Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilinen ahdistus seurakunnassa

Vierailija
22.12.2025 |

Taas puhuttiin maailmanlopusta, kuinka aikaa on vähän yms. Minä olen vuosia toivonut, pyytänyt Jeesusta elämääni kuitenkaan mitään ei ole tapahtunut, silloin aikaa se paatuneinkin ateisti tulee pelastukseen sisälle. "Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Liekkimeri mua odottaa. Täällä joku oli tuloksetta 40 vuotta rukoillut saamatta mitää vastausta, joku taas 25 vuotta ja sit Pam: Jeesus pelasti/uudestisynnytti. Mietin kriteerejä; miksi jotkut pelastuu ja jotkut ei? Mitä temppuja tms pitää tehdä että Jeesus huomaisi?? 

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luostareiden johtavat 'pyhät' miehet? Katso, miten he osallistuvat poliittiseen keskusteluun vallanpitäjien kanssa. Ja kyllä, voi siellä luostareissa olla oikeita uskoviakin, mutta paljon riippuu siitä, kuka luostaria johtaa. 

Ehkä aidoin yhteys Jumalaan löytyy jostain köyhästä kyläkirkosta. Ei prameista kirkkosaleista.

Pyhyys ei katso puitteita kumpaankaan suuntaan. Pyhä voi istua kullan keskellä tai mudassa ihan ilman ongelmia. Itsellesi vauraus näyttää olevan ongelma, eli vielä on työtä tehtävänä.

Vierailija
42/81 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ovi vaan avataan" no jos haluat tulla joukkor aiskatuksi ja pahoinpidellyksi kymmenien ihmisten taholta, menetät koko sukusi ja kutsut tätä kevyesti oven avaamiseksi niin ehkäpä järjestetään sinullekin sitten tällainen pikku oven avaus, että pääset mukaan :D

Asenteesi on ongelmasi ja tuollaista kurjimusta ei kukaan halua mihinkään, edes taivaaseen. Vähättelet muita ja luulet että he saavat ansionsa uhrauksetta, itsellesi vingut etuja ja siunausta.

Taivaan valtakuntaan astutaan kamelin silmän kautta, ei sen ison portin. Eli sinun on luovuttava kaikesta sinne päästäksesi, jos et pääse niin etköhän ole ahnehtinut itsellesi kaikenlaista sinulle kuulumatonta ja kohtelet muita ylimielisesti.

Ei sinunkaan tule tuomita lähimmäistäsi. 

En tuomitsekaan, vaan kerron miten asia on. Taivaan valtakuntaan astutaan neulansilmän kautta, ja jos ei tee uhrausta että mahtuu neulan silmästä, ei mene taivaaseen. Hyvin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäydy kammioon ja keskustele Jumalan kanssa kahden kesken kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa. Ja lue Raamattua.

Miten juttelet jos ei tule mitään vastauksia pelkkää tyhjyyttä vain? 

Sitten pitää kuunnella kauemmin, tarkemmin.

Vierailija
44/81 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luostareiden johtavat 'pyhät' miehet? Katso, miten he osallistuvat poliittiseen keskusteluun vallanpitäjien kanssa. Ja kyllä, voi siellä luostareissa olla oikeita uskoviakin, mutta paljon riippuu siitä, kuka luostaria johtaa. 

Ehkä aidoin yhteys Jumalaan löytyy jostain köyhästä kyläkirkosta. Ei prameista kirkkosaleista.

Pyhyys ei katso puitteita kumpaankaan suuntaan. Pyhä voi istua kullan keskellä tai mudassa ihan ilman ongelmia. Itsellesi vauraus näyttää olevan ongelma, eli vielä on työtä tehtävänä.

Mistäs sinä minun vaurauteni tiedät? Taas tuomitsit. Rikkaudesta varoitetaan Raamatussa monessa kohtaa, menestysteologia on modernin ajan teologiaa puolustamaan mammonan keräämistä. 

Vierailija
45/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut rukoiltavana/rukoilemassa? Monestihan (ainakin vapaiden suuntien ja joidenkin herätysliikkeiden) tilaisuuksissa on mahdollista mennä rukoilemaan jonkin henkilökohtaisen aiheen puolesta. Siunausta sinulle.

Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Vierailija
46/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kannattaisi tutustua johonkin toiseen seurakuntaan, jossa ei pelotella maailmanlopulla eikä vaadita "uskonratkaisua". Monet siirtyvät nykyisin ortodoksiseen kirkkoon.

