Perhekodin pitäjä palkka 5000e/kk + ilmainen asuminen ok-talossa
Ainoastaan neljä lasta vastuulla, ja oman puolison voi valjastaa ilman ammattitaitoa työparikseen. Ja asuminen rikkaiden asuinalueella suuressa omakotitalossa ilmaiseksi. Saattaa houkuttaa monia tuollaiset edut jotka eivät oikeasti muuten olisi ollenkaan oikein motiivein ryhtymässä tuohon työhön.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kateellinen voi itse alkaa sijaisperheeksi. Heistä onkin pulaa. Itse olen työskennellyt huostaanotettujen lasten kanssa, enkä todellakaan jaksaisi hoitaa heitä vuorokauden ympäri.
Perhekodin pitäjä ei ole sama asia kuin sijaisperhe.
Ainoastaan neljä? Vela vetäisi tähän sitten 0/5 provon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kateellinen voi itse alkaa sijaisperheeksi. Heistä onkin pulaa. Itse olen työskennellyt huostaanotettujen lasten kanssa, enkä todellakaan jaksaisi hoitaa heitä vuorokauden ympäri.
sijoitettuja lapsia sielläkin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla jokaisesta omasta lapsesta tulisi maksaa huomattavasti suuremmat lapsilisät. Asuminen todellakin täysin ilmaista isossa ok-talossa hienolla alueella, ja jokaisesta lapsesta siihen päälle 1250e/kk. Normioloissa sh. saa nettona työstään n. 2700€/kk km. Siitä maksat asumisen ja saat lapsestasi n.100e/kk lapsilisää. Kyllähän tässä vähän bisnes haiskahtaa. Ja yksityinen firma tarjoaa tuota ko. työpaikkaa.
Jokainen lapsi ei ole ongelmalapsi. Valoja päälle nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu, mutta perhekodin pitäjät eivät ole sijaisvanhempia. Sijaisvanhemmuus on ihan eri konsepti. Termit haltuun!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä teinejä, eikä ongelmaisia. Kyllähän tuota voisi tehdä ja elää makeasti siihen asti kun teini-ikä koittaa.
Miten elät makeasti kun on neljä lasta ympärillä kieppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhekotivanhemmat asuvat sijoitettujen lasten kanssa ja elävät arkea heidän kanssaan 24/7 ero sijaisperheeseen on siinä, että tarvitaan alan koulutus ja lapsia on yleensä vähintään neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä teinejä, eikä ongelmaisia. Kyllähän tuota voisi tehdä ja elää makeasti siihen asti kun teini-ikä koittaa.
Helposti
t. neljän lapsen äiti, jolla on hyväpalkkainen työ ja hyväpalkkainen puoliso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhekodissahan voi olla vaikka 55+ kehitysvammainen joka saattaa olla vaikeampi kuin sijoitettu nuori.
Sellaista se lapsenryöstöbisnes on.
Olisikin vain neljä LASTA kieppumassa. Mutta kun voi olla vaikka 7 aggressiivista ja päihdekoukussa olevaa isoa teininroikaletta.
Melko pieni korvaus siitä, että oma henki on jatkuvasti vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi nostaa lapsilisiä normiperheille, ei voi. Ei ole varaa, koska..... sijaislapsibisnekset häiriytyy.
Taidat olla itse päihdeongelmainen elämäntapatyötön? Kateellinen siitä, että joku haluaa pitää huolta sinun lapsistasi, kun et itse siihen pysynyt? Mitä lapsilisän määrän nostaminen auttaisi, vanhemmat käyttäisivät ne omiin "harrastuksiinsa".
Nykyisinkin monet sossupummipariskunnat asuvat yhdessä, mutta isä kirjoilla eri asunnossa, maksimoidakseen sosiaalituet.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se lapsenryöstöbisnes on.
Olisiko mielestäsi parempi, että nämä vanhempiensa hylkäämät lapset jätettäisiin ojaan kuolemaan?
Vain 5 000€/kk. Tuossa pitää kuitenkin huolehtia kaikenlaisista jengirikollisista ja nuorisohuligaaneista. Vaativaa työtä. Hatunnosto niille, jotka siihen pystyvät.
Mitenkäs viikkotyöaika, lomat tai työterveyshuolto on suunniteltu? Entä sairauslomakäytännöt, mihin ne lapset laitetaan jos on kipeänä? Tai jos tarvitsee palkatonta vapaata vaikkapa sukulaisen hautajaisia varten? Entäpä vanhempainvapaat, jos sattuu saamaan perheenlisäystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu, mutta perhekodin pitäjät eivät ole sijaisvanhempia. Sijaisvanhemmuus on ihan eri konsepti. Termit haltuun!
Samanlaisia sekopäälapsia asuu molemmissa. En alkaisi, vaikka maksettaisi 10 000e/lapsi.
Samanlaisia sekopäälapsia asuu molemmissa. En alkaisi, vaikka maksettaisi 10 000e/lapsi.
Väärin. Sijaisvanhemmille ei yleensä sijoiteta mitään sekopäälapsia, vaan ihan tavallisia lapsia, joilta on esim. vanhemmat kuolleet. Tästä syystä sijaisvanhemmuuteen ei tarvita koulutusta. Perhekodissa taasen hoidetaan vain ongelmatapauksia ja sen pitäminen vaatii alan koulutuksen.
Yritys voi laskuttaa tonnin vuorokausi per tenava ja hoidettavat vaihtuu koko ajan. Ei kiitos.
Lapset ja nuoret tulevat ongelmaperheistä, tunnen yhden perheen jossa näitä lapsia asuu pysyvästi, tulee vkl-lomalle että yh-äiti saa pari päivää vapaata. Kyllä se kaukana lomasta on enkä kyllä itse alkaisi millään viidellä tonnilla moiseen sirkukseen.