18 - 24 -vuotiaiden suosikit pääministeriksi yllättivät: Sofia Virta ja Minja Koskela
"Nuoret, alle kolmevitoset elävät varsin toisenlaisessa poliittisessa todellisuudessa kuin keski-ikäiset, saati sitten boomerit. Varmaan osansa on sillä, että nykyinen hallitus on leikannut esimerkiksi opintotuen asumislisää ja se on ollut myrkkyä opiskelijaikäisille, Rahkonen pohti Virran ja Koskelan suosiota nuorten keskuudessa"
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori ysärillä ja silloin kuviteltiin, että vihreät on tulevaisuudessa suurin puolue, koska nuoret kannattivat sitä (vasemmistoliitto sentään oksetti kaikkia, kun neukkulan romahduksesta oli vasta vähän aikaa). Fakta on kuitenkin se, että 18-24-ikäluokassa eletään muiden tekemällä työllä ja niistä saaduilla tulonsiirroilla. On helppoa olla maailmanpelastaja, kun omaa rahaa ei ole kiinni euroakaan. Sitten kun valmistutaan, siirrytään työelämään ja ideologisten unelmien laskut kolisevatkin omasta postilaatikosta, siirrytään äänestämään muita puolueita. Sori siitä.
Tämä juuri. Virheitä ja kommareita äänestetään kun ei ole (vielä) työtä, perhettä, omaisuutta jne. Näitä kun alkaa kertyä niin harva aikuinen noita kehtaa myöntää edes äänestäneensä.
Näin niitä hölmöjä höynätään, tutkimustuloksilla., eiväthän tuon ikäiset edes äänestä. Nukkehallitus ja Sanna Marin pressaksi, kertoo mun tutkimus🤓🥸🤩Siitä se autuus alkaa, keneltäkään ei tule puuttumaan mitään!
Vierailija kirjoitti:
Ennustan että nuorisossa on kasvamassa oikeistolaisempi ikäryhmä ikinä. Ne on koko koulutaipaleensa joutuneet seuraamaan avoimien rajojen hedelmää.
Miten voi olla ettei sun päähän mahdu mikään muu asia? Ihan kuin politiikassa olisi kyse vain maahanmuutosta.
Ja toisekseen nykynuorilla on ihan läheisinä ystävinä ja seurustelukumppanina niitä muualta tulleita, paitsi ehkä siellä teillä Keikyän syrjäisimmässä kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme se on? Nykyhallitus ottaa pois etuja ja rikkoo turvaverkkoja, joita on itse kuitenkin aikoinaan hyödyntänyt.
Missä alkoholistien yömajassa tämä " kysely" on tehty. 😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa Sohvi ja Minja Kremliin neuvottelemaan Suomen suvereniteetista, idästä tulevasta masinoidusta pakolaisvyörystä, rajan avaamisesta...Auts!
Toivottavasti rajat aukaistaisiin mahdollisimman pian ihan vaan persujen kiusaksi, olisi mainiota katsella suomalaisten miesten panikointia kun tummia miehiä tulisi tuhansittain maahan.
No minä puolestaan fantasioin siitä, että olisi kiva katsella vasemmistolaisten elämäntapatyöttömien panikointia kun työttömyys ja sosiaaliturvaa ruvettaisiin leikkaamaan huolella kun punavihreäfantasia puolesta miljoonasta työttömästä elämäntasopakolaisesta näkee päivänvalon.
Vierailija kirjoitti:
Näin niitä hölmöjä höynätään, tutkimustuloksilla., eiväthän tuon ikäiset edes äänestä. Nukkehallitus ja Sanna Marin pressaksi, kertoo mun tutkimus🤓🥸🤩Siitä se autuus alkaa, keneltäkään ei tule puuttumaan mitään!
Et taida tietää mitä nukkehallitus tarkoittaa.
No totta kai nuoret giltsit diggaa kun Sofia ja Minja on ihkui ja nättei mimmei eikä jotai vanhoi kotkii! Ja hei ympäristö on tärkee ja niinku noi puhuu sillee et nuoriki ymmärtää! Et hei kaikille kaikkea kivaa ja peace ja love! Mustaki tulee isona poliitikko, äitiki sanoi että mä oon fiksu! Ja mustaki vois tulla ministeri tai joku! Mullaki on tollaset pitkät hiukset OMG siis tossa on mun tulevaisuus, must tulee sellainen boss girl!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme se on? Nykyhallitus ottaa pois etuja ja rikkoo turvaverkkoja, joita on itse kuitenkin aikoinaan hyödyntänyt.
Turvaverkkoja? loisimisrahahanoja on alettu suitsimaan, ja harmittaahan se kun joutuu töitä etsimään, eikä voi chillata kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Nämä kaiken maailman häkämiehet ja wahlroosit ynnä muut ikuisesta kasvusta paskaa jauhavat itsekeskeiset psykopaatit joutavat huitsin nevadaan koska he ovat harhaisia vanhoja ukkoja."
Wahlroos on vasemmiston kasvatteja ja oiva esimerkki Suvi-Anne Siimeksen ohella siitä, että aikuistuessa sitä haluaa myös alkaa ajattelemaan itse eikä vain toistella papukaijan tavoin muiden vallanhimossaan syöttämiä ajatuksia.
