Ahdistaako muita joulukuusen ostotapahtuma?
Lasten takia pitää saada kuusi, mutta inhoan kuusen ostamista, kun se ostaminen on jotenkin kauhean stressaavaa. On kauhean vaikea arvioida mikä on hyvä ja sopivan kokoinen. Välillä on tullut ihan hutiostoksia, ihan epäsopiva kuusi siis, kun haluan vaan päästä pois siitä tilanteesta.
Kommentit (32)
Kaikesta sitä osataankin ongelmia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä osataankin ongelmia tehdä.
#naiset
Vierailija kirjoitti:
Osta muovikuusi niin ei tarvi ostaa moneen vuoteen uutta.
Ihan paras. Meidän perheessä on siirrytty myös muovikinkkuun ja muovipipareihin.
Onko itkuinen ja ahistava olo, ap? Kipuilet ja oireilet, masentaa etkä saa unta kuusen oston takia? Keholliset traumareaktiot aiheesta eivät jätä rauhaan vuosien terapiasta huolimatta? 😢
on joillakin ongelmat ja syy ahdistua!! varmaan muutenkin vaikea elämä !
Itse ostan aina hiukan pidemmän kuin itse olen (172 cm) niin, että yletyn laittamaan tähdenkin helposti. Mulla on kevyt kuusenjalka, otan sen aina mukaan niin näkee, että se mahtuu ja pyydän sahaamaan siihen imupinnan. Omaan silmääni sopusuhtaisen kauniin muotoisen. Sehän on makuasia. Kyllä koristeilla vähän pystyy paikkaamaan ja kun sen kääntää sopivasti päin. Hintakin vähän ratkaisee, voit ensin sanoa hinnankin. N66
Älä vietä joulua. Ei tarvitse silloin hommata pakanallista joulukuusta.
Kuusiahan saa nykyään ostaa monista kaupoistakin. Ei tarvitse puhua kuusimyyjän kanssa, kun ostaa valmiiksi pakatun kuusen. Silloin joutuu tietysti tyytymään siihen, mitä saa, kun kuuset on pakattu verkkoon, eikä niistä näe ennen verkon poistamista, millaisia ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas jännitti nuorempana puhua kuusikauppiaan kanssa. Vieraat miehet, jotka ovat vielä jotenkin maalaismaisia ja äijämäisiä jännittivät kaltaistani kaupunkilaisnaista, en tiennyt miten heille pitäisi puhua. Nyt kun olen jo vanhempi rouva ja ymmärrän elämää, tajuan, että se johtui siitä, että minulla ei ollut koskaan ollut sen tyyppisten miesten kanssa mitään muuta kontaktia kuin se, että he ahdistelivat ja naureskelivat minulle jossain baareissa ja yrittivät tökerösti seksiä ja usein tuli jotain hässäkkää ja v-tuilua kun en antanut. Minua hävetti ja tuntui vaikealta olla sen tyyppisten ihmisten kanssa ja tuntui että käyttäydyn jotenkin väärin. Lisäksi minusta tuntui että myyjä ehkä halveksii kuusen valintaani ja hermostuneena en tiennyt mitä tehdä ja ostin vaan paniikissa jotain. Tällainen sitten karisi kun ikää tuli ja itseluottamusta. On kyllä helpotus olla niin vanha, että miesten kanssa ei joudu kiusallisiin tilanteisiin enää.
Ainakin täällä Helsingissä kuusenmyynti toimii monessa paikassa itsepalvelulla, missä kuuset on vaan kadun varressa ilman henkilökuntaa. Siitä valitaan itselle sopiva ja kuuseen kiinnitetun nauhan värin mukaan katsotaan kyltissä näkyvästä hinnastosta hinta. Mobile Paylla tai tilisiirrolla maksu eteenpäin. Ei tarvitse kenenkään kanssa jutella jos ei tykkää.
Tokmanni ja rusta,monena vuonna hakenut sen pienimmän kuusen n.16 euroa. Viime vuonna ei ollut, seuraava oli vähän liian iso jalkaan ja viedä pois kun ei ollut verkossa enää.
Tänä vuonna hain sukulaisen metsästä metrin pituisen soman.
Kuusi on selvästi murhattu metsässä aivan turhaan ja tynkä janoaa vettä. Juuristo eli aivot jäivät metsään. Puuparka.
Ei ahdista, nautin.