Vierailija
47/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei sellaisenaan lopu vaan tämä maailmanaika, tämä jakso jota nyt elämme. Jokaisen ihmisen henkilökohtainen maailma tosin tulee päätöksen kuolemassa. Ilman Jeesusta elävät ihmiset ovat käveleviä aikapommeja, koska kuolemassa alkaa iankaikkisuus. Siks tietoinen uskonratkaisu ei ole pahitteeksi. Se joka elää Jeesuksen kanssa, tekee sen päätöksen joka aamu uudelleen.

"Huomenta Jeesus, tahdon tänäänkin olla sinun omasi. Kuljeta ja johda tänään." Jokainen joka epäilee onko uskossa, onko oikea Jeesuksen seuraaja, voi myös sanoa tämän aamuisin. Ja Raamatussa oli epäilevä mies joka ojentautui Jeesusta kohden. "Minä uskon, auta minua epäuskossani." Koska Jeesus on luvannut kuulla niitä, jotka häntä avuksi huutavat.

Vierailija
48/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kannattaisi tutustua johonkin toiseen seurakuntaan, jossa ei pelotella maailmanlopulla eikä vaadita "uskonratkaisua". Monet siirtyvät nykyisin ortodoksiseen kirkkoon.

Jos joku seurakunta ei pysy Raamatussa ja Jeesuksen sanoissa, niin ei sellaisella ole mitään virkaa. Jeesus itsekin "pelotteli" kadotuksella ja siitä mitä on olla erossa Jumalasta. Ei siinä auta mikään seurakunnan tai kirkkokunnan laimennetty lässysanoma. Itse lukisin Raamatusta mitä Jeesus on sanonut. Jeesuksella oli varaa puhua, koska Hän itse tietää mitä oli, mitä on ja mitä tuleva on. Ja hän tuli tarjoamaan mahdollisuutta elää Jumalan yhteydessä.

Vierailija
49/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut mitään voimakasta uskoontuloa tai kielillä puhumisia tai muita uuskristillisyyden trendikokemuksia. Olen kuitenkin uskonut Jumalaan pikkulapsesta asti eikä se ole ollut itselleni sen kummempi asia kuin esimerkiksi usko siihen, että mitä enemmän syön, sen todennäköisemmin lihon. 

Ei dramatiikka, ei tarvetta näyttävyydelle eikä tarvetta todistella muille. On vain oma rauha ja hyvä pohjavire, positiivinen elämänasenne. 

Jos uskot, se riittää kyllä. Sinuna menisin tervepäisempään seurakuntaan, tuo kokemasi kuulostaa joltain megachurch-setiltä ja jenkkihömpältä. Tutustu esimerkiksi körttiläisyyteen tai lestadiolaisuuteen. Ennen kaikkea chillaa äläkä hanki hengellistä psykoosia. 

Vierailija
50/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko että Jeesus on Herra vai odotatko jotain ylimaallista kokemusta, jota ei välttämättä tule? Tunteet tulee ja menee, mutta oikea usko luottaa Sanaan tunteista ja tuntemuksista huolimatta. Sellainen kokemuksen palvonta on inhimillistä ja ymmärrettävää, mutta uskon kannalta toissijaista. "Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä" Hepr. 11:1

Vierailija
51/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäydy kammioon ja keskustele Jumalan kanssa kahden kesken kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa. Ja lue Raamattua.

Ei näin. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki muukin annetaan. Tule seuroihin rauhanyhdistykselle <3

Vierailija
52/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut rukoiltavana/rukoilemassa? Monestihan (ainakin vapaiden suuntien ja joidenkin herätysliikkeiden) tilaisuuksissa on mahdollista mennä rukoilemaan jonkin henkilökohtaisen aiheen puolesta. Siunausta sinulle.

Montakin kertaa silti mitään ei ole tapahtunut, en tiedä mitä odotan? Jotakin uskonnollista näkyä tai kokemusta varmaan, monet kertoo ihmeistä joita kokeneet ja että usko tullut kuin "salama kirkkaalta taivaalta", olen myös yrittänyt muidenkin puolesta joskus aikoinaan rukoilla, pahemmaksi vaan käynyt tai ei mitään vastauksia, tuntuu että Jumala ei edes kuule minua. 

--

Ei se ole yhdenlainen kokemus. Ei välttämättä ollenkaan "tunnekokemus". Itse olen tullut jo lapsena uskoon. Joku sanoi: "Ihan kuin olisi nukkuvana kannettu rajan yli". Hän tuli uskoon prosessina. 

