Aikuiset lapset ärsyttää
Tulivat lauantaina. Eilen kavereita tapaamassa, tänään osa vielä nukkuu. Taaperon isä haluttomasti heräsi sohvalle nuokkumaan mutta silti 2alle koumuikäistä ja taapero pyörii ympärilläni. En ole voinut kaikkea valmistaa etukäteen. Illaksi kumpikin porukka menee taas kavereitaan tapaamaan, joulupäiväksi on bileet jossain , tapaninpäivänä naapurikaupunkiin. Kun äiti voit katsoa lapset kun ollaan täällä. Vanhemmat sit väsyksissä koko ajan , ei kiinnosta juttelu, yhdessä ulkoilu koko porukalla, askareisiin osallistuminen.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa tuollaista uhriutumista yhtään. Miksi kutsut kaikki kerta toisensa jälkeen, jos se lähinnä herättää lähinnä ärtymystä? Avaa suusi ja kommunikoi suoraan. Muidenko pitäisi lukea ajatuksesi?
Eikö uusteineillä ole mitään vastuuta ja suhteellisuuden tajua omasta käytöksestään?
Miksi kutsut kylään? Missä sinun vastuusi omasta toiminnastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa tuollaista uhriutumista yhtään. Miksi kutsut kaikki kerta toisensa jälkeen, jos se lähinnä herättää lähinnä ärtymystä? Avaa suusi ja kommunikoi suoraan. Muidenko pitäisi lukea ajatuksesi?
Eikö uusteineillä ole mitään vastuuta ja suhteellisuuden tajua omasta käytöksestään?
Aikuiset lapset eivät kuitenkaan ole vieraita. He tulevat kun heille sopii. Ilmoitusluonteisesti. Yleensä heillä on avainkin.
Sukulaislapsia ei enää ärsytä. Narsistinen äiti on katkaissut välit koko isänsä sukuun, koska vaari oli alkoholisti. Sehän tyypin aivoilla tekee tädinkin kelvottomaksi. Huono käytös kostautuu aina, vaikkei sitä haluaisi.
Ei meidän kotoa muuttuneilla lapsilla ole ainakaan enää kotiavainta.
Vierailija kirjoitti:
On se nyt luonnollista olla lapsilla. Enemmän ihmeellistä kun vanhemmilla ja appivanhemmilla on avaimet aikuisten lastensa kotiin.
Meillä on aina ollut ihan päivänselvää että lapset soittava kun tulevat käymään. Asutaan vielä vuokralla niin avaimia ei ole varaa hukata. Voi pian joutua laittamaan kaikkiin oviin uudet luklopesät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nyt luonnollista olla lapsilla. Enemmän ihmeellistä kun vanhemmilla ja appivanhemmilla on avaimet aikuisten lastensa kotiin.
Ei ole meidän suvussa ollut tapana. Tosi kiva olla alasti puolison kanssa naimassa, kun jälkikasvu pärähtää omilla avaimilla sisälle.
Entä miten toimitte, jos kun nuorella aikuisella on päihde tai huumeriippuvaisuus. Ei siinä paljoa voi avainta antaa.
Meillä sisaruksilla on hyvät välit. Voidaan puhua ja keskustella kaikesta. Kukaan ei ollut loukkaantunut Heillä on vielä tilavammat kodit. Olin paljon äidin luona arkisin, kun sisaret oli töissä. Heillä ei ole lapsia Halusivat pitää äitiä juhlapyhät.
Meillä lapset saa tulla lepäämään arjestaan. Saa nukkua, syödä, tavata kavereita. Ei ole kireä ilmapiiri. Lapsenlapsia ei vielä ole. Toivottavasti tulee joskus.
Meillä ei pönötetä eikä marttyroida joulunakaan. Kaiken saa valmiina kaupasta, jos ei halua itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä vanhanpiian jouluhuolia 🤣🤣 kyllä se siitä sitten....🤣🤣🤣🤣
? Eikö vanhapiika tarkoita lapsetonta, tämä ap on murheenkryynin äiti.
