Voi halvattu, on kyllä viimeinen kerta kun annan torissa mitään ilmaiseksi!
Siis yli kymmenen tori-vuoden aikana minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ostajien tai myyjien kanssa, mutta kun jotain annan ilmaiseksi, se menee älyttömäksi perseilyksi!
Tulee ties kuinka monta kyselyä, että voinko kuljettaa tavaran jonnekin (no en vttu voi, se on ilmainen, tule itse hakemaan!), tai sitten sovitaan hakua mutta ei tulla hakemaan. Sitten on näitä, jotka laittaa vaan puhelinnumeron ja sanoo, että soita (no en vttu soita, sano se asiasi viestissä!)
Ja muutenkin näissä tapauksissa se kommunikaatio on usein sitä tasoa, että en edes aina ymmärrä, mitä yritetään sanoa.
Ilmaiseksi antaminen näyttää houkuttelevan sitä kaikkein vähä-älyisintä porukkaa, mikä on sääli, kun en haluaisi kuitenkaan heittää käyttökelpoista tavaraa roskiinkaan ja toisaalta jollakin voi olla oikeasti tarve sille tavaralle.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi kuvitella, että ilmainen tavara vielä kuljetettaisiin hänelle?
Aika moni!
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sattunut lähinnä näitä, jotka korottaa hintaa, kun menen tavaraa hakemaan. Hei päätinkin, että nämä 12 € myymäni verhot ovatkin 15 € arvoiset. On sitten tasaraha. Halvalla saat kuitenkin.
Kauheeta. Tästä tuli mieleen kun olin vuokraamassa mökkiä viikoksi. Hinta oli kerrottu ilmoituksessa. Sovittiin, että menen katsomaan paikan päälle. Siellä vuokraaja alkoi nitisemään, että hän haluaakin pari sataa enemmän.
Sanoin heti, että unohdetaan koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon tavaran voisi vain viedä vaikka puiston penkille. Ja lappu, että saa ottaa.
Ei minnekään puistoihin kanneta mitään ylimääräistä tavaraa otettavaksi. Muuten siellä on kohta kaikki rähjät sohvat, kusiset patjat, rikkonaiset mikroaaltouunit, pakkausjätteet ja muu jonkun mielestä ihan käyttökelpoinen, mutta oikeasti roskalavalle kuuluva romu. Sateessa kun vielä vähän kastuvat ja homehtuvat juuh kun on kiva.
Ilmaiseksi torissa. Lopputulos: Viet ilmaiseksi huonekalun perille. Perillä toteamus, että ilmaiseksi antajan pitää maksaa hänelle. Koska, muutenkin huonekalun pois viemisestä pitää maksaa. Pitäkää tunkinne! Mitään en enää anna ilmaiseksi. Hävitän kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi kuvitella, että ilmainen tavara vielä kuljetettaisiin hänelle?
Ihanan viaton kysymys. Näitä syitähän riittää: ei ole autoa, olen työtön, pääsin juuri sairaalasta, en jaksa kantaa autolle, en voi jättää kissoja yksin jne.
Jep.
Facessa joku kertoi, että pitkään asunnoton tuttavansa oli saanut vihdoin kodin ja nyt oli pulaa kaikesta.
Tarjosin erittäin hyväkuntoista isoa ja siistiä mattoa. Sanoin, että minulla on myös ylimääräisiä valaisimia, jos kelpaa ja on tarvetta. Juu, kyllä huolii.
Sitten hän alkoi kysellä pesuaineita. No ei kait minulla ole ylimääräisiä pesuaineita, siivoan itsekin.
Sovimme, että hän noutaa maton ja valaisimet saman viikon lauantaina miehensä kyydillä. Sovittiin, että sovitaan tarkempi aika lähempänä.
Olin lauantain kotona ja odottelin. Ei kuulunut mitään. Ei yhtään mitään! Olisiko ollut iso vaiva laittaa viestiä, ettei enää olekaan tarvetta? Samaan viestiketjuun, jossa haku sovittiin. Olisi mennyt ehkä minuutti.
Ilmaiseksi saavat ovat vaativia ja kiittämättömiä. Ainakin nämä ammattikerjääjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annoin kerran yhden ison kodinkoneen ilmaiseksi. Vanha ja ruma, mutta hoiti vielä hommansa. Henkilö, joka sen tuli hakemaan esiintyi kuin tekisi minulle suuren palveluksen hakemalla romuni pois, hyvä, ettei tarvinnut häntä alkaa kiittelemään ja ylistämään tästä pyytettömästä palveluksesta minulle.
No eikös ison kodinkoneen kuljetus sorttiasemalle ole aika työlästä, vuokraat pakun ja lähdet jonottelemaan ja jne...Olisin kyllä hyvin tyytyväinen, että joku tekee tuon kaiken ikään kuin ilmaiseksi puolestani!
Sen voi viedä lähimpään markettiin tms.
Mulle on sattunut lähinnä näitä, jotka korottaa hintaa, kun menen tavaraa hakemaan. Hei päätinkin, että nämä 12 € myymäni verhot ovatkin 15 € arvoiset. On sitten tasaraha. Halvalla saat kuitenkin.