojallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut keksitte itse nämä sukupuolet? Ei ap kertonut onko hän mies vai nainen eikä sitä onko lapsensa mies vai nainen.
Ei kukaan mies vuodata tällaisia asioita keskustelupalstoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kysyä lapselta. Eikä laita toivotusta. Ei tutustu kumppaneihin liikaa.
No kyllähän 13 vuodessa tutustuu hyvinkin ja muodostuu tärkeitä suhteita. Minulle ainakin anoppi on melkein kuin oma äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on todennäköisesti anoppi, mutta onko kyseessä vävy vai miniä... mahdoton tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö sitten kertoo sen lapsen sukupuolen?
Näin ilmeisesti alkavat nämä äitini meni exäni puolelle tarinat, jossa exä kyläilee edelleen ex anoppinsa luona ja anopin oma lapsi ottaa etäisyyttä äitiinsä.
Lapsesi itkee silmät päästään ja sinulle tulee tunne, että toivotat hyvää joulua itkujen aiheuttajalle? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olet lähettämässä hyvän joulun toivotuksia lapsesi jättäjälle? Miltä tuo mahtaa lapsesta tuntua?
Minut jåtettiin myös aikanaan, mutta ei se ollut hänen äitinsä vika.
Kiitos parille asiallisesti vastanneelle. Osa olikin taas ihan älyttömiä, minkä toki arvasin. Tunnen kyllä vihaa ja katkeruutta jättäjää kohtaan, mutta ennenkaikkea olen surullinen. Kuitenkin meillä oli lämmin suhde tämän jättäjän kanssa, siksi mietin, mikä on sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi itkee silmät päästään ja sinulle tulee tunne, että toivotat hyvää joulua itkujen aiheuttajalle? 🙄
Niin, oikeasti haluaisin toivottaa hänelle pelkkää ikävää ja tuskaa. En tiedä, olen niin sekaisin tästä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lähettämässä hyvän joulun toivotuksia lapsesi jättäjälle? Miltä tuo mahtaa lapsesta tuntua?
Minut jåtettiin myös aikanaan, mutta ei se ollut hänen äitinsä vika.
Lähettäkö äitisi hyvän jonkun toivotuksen jättäjällesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, oikeasti haluaisin toivottaa hänelle pelkkää ikävää ja tuskaa. En tiedä, olen niin sekaisin tästä itsekin.
Kannattaa pitää etäisyyttä, eikä sotkeentua muiden parisuhdesotkuihin ja tukea sitä omaa lastaan.
Ainoa syy pitää yhteyksiä olisi se, jos hän on lastenlastesi isä tai äiti. Siinä tapauksessa voisi lastenhoitoapujen yms., lastenlasten juhlien jne. takia olla hyvä olla väleissä myös lastenlasten toisen vanhemman kanssa.
Muussa tapauksessa en näe syytä pitää yhteyttä ihmiseen, joka on satuttanut lastasi.
"Hän oli se jättäjä". Mistä tiedät varmaksi tuon asian? Olen vaan nähnyt ja kuullut läheltäkin että "hän" oli se jättäjä ja ksipää. Riippuu vaan siitäkin keneltä sen kuulee että kumpiko on se "hän"
Vaikka exäni oli petturi ja siipeilijä, vanhempani olivat vain hänestä huolissaan eromme jälkeen. Lapsista ja minusta viis. Miehet ovat vaan heistä tärkeämpiä.