Kertokaa, että meidän vauva 5kk ei ole ainut joka
nukkuu tosi huonosti. Öisin herää 1-3h välein. Ensimmäinen unipätkä on n.2.5h ja sitten n. tunnin välein herätään.
Päiväunet, mitä ne on? Lyhyitä torkkuja nukkuu puolituntia yleensä. Tänään esimerkiksi on nukkunut tähänmennessä yhdet puolentunnin unet. Yleensä nukkuu päivällä kolmet puolentunnin torkut.
Kertokaa pliis, että löytyy kohtalotovereita! Kertokaa kokemuksia, onko tämä normaalia?
On kokeiltu kaikenlaista, sitteri unia, vieressä, omassa sängyssä, vaunuissa ulkona ja sisällä, joskus ulkona saattaa nukkua 2h, jos välillä käyn hytkyttämässä vaunuja.
Kommentit (22)
Tämä jää monelta tajuamatta, että vauvat nyt vaan voivat olla niin erilaisia. Ilman, että vauvassa, äidissä tai hoidossa olisi yhtään mitään vikaa! :)
Siitä tulee helposti pakkomielle. Minä en ainakaan millään selvinnyt öistä yksin. Minä kannoin ja heijasin lasta iltayöstä niin kauan, kunnes minua alkoi pyörryttämään väsymyksestä. Silloin herätin miehen hommiin, ja hän vuorostaan heijasi niin kauan kuin ikina jaksoi, ja herätti taas minut vuoroon. En olisi mitenkään selvinnyt tuosta yksin. Vaikka kyllä minä sitäkin surin, kun olen niin huono äiti, etten selviä edes oman lapseni hoidosta. Myöhemmin vasta opin, että muiden vauvat eivät valvota ihan yhtä paljon, ja se antaa mahdollisuuden sellaisiin ylellisiin asioihin kuin miehen yöuni.
Ja mitään sellaista keinoa ei ole vielä keksitty, mitä emme olisi kokeilleet. Mikään ei auttanut, eikä lapsesta ole vieläkään mitään vikaa löytynyt. Se vain oli sellainen vauva.