KOTILOT (kolmatta odottavat) viikolle 17!!!
Kommentit (54)
Huldalle voimia, sua kyllä koetellaan :/ Yritähän nyt vaan lepäillä, niin saa vaavi vielä hetken olla masun suojassa. Vaikka huoli on varmasti suuri. Onneksi sulla kuitenkin paikat vielä kiinni.
(.): Voihan HIIVA! Sitähän se sitten tosiaan tais olla, kun yöksi laitettu lääke sai kutinan vähenemään. Nyt vaan alapää hellänä ja tuntuu että housut kiristää ja hinkuttaa väärästä paikasta :/ Siis miten voi ihan yhtäkkiä tulla?
Käytiin tänään lasten kanssa avoimessa päiväkodissa vappuriehassa :) Siellä oli poni, lammas, pupuja ja taikuri :) Ja kivaa oli!
Mutta kyllä otti eilen illalla päähän! Mentiin miehen siskolla käymään, ja käytiin sotkasta hakemassa tytöille isot vappupallot matkan varrella. No kun oltiin kotiin lähdössä tunnin päästä, niin ne pallot oli jo ihan tyhjiä! No aamulla sitten huomattiin että se toinen oli revennytkin. Mies kävi toisen pallon kanssa esikoisen kanssa sotkassa, ja saivat tilalle 2 pientä palloa :) Sentään! Siis ihan älytöntä maksaa 7e/kpl jostain palloista, joista on sit iloa 2 minuuttia! Se myyjä sanoikin että niissä isoissa yksisarvispalloissa onkin ollut jotain vikaa, kiva kun sitten myyvät sellaisia! :( Olkaahan siis tarkkana vappupalloja ostaessa :)
PP 32+5
Mä oon ihan sanaton aina noitten sun viestien jälkeen kun tuntuu että sua tosiaa koetellaan oikeen olan takaa. Kun jokainen osaa niitä pieniäkin juttuja murehtia, mutta kun sulla on tollasia puun takaa -yllätyksiä vähän väliä. Koita vaan jaksaa.
Oikeen hävettää kun itellä pyyhkii niin hyvin olotilan suhteen (selkäkään ei oo jumittanut tässä raskaudessa yhtään kuten edellisissä) ja suurin murhe on et saadaanko mielenrauhan vuoksi toinenkin lapsenhoitaja tänne käynnistyksen ajaksi.
Oon tässä tän päivän mietiskellyt että ihan liian nopeasti tämä maha nyt lähtee kun en ole ehtinyt oikein nauttimaan siitä noitten anoppihuolien ja miehen työkiireitten takia. Miehen piti vielä käydä äitiään tässä kattomassa mutta nyt sillä on sit vissiin jo mrsa-bakteerikin, eivät hevillä vissiin päästäis ukkoa mun luo synnytyssaliin jos kävis ja tois sellasen tuliaisina... Että sekin reissu peruuntui, nyt sit koitan henkisesti tsempata itteni käynnistysmyönteisemmäksi ja saada tahdonvoimalla kohdunsuuta kypsemmäksi.
Tosta kypsyydestä en muuten tiedä mitään, kun mulla ei oo missään näissä raskauksissa ollut kipeitä supistuksia kuin vasta synnytyksessä, ja silti on kohdunsuu ollut pehmeä ja 2 cm jo viikoilla 32+ tai niillä main. Ja edellinenkin sit meni sen viikon yli lasketusta ajasta. Nyt on kans ollu jo samoista viikoista pehmeä, sormelle auki ja 1,5-2 cm, mutta ei tosiaankaan MITÄÄN merkkejä että tartteis lähteä synnyttämään ikinä. Että itestä tuntuu että ei nuo oo mulla mitään kypsyyden merkkejä ollenkaan, tiedä sit katotaanko ne lääketieteellisesti sellasiksi.
No joo, katotaan tuunko sit vauvan kanssa kirjottelemaan seuraavaksi. JOtenkin vaan toi käynnistysajatus pistää ihan rauhattomaks ja mulla se kanavoituu jotenkin merkillisesti näemmä nettailuksi..?!
rv 37+5
Kyllä päivät menee vauhdilla, koneella ei ehdi kyllä istuskella...Olen tehnyt pihahommia tämän viikkoa, jäi sillon syksyllä alkuraskauden pahoinvoinnin takia piha rempalleen...Neiti onneksi nukkuu vaunuissa ja välillä käydään vaan sisällä syömässä ja vaipan vaihdolla.
Painoa oli tullut reippaasti vauvalle, ei ole huolta ravinnon riittävyydestä. Yöt menee suht kivasti, parilla syötöllä.Sit alkaa siinä kuuden aikaan ihme ähinän ja puhinan, ei itke, ei syö tai ota tuttia. Sit saattaa nukahtaa siinä kahdeksan aikaan, kun muu porukka alkaa jo heräileen. Mies on pitänyt isyyslomaa sen kolme viikkoa ja ens viikolla lähtee töihin ja alkaa meillä sit arki. Esikoinen pitäis sit minun kuljettaa eskariin 8.30. Saa nähdä miten sitä selviytyy kolmen lapsen kanssa sinne siihen aikaan.
Meillä pojat ovat innoissaan pikku siskosta, pitävät sylissä, hellivät ja hoivaavat. Kuopus oli alkuun vähän mustis, mutta nyt tilanne rauhoittunut. Harmissaan vaan kun äiti ehdi enää leikkiä niin paljon.
Ristiäisiä ja nimeä pitäis alkaa miettiä. Meillä olis neljäkin hyvää tytön nimeä joista pitäis valita. Pojat ovat ehdottaneet nimeksi Ruusu, Ritva, Raili, Petra, no ei ehkä tolta listalta löydy lopullista nimeä=)
No alan nyt lukemaan pinoa. Hyvää viikonloppua kaikille!