Ei, vaan Wahlroos on esimerkki ihmisestä jolle provoilu on elämäntapa jonka hyväosaisuus mahdollistaa. Ensin nuorena trollattiin omille vanhemmille ja nyt vanhemmiten Suomen kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori ysärillä ja silloin kuviteltiin, että vihreät on tulevaisuudessa suurin puolue, koska nuoret kannattivat sitä (vasemmistoliitto sentään oksetti kaikkia, kun neukkulan romahduksesta oli vasta vähän aikaa). Fakta on kuitenkin se, että 18-24-ikäluokassa eletään muiden tekemällä työllä ja niistä saaduilla tulonsiirroilla. On helppoa olla maailmanpelastaja, kun omaa rahaa ei ole kiinni euroakaan. Sitten kun valmistutaan, siirrytään työelämään ja ideologisten unelmien laskut kolisevatkin omasta postilaatikosta, siirrytään äänestämään muita puolueita. Sori siitä.
Tämä juuri. Virheitä ja kommareita äänestetään kun ei ole (vielä) työtä, perhettä, omaisuutta jne. Näitä kun alkaa kertyä niin harva aikuinen noita kehtaa myöntää edes äänestäneensä.
Aika harva kehtaa kertoa äänestäneensä temuhamettakaan, tai sitä bensapoikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Ideologia kaikessa edellä meneviä raivopäitä.
Eipä herätä kumpikaan luottamusta. Eikö opittu mitään edellisestä nuoresta naispääministeristä?
Opittiin - ja kaivataan. Lapanen jää valovuosien päähän.
Sillävissiin sosialismin murhaamista kannatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti näillä nuorilla ei ole mitään käsitystä kansantaloudesta, kannatetaan vain sitä puoluetta, joka kuulostaa kivoimmalta ja joka lupaa paljon tukia ilman työnhakuvelvollisuutta. Varsinkin Helsingissä on niin tyhjäpäistä nuorisoa, että hirvittää ajatellakin tulevaisuutta.
No. Vanhoilla kokoomussedilläkö se kansantalousosaaminen on? Jotenkin ne kokoomussedät ajaa nytkin meidän taloutta suoraan alaspäin. Vaikuttavat ihan talousjarruilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustan että nuorisossa on kasvamassa oikeistolaisempi ikäryhmä ikinä. Ne on koko koulutaipaleensa joutuneet seuraamaan avoimien rajojen hedelmää.
Miten vasemmistolaisuus liittyy avoimiin rajoihin? Ainakin Suomessa juuri kahden oikeistoheallituksen Sipilän ja Orpo- Purran aikana on tullut ennätysmäärä niitä, joita ei toivota.
Marinin hallituksen aikana ei tullut juuri muita kuin ukrainalaisia.
Ulkomaisten opiskelijoiden ja heidän perheenjäsentensä määrä räjähti kasvuun, kun Sanna Marinin (sd) hallitus helpotti heidän pääsyä Suomeen.
Nyt moni heistä on riippuvainen verovaroilla rahoitettavista etuuksista tai hyväntekeväisyysjärjestöjen ruoka-avusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vasemmistolaisuus liittyy avoimiin rajoihin? Ainakin Suomessa juuri kahden oikeistoheallituksen Sipilän ja Orpo- Purran aikana on tullut ennätysmäärä niitä, joita ei toivota.
Marinin hallituksen aikana ei tullut juuri muita kuin ukrainalaisia.
Vasemmistoliittohan haluaisi edelleen pitää rajaa auki venäjälle.
Kaffebulla kirjoitti:
No totta kai nuoret giltsit diggaa kun Sofia ja Minja on ihkui ja nättei mimmei eikä jotai vanhoi kotkii! Ja hei ympäristö on tärkee ja niinku noi puhuu sillee et nuoriki ymmärtää! Et hei kaikille kaikkea kivaa ja peace ja love! Mustaki tulee isona poliitikko, äitiki sanoi että mä oon fiksu! Ja mustaki vois tulla ministeri tai joku! Mullaki on tollaset pitkät hiukset OMG siis tossa on mun tulevaisuus, must tulee sellainen boss girl!
Öö, miksi sun lapset puhuu kuin 70-luvun nuoret? Diggaa, peace ja love jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Ideologia kaikessa edellä meneviä raivopäitä.
Eipä herätä kumpikaan luottamusta. Eikö opittu mitään edellisestä nuoresta naispääministeristä?
Se "edellinen nuori naispääministeri" oli ihan parasta siihen saumaan, kun korona iski ja sota alkoi.
Huono hän on vaan joidenkin ukkojen mielestä ja vain siksi, kun ei ole munia.
Onhan se joillekin munallisille ihan kamalaa, kun nainen on puikossa :D
Kaffebulla kirjoitti:
Anna kun arvaan, Kaffebullan suosikki on Sari Essayah?
Kyllä se oli aina 35v asti kun ovat suosikkeja eli suomella on vielä pientä toivoa olla oikeudenmukainen yhteiskunta.
Miten vasemmistolaisuus liittyy avoimiin rajoihin, kun niiden hallitsemista maista nimenomaan ei saa muuttaa muualle?