Eilinen ahdistus seurakunnassa
Taas puhuttiin maailmanlopusta, kuinka aikaa on vähän yms. Minä olen vuosia toivonut, pyytänyt Jeesusta elämääni kuitenkaan mitään ei ole tapahtunut, silloin aikaa se paatuneinkin ateisti tulee pelastukseen sisälle. "Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Liekkimeri mua odottaa. Täällä joku oli tuloksetta 40 vuotta rukoillut saamatta mitää vastausta, joku taas 25 vuotta ja sit Pam: Jeesus pelasti/uudestisynnytti. Mietin kriteerejä; miksi jotkut pelastuu ja jotkut ei? Mitä temppuja tms pitää tehdä että Jeesus huomaisi??
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Oletko katunut syntejäsi ja tunnustanut ne Jeesukselle? Sitten pyydät Hänet sydämeesi asumaan. Saat alkaa kiittää Jeesusta, että Hän on ottanut sinut omakseen. Isän syli on nyt myös avoin. Ei siinä tarvita mitään erityisiä tuntemuksia. Uudestisynnyt ylhäältä, kun olet vastaanottanut Jeesuksen sydämeesi. Koko taivas iloitsee!
Tuo ei ole uudestisyntyminen. Olet muutenkin käsittänyt asian väärin.
Maailmanloppu on vain uskovaisten turvariepu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäydy kammioon ja keskustele Jumalan kanssa kahden kesken kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa. Ja lue Raamattua.
Ei näin. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki muukin annetaan. Tule seuroihin rauhanyhdistykselle <3
Eri
Et ole ilmeisesti ymmärtänyt, mitä Jumalan valtakunnan etsiminen tarkoittaa.
Nii, se on hyödytöntä touhua. Kuten sateenkaaren pään jahtaaminen.
Jumala odottaa ihmiseltä kärsivällisyyttä. Itse pelkäsin aikoinaan näitä ihmeitä, vaikka uskonkin että Jumala on kaikkivaltias ja kannatti turvautua. Enemmän on hyväksyttävä tavallisia asioita, sekin on paljon nykyaikana kun jotenkuten selviää. En saata hyväksyä itseäni täydellisesti, mutta on jollain tavoin uskottava pieneen hyvyyteen itsessään, muutoin ei voi tulla uskoon, oletan näin?
Se on hyödyllisintä käyttöä ihmisen rajalliselle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jumala odottaa ihmiseltä kärsivällisyyttä. Itse pelkäsin aikoinaan näitä ihmeitä, vaikka uskonkin että Jumala on kaikkivaltias ja kannatti turvautua. Enemmän on hyväksyttävä tavallisia asioita, sekin on paljon nykyaikana kun jotenkuten selviää. En saata hyväksyä itseäni täydellisesti, mutta on jollain tavoin uskottava pieneen hyvyyteen itsessään, muutoin ei voi tulla uskoon, oletan näin?
Epäselvä kommentti. Hyvyyttä ei kannata tavoitella, vaan sitä, mikä on oikein ja Jumalan tahdon mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollut rukoiltavana/rukoilemassa? Monestihan (ainakin vapaiden suuntien ja joidenkin herätysliikkeiden) tilaisuuksissa on mahdollista mennä rukoilemaan jonkin henkilökohtaisen aiheen puolesta. Siunausta sinulle.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Vaikka rukoilisi "tapahtukoon sinun tahtosi" niin siinäkin piilee ajatus että tahto ei ehkä tapahtuisiksan. Syntiä sekin.
Isä meidän -rukous on Jeesuksen opettama rukous: "Rukoile näin".
Jeesus ei opeta tekemään syntiä. Hän kuoli ja ylösnousi syntiemme tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katunut syntejäsi ja tunnustanut ne Jeesukselle? Sitten pyydät Hänet sydämeesi asumaan. Saat alkaa kiittää Jeesusta, että Hän on ottanut sinut omakseen. Isän syli on nyt myös avoin. Ei siinä tarvita mitään erityisiä tuntemuksia. Uudestisynnyt ylhäältä, kun olet vastaanottanut Jeesuksen sydämeesi. Koko taivas iloitsee!