Tarkoittaa, mutta milleniaalit ja muut zoomerit eivät lue kirjallisuutta, eivätkö siksi opi enää sanojen merkityksiä. Jos pitäisi arvata, niin veikkaisin että henkilö kuvitteli vanhanpiian tarkoittavan vanhaa henkilöä joka passaa muita.
Tämä. 60-luvulla syntyneet vanhemmat luulevat verkkaisesti tarkoittavan nopeasti ja algortmin olevan jotain syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meidän suvussa ollut tapana. Tosi kiva olla alasti puolison kanssa naimassa, kun jälkikasvu pärähtää omilla avaimilla sisälle.
Jos on vaarana että ollaan tekemässä mällitarpeita reikiin niin vähintään pitäisi koputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä vanhanpiian jouluhuolia 🤣🤣 kyllä se siitä sitten....🤣🤣🤣🤣
? Eikö vanhapiika tarkoita lapsetonta, tämä ap on murheenkryynin äiti.
Kyllähän monella vanhallapiialla on lapsia, vaikkei olisi naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lapset puolisoineen tuntuvat bilettävän ihan huolella useana iltana, kun ovat väsyneitä vielä pitkälle seuraavaan päivään. Menee vähän liian pitkälle, että vanhat vanhemmat pyörittävät koko taloutta ja vielä useampi pieni vahdittavana.
Hauska miten isovanhempia aina pidetään harmaapäisinä könkkäävinä eläkeläisinä. Mun vanhemmat on viisikymppisiä töissäkäyviä ihmisiä ja heillä on viisi lastenlasta.
Niin, arveletko heidän olevan levon tarpeessa kiireisen työviikon jälkeen? Moni on.
Jos saat lähes vuoden kaikki viikonloput levätä ja tehdä mitä haluat työviikon jälkeen, niin onko se iso vaiva olla hetken lastenlasten kanssa? Monesti he itsekin hoidattivat lapsensa vanhemmillaan...
Ei kuulosta ihan hetkeltä vaan. Mutta lisäksi mä en tajua miten nämä aikuiset lapset eivät halua viettää aikaa vanhempiensa kanssa. Mulla ei ole lapsia mutta yhä enemmän iän myötä näen kuinka lapsia ei kiinnosta omat vanhemmat. Mulla puuttuu joku biologinen tarve saada lapsia, onneksi, kun en kestäisi miten kylmiä ja itsekkäitä niin monet ovat. Mä haluan viettää niin paljon aikaa kun voin mun vanhempien kanssa ja pelkään kuinka tulen heitä kaipaamaan kun aikaa jättää. Hyvää joulua kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sinut kutsutaan kylään, niin muut sitten hoitavat koko perheesi? Et itse vahdi pieniä lapsiasi ja sitä, etteivät esim. riko mitään tai pengo kaappeja tyhjäksi? Se on mielestäsi kutsujan homma?
Mitenhän ennen pärjättiin isoissa maalaistalossa niissä kun eli monta sukupolvea. Mummo auttoin lasten hoidossa, kun vanhemmat meni navettaan. Vanhukset hoidettiin kotona. Ei tuo aika edes kovin kaukana ole. Meidänkin kylällä maalaistalon prinne katkesi. Aikuisista lapsista kukaan ei enää halunnut jatkaa tilalla.
Meillä ei ole paikkaa minne pyhinä mennä. Molempien vanhemmat ovat kuolleet Sisaria meillä on he viettävät juhlansa matkoilla tai kotonaan omien lasten / lastenlasten kautta. Pari yksinäistä sisarusta viettävät aina juhlat yhdessä. Tuolla kyllä käydään päiväsellä kahvilla. Rahaa meillä ei ole varata joku mökkiloma. Koskaan en ole käynyt risteilyllä. En kyllä sitä kaipaakaan.
Joo äläkä säkään oleta kenenkään tulevan vapaaehtoisesti sun luo.