Eilinen ahdistus seurakunnassa
Taas puhuttiin maailmanlopusta, kuinka aikaa on vähän yms. Minä olen vuosia toivonut, pyytänyt Jeesusta elämääni kuitenkaan mitään ei ole tapahtunut, silloin aikaa se paatuneinkin ateisti tulee pelastukseen sisälle. "Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Liekkimeri mua odottaa. Täällä joku oli tuloksetta 40 vuotta rukoillut saamatta mitää vastausta, joku taas 25 vuotta ja sit Pam: Jeesus pelasti/uudestisynnytti. Mietin kriteerejä; miksi jotkut pelastuu ja jotkut ei? Mitä temppuja tms pitää tehdä että Jeesus huomaisi??
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ovi vaan avataan" no jos haluat tulla joukkor aiskatuksi ja pahoinpidellyksi kymmenien ihmisten taholta, menetät koko sukusi ja kutsut tätä kevyesti oven avaamiseksi niin ehkäpä järjestetään sinullekin sitten tällainen pikku oven avaus, että pääset mukaan :D
Asenteesi on ongelmasi ja tuollaista kurjimusta ei kukaan halua mihinkään, edes taivaaseen. Vähättelet muita ja luulet että he saavat ansionsa uhrauksetta, itsellesi vingut etuja ja siunausta.
Taivaan valtakuntaan astutaan kamelin silmän kautta, ei sen ison portin. Eli sinun on luovuttava kaikesta sinne päästäksesi, jos et pääse niin etköhän ole ahnehtinut itsellesi kaikenlaista sinulle kuulumatonta ja kohtelet muita ylimielisesti.
Ei sinunkaan tule tuomita lähimmäistäsi.
En tuomitsekaan, vaan kerron miten asia on. Taivaan valtakuntaan astutaan neulansilmän kautta, ja jos ei tee uhrausta että mahtuu neulan silmästä, ei mene taivaaseen. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäydy kammioon ja keskustele Jumalan kanssa kahden kesken kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa. Ja lue Raamattua.
Miten juttelet jos ei tule mitään vastauksia pelkkää tyhjyyttä vain?
Sitten pitää kuunnella kauemmin, tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luostareiden johtavat 'pyhät' miehet? Katso, miten he osallistuvat poliittiseen keskusteluun vallanpitäjien kanssa. Ja kyllä, voi siellä luostareissa olla oikeita uskoviakin, mutta paljon riippuu siitä, kuka luostaria johtaa.
Ehkä aidoin yhteys Jumalaan löytyy jostain köyhästä kyläkirkosta. Ei prameista kirkkosaleista.
Pyhyys ei katso puitteita kumpaankaan suuntaan. Pyhä voi istua kullan keskellä tai mudassa ihan ilman ongelmia. Itsellesi vauraus näyttää olevan ongelma, eli vielä on työtä tehtävänä.
Mistäs sinä minun vaurauteni tiedät? Taas tuomitsit. Rikkaudesta varoitetaan Raamatussa monessa kohtaa, menestysteologia on modernin ajan teologiaa puolustamaan mammonan keräämistä.
Pyhyys ei katso puitteita kumpaankaan suuntaan. Pyhä voi istua kullan keskellä tai mudassa ihan ilman ongelmia. Itsellesi vauraus näyttää olevan ongelma, eli vielä on työtä tehtävänä.