Voi halvattu, on kyllä viimeinen kerta kun annan torissa mitään ilmaiseksi!
Siis yli kymmenen tori-vuoden aikana minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ostajien tai myyjien kanssa, mutta kun jotain annan ilmaiseksi, se menee älyttömäksi perseilyksi!
Tulee ties kuinka monta kyselyä, että voinko kuljettaa tavaran jonnekin (no en vttu voi, se on ilmainen, tule itse hakemaan!), tai sitten sovitaan hakua mutta ei tulla hakemaan. Sitten on näitä, jotka laittaa vaan puhelinnumeron ja sanoo, että soita (no en vttu soita, sano se asiasi viestissä!)
Ja muutenkin näissä tapauksissa se kommunikaatio on usein sitä tasoa, että en edes aina ymmärrä, mitä yritetään sanoa.
Ilmaiseksi antaminen näyttää houkuttelevan sitä kaikkein vähä-älyisintä porukkaa, mikä on sääli, kun en haluaisi kuitenkaan heittää käyttökelpoista tavaraa roskiinkaan ja toisaalta jollakin voi olla oikeasti tarve sille tavaralle.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi kuvitella, että ilmainen tavara vielä kuljetettaisiin hänelle?
Tää maailma elättää kaikelaisia viheltäjiä...
Kelaelättiä, jotka ovat tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi ilman vaivaa.
Itse en tarvi kyseisiä osto- ja myyntipalstoja mihinkään. Tarvitsemani tavarat ostan kaupoista ja tarpeettomiksi käyvät vaatteet ja tavarat menee jo uff:ään tai roskiin. Koska ihmiset on nykyään sellaisia kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ensin myymässä, mutta kerro myöhemmin siitä ilmaiseksi antamisesta, niin karsii suurimman osan niistä häikäilemättömistä lokeista?
Tuota olen miettinyt myös, että jos tosiaan laittaisi jonkun nimellisen hinnan ja sitten ensimmäiselle kyselijälle tarjoaisi ilmaiseksi.
Myydään ilmoituksia selataan tilastollisesti huomattavasti enenmmän, kuin annetaan iloituksia, joten saat helpommin annettua tavaran ilmaiseksi, laitamalla vaikka myydään 1e, vaikka et sitä 1e siitä vaatisi.
...ja kohta joku jo kysyy "lähetätkö sen kuntopyörän jos maksan läh.kuluineen 50 senttiä
Aina ja kun myyn tavaraa, laitan pyynniksi puolet haluamastani hinnasta / tarjous.
Kun ensimmäinen halpuuttaja utelee, vastaan halpuuttajalle että juuri ennen häntä tarjottiin 1,5 kertaa haluamastani hinnasta ja että haluaako halpuuttaja korottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli viesti anna minä se heti tänne. Joo en antanut. Huonon suomen kielen ymmärrän mutten epäkohtelaisuutta.
Abdullit laittaa vain nuo ilmaiset heti itse toriin myyntiin, kannattaa antaa vain tarvitsevalle.
Minä myös lahjoitin 50 luvun neekerinuken tehty savesta .Soittaa kitaraa. Jotenkin soma , isokokoinen ja kaunis.Mikael oli heti kiinnostunut. Mikael oli joku ulkona asuva romanialainen mies. Jäi harmittamaan , olisin niin nmielelläni antanut sen jollekin joka ymmärtää tuon 50 luvun päälle jotain. Nyt otan maksun jopa nuppineulasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä annoin kerran yhden ison kodinkoneen ilmaiseksi. Vanha ja ruma, mutta hoiti vielä hommansa. Henkilö, joka sen tuli hakemaan esiintyi kuin tekisi minulle suuren palveluksen hakemalla romuni pois, hyvä, ettei tarvinnut häntä alkaa kiittelemään ja ylistämään tästä pyytettömästä palveluksesta minulle.
No eikös ison kodinkoneen kuljetus sorttiasemalle ole aika työlästä, vuokraat pakun ja lähdet jonottelemaan ja jne...Olisin kyllä hyvin tyytyväinen, että joku tekee tuon kaiken ikään kuin ilmaiseksi puolestani!
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli myös viesti jossa luki, että soita.
Ilmoitukseni oli annetaan pakastin. En soita.
Kerran lahjoitin telkkarin ilmaiseksi. Ja eiköhän pyydetty tuomaan jonnekin 30 km päähän.
Pitäis laittaa ilmoon, että ei kuljetusta, ei varausta, vaan ensimmäinen hakija saa. Ja omat kantajat mukaan.
Ei auta, aina kysytään ainakin 3 kertaa erikseen kaikki ilmoituksessa mainitut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä halvimmat hinnat houkuttelee ulkomaalaisia. Eivät osaa kirjoittaa suomea ja puhekin on mitä on. Mutta pahimpia ovat nuo soita -viestit. Kyllä ärsyttää.
Varsinkin kun ei niissä usein ole mitään numeroa mihin soittaa?
Tosi monet vielä kertoo jonkun surkutarinan miten olen sokean kissan ja cp-vammaisen koiran halvaantunut yksinhuoltaja, äiti kuoli ja naapuri pölli jopon niin kyllä minun pitää saada tämä tuoli kun se niin piristäisi elämää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon tavaran voisi vain viedä vaikka puiston penkille. Ja lappu, että saa ottaa.
Tulkitaan roskaamiseksi, eikä näistä tavaroista 90% kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon tavaran voisi vain viedä vaikka puiston penkille. Ja lappu, että saa ottaa.
Joo, oikein kätevä tapa hankkiutua jostain romusta eroon maksamatta kulketuksesta ja jätemsksua. Heivaa vaan kadun varteen tai piostoon ja laittaa lapun saa ottaa.
Talostamme muutti juuri pois nuoripari. Jättivät käytävälle kolhitin pesukoneen, aataminaikuisen toimistotietokonepöydän ja monta laatikollista rojua saa ottaa lapuilla. Voitte arvata onko kuksan ottanut yhtään mitään.
Jokaisen, joka saa sos.tukia vaikka noin 1500-2200e, voisi palkata tuolla samalla summalla hakemaan ja kuljettamaan näitä laitteita ja kalusteita ja viemään niitä sellaisille työttömille, jotka niitä tarvitsevat.
Kulut ei kasvaisi juurikaan, kun samat tuet nostettaisiin vain palkkana.
Tässä saisi vaikka 20 tai 50 tai 200 työtöntä työpaikan, ihmiset pääsisivät laitteista helposti eroon ja työttömät saisivat ilmaiseksi laitteita kotiin tuotuna, siis win-win-win-win tilanne.
Varmaan joo, mutta se on roskaamista se. Mieluumin sitten vaikka ihan rehellisesti roskikseen. Ja sinne on yleensä lyhyempi matkakin kuin puistoon.