Jos kaipaat Jeesusta, olet jo löytänyt hänet, kuten runoilija sanoo. Nimittäin Jumala on saanut aikaan kaipauksen ja kuten Raamattu sanoo: Hän on uskon alkaja ja täyttäjä. 

Vahvista itseäsi Jumalan Sanalla. 

Vierailija
53/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katunut syntejäsi ja tunnustanut ne Jeesukselle? Sitten pyydät Hänet sydämeesi asumaan. Saat alkaa kiittää Jeesusta, että Hän on ottanut sinut omakseen. Isän syli on nyt myös avoin. Ei siinä tarvita mitään erityisiä tuntemuksia. Uudestisynnyt ylhäältä, kun olet vastaanottanut Jeesuksen sydämeesi. Koko taivas iloitsee!

Vierailija
54/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Vaikka rukoilisi "tapahtukoon sinun tahtosi" niin siinäkin piilee ajatus että tahto ei ehkä tapahtuisiksan. Syntiä sekin.

Vierailija
55/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten juttelet jos ei tule mitään vastauksia pelkkää tyhjyyttä vain? 

Sitten pitää kuunnella kauemmin, tarkemmin.

Eri

En voi suositella sitä, että yrittää kuunnella tyhjyyttä.

Vierailija
56/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei sellaisenaan lopu vaan tämä maailmanaika, tämä jakso jota nyt elämme. Jokaisen ihmisen henkilökohtainen maailma tosin tulee päätöksen kuolemassa. Ilman Jeesusta elävät ihmiset ovat käveleviä aikapommeja, koska kuolemassa alkaa iankaikkisuus. Siks tietoinen uskonratkaisu ei ole pahitteeksi. Se joka elää Jeesuksen kanssa, tekee sen päätöksen joka aamu uudelleen.

"Huomenta Jeesus, tahdon tänäänkin olla sinun omasi. Kuljeta ja johda tänään." Jokainen joka epäilee onko uskossa, onko oikea Jeesuksen seuraaja, voi myös sanoa tämän aamuisin. Ja Raamatussa oli epäilevä mies joka ojentautui Jeesusta kohden. "Minä uskon, auta minua epäuskossani." Koska Jeesus on luvannut kuulla niitä, jotka häntä avuksi huutavat.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
57/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku seurakunta ei pysy Raamatussa ja Jeesuksen sanoissa, niin ei sellaisella ole mitään virkaa. Jeesus itsekin "pelotteli" kadotuksella ja siitä mitä on olla erossa Jumalasta. Ei siinä auta mikään seurakunnan tai kirkkokunnan laimennetty lässysanoma. Itse lukisin Raamatusta mitä Jeesus on sanonut. Jeesuksella oli varaa puhua, koska Hän itse tietää mitä oli, mitä on ja mitä tuleva on. Ja hän tuli tarjoamaan mahdollisuutta elää Jumalan yhteydessä.

Eri

Juuri niin. Toiveajattelusta ei ole mitään hyötyä. 

Vierailija
58/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että Jeesus on Herra vai odotatko jotain ylimaallista kokemusta, jota ei välttämättä tule? Tunteet tulee ja menee, mutta oikea usko luottaa Sanaan tunteista ja tuntemuksista huolimatta. Sellainen kokemuksen palvonta on inhimillistä ja ymmärrettävää, mutta uskon kannalta toissijaista. "Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä" Hepr. 11:1

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.

Vierailija
59/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se vaadittu uskoontulo on sitä rationaalisen ajattelun ja empatian loppua, ylemmyydentunnetta ja tasapainottomuutta, jota se monella heilahtaen uskoontulleella tuntuu olevan, luulen sinun olevan pelastettu ihan vaan sillä että et ole moiseen parodiaan antautunut. 

Ja kyllä, olen uskossa. 

Mutta missä uskossa? Raamatun mukaan pitäisi olla Jeesuksen seuraaja ja siellä lukee hengenhedelmät mitkä ne on. Syntiä ei pidä suvaita mutta kaikki ihmisiä pitäisi kuitenkaan kunnioittaa ja rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään. 

Jeesus sanoi itse, että taivaan valtakuntaan pääsee noudattamalla 10 käskyä. 

Mutta ei itse päässyt. Kitui ristillä kansankiihotuksesta kuoliaaksi ja sitten haudattiin. Luutkin jo maatuneet. Kun ei sitä taivasta ollutkaan.

Vierailija
60/81 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakunta, niin kaikki muukin annetaan. Tule seuroihin rauhanyhdistykselle <3

Eri

Et ole ilmeisesti ymmärtänyt, mitä Jumalan valtakunnan etsiminen tarkoittaa.