Ollaan kai keskusteltu tästä aiemminkin. "En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa." Muistatko? Miten itse selittäisit uudestisyntymisen? "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kai keskusteltu tästä aiemminkin. "En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa." Muistatko? Miten itse selittäisit uudestisyntymisen? "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi."
Muistan. En selitä asiaa tällä keskustelupalstalla.
..."Mitä temppuja tms pitää tehdä että Jeesus huomaisi?? "
Ainoa "temppu" tässä on se mitä on tehty sinun puolestasi. Jumala lähetti Jeesuksen. Sinulle kuuluu usko ja Taivas.
Vierailija kirjoitti:
..."Mitä temppuja tms pitää tehdä että Jeesus huomaisi?? "
Ainoa "temppu" tässä on se mitä on tehty sinun puolestasi. Jumala lähetti Jeesuksen. Sinulle kuuluu usko ja Taivas.
Eri
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollut rukoiltavana/rukoilemassa? Monestihan (ainakin vapaiden suuntien ja joidenkin herätysliikkeiden) tilaisuuksissa on mahdollista mennä rukoilemaan jonkin henkilökohtaisen aiheen puolesta. Siunausta sinulle.
Anna Raamatunjae missä näin sanotaan. Uskossa kaikki perustellaan Raamatulla, ei mitään omia höpistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaadittu uskoontulo on sitä rationaalisen ajattelun ja empatian loppua, ylemmyydentunnetta ja tasapainottomuutta, jota se monella heilahtaen uskoontulleella tuntuu olevan, luulen sinun olevan pelastettu ihan vaan sillä että et ole moiseen parodiaan antautunut.
Ja kyllä, olen uskossa.
Mutta missä uskossa? Raamatun mukaan pitäisi olla Jeesuksen seuraaja ja siellä lukee hengenhedelmät mitkä ne on. Syntiä ei pidä suvaita mutta kaikki ihmisiä pitäisi kuitenkaan kunnioittaa ja rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään.
Jeesus sanoi itse, että taivaan valtakuntaan pääsee noudattamalla 10 käskyä.
Mutta ei itse päässyt. Kitui ristillä kansankiihotuksesta kuoliaaksi ja sit
Et ole lukenut tarpeeksi pitkälle. Nousi ylös taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka rukoilisi "tapahtukoon sinun tahtosi" niin siinäkin piilee ajatus että tahto ei ehkä tapahtuisiksan. Syntiä sekin.
Tee syntiä. Muuten jeesus kuoli turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäselvä kommentti. Hyvyyttä ei kannata tavoitella, vaan sitä, mikä on oikein ja Jumalan tahdon mukaista.
Epäselvä? Hyvyys meissä on Jumalan lahjaa. Ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyödyllisintä käyttöä ihmisen rajalliselle ajalle.
Pahus kun et pysty perustelemaan väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa on vähän - äkkiä sitä rahaa kolehtisäkkiin ja iäkkäimmät mummelit voisivat huolehtia ne perinnöt seurakunnalle pikapikaa, aikaa on vähän!
Niin ylösottoon eli seurakunnan ylösottoon vähän tai ei ollenkaan aikaa, nyt on Jeesukselle viimeiset hetket valita ketkä vielä pelastaa sen jälkeen kun seurakunta on ylöstemmattu ja minäkin jään tänne alkaa pedon eli anti Kristuksen aikakausi, Israeliin solmitaan se 7 vuoden valerauha. Voi meitä jotka jäämme tänne, digi id on mm esiaste pedonmerkille eli mikrosirutukselle, tulevaisuudessa ilman sitä ei voi ostaa tai myydä mutkun sen ottaa niin sitten ei enää pelastusmahdollisuutta.
Ylösottoon on vielä aikaa. Toki vain Herra itse sen tarkasti tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee syntiä. Muuten jeesus kuoli turhaan.
Tee parannus että saat syntisi anteeksi.
Mahtavaa tämä ainainen veettuilu täällä palstalla!