NAKSU ja NASU 2vko 4pv
Taas yks päivä lähempänä... :)
Heh, kiva kun täällä ollaan oltu niin myötätuntoisia, kun musta tuntuu, että mä vikisen lopulta kuitenkin ihan turhasta. Monillahan on VIELÄ pahemmin asiat kuin mulla. Mulla on ollu kerran verenvuotoa ja nytkin lepoon jouduin VIIKOKS. Joillainhan vuodot uusii parin päivän välein ja vuodelevossakin viikkotolkulla... :/
Liivinsuojista: Mitäs merkkiä suosittelette noista kaupan suojista? Mulla on ollu aina jotenkin ongelma niiden kanssa, että ne jää kiinni vaikka pistäisin mitä lampaan rasvaa väliin. Ja kestot taas ei jostain syystä pidä mitään...
Mut nyt mä meen syömään aamupalaa.
Eka viesti karkas keskeneräisenä jonnekkin. Joten uusi yritys...
Laitoin jo isien palstalle kyselyä, mutta vielä teiltäkin tiedustelen, kun kolmas kaikille tulossa.
Onko kokemusta istuinten sijoittelusta avensiksen takapenkille? Pitäis saada mahtuun kaksi hts:n turvavyöistuinta ja britaxin kaukalo tai gragon autobaby jalustalla.
Ellei kyseisistä istuimista ole kokemusta, kertoisitko minkä merkkiset vyöistuimet 2kpl sopivat kaukalon kanssa takapenkille?
Liivinsuojista: Olen käyttänyt ruskovillan kestosuojia, koska tarvitsen suojia vain tisujen lämpiminä pysymiseen. Joskus käytössä ollut myös Ainun suojat, mutta tahtovat tarttua.
Mulla on aivan kauhea makeannälkä ja dieetti menossa, auttakaa, mitä voisin napostella????????
-Mama-
Meillä on Opel-farkku. Täytyy tunnustaa, etten o ees varma onks se Astra vai mikä... Mut -00. Ei siis kysytty auto, mut meillä on sinne ängettynä nyt gragon autobabyn jalusta, akta gragon turvaistuin ja britax hi-liner turvavyöistuin. Kaikki siis tiukasti vierekkäin takapenkillä. Reunassa turvavyöistuin, kun muuten se ois hankala kiinnittää. Mies kävi ensin yksin sovittamassa autoon noi istuimet ja totes ettei mahdu. Mä sovitin sit ihan itse jääräpäisyyksissani ja hyvin mahtu, kun vaan vähän järjesteli. :)
Pihalla on pihatalkoot ja oli joku PAKKO heiluttaa haravaa siellä kun kaikki muutkin. No, vähän kiristää, mut en mä nyt kauheesti huolestu.
Hulda 33+2
Ihan ekaks Huldalle kovasti voimia ja jaksuja!!
Itellä oli kanssa kaikenlaista vastoinkäymistä raskauden alusta saakka, eikä ollu kauheen helppoa henkisesti!
Pidetään peukkuja, että selviät kunnialla lähemmäksi laskettua-aikaa ja vauva ehtii kasvaa vielä kunnolla ennen kun syntyy!!
Liivinsuojat:
Mulla on ollu Dailyja ja nyt käytössä Ainut. Oon tykänny molemmista merkeistä, kun ei nukkaa yhtään ettei tarvi karvasta tai nukkasta tissiä tarjota vauvalle, eikä oo kyllä kiinnikään jääny!
Naksu:
Meillä esikko ehdotti vauvan nimeks kans Ruusua jos olis tullu tyttö!
Nyt kovasti yrittää Vilppu-nimeä saada jyrättyä läpi, että vauvasta oikeastikin tulis Vilppu..mutta miehen kanssa ollaan hiukan erimieltä!
Nyt mentävä nukkumaan..
mammutti ja Vilppu 8vk
..ai niin, eilen oli jälkitarkastus ja siellä kaikki ok!
Jalan puutumiseen saan apua, kunhan lääkärit ensin päättää mitä tutkimuksia mulle aletaan tekemään, että selviää mistä se johtuu!
Nyt siis höyhensaarille!
Mulla palo NIIN hermo siihen, ettei toi vätys aviomies saa vapaapäivinäänkään mitään aikaan. Kyllä se imuroi ja vei noita lapsia ulos, mut hemmetti kun ottaa NIIN aivoon, kun mä en vois edes vessaa pestä enkä mitään muitakaan pakollisia, niin kyllä toi ne sais tehdä.
Pesin tossa siis äsken suutuspäissäni niin raivokkaasti vessat ja siivosin keittiön, että vähän hirvittää mitä tuosta tuolla kohdussa seuraa, mut EI VOI MITÄÄN. :( Turha sitä on kotilomalle näköjään laittaa, jos äijä on tollainen vätys. Ois sit avannu suunsa kun lääkäri kysyi onnistuuko kotona lepääminen multa... Vai kuvitteliko toi vätys, että se kysyi sitä siltä?! AAAARGH. Pyykitkin sain eilen laittaa, vaikka sekin aiheuttaa mahan kiristelyä. Ihme kyllä tosta vessan siivouksesta ei tullu tuntemuksia vielä ainakaan mihinkään...
Nyt sit uhosin, etten syö mitään, kun ei täällä koskaan ees kukaan muu siivoa. Juu, hormonit, tiedetään... Mut jääräpäisyyksissäni täytyy nyt vähän aikaa edes esittää nälkälakkolaista, ettei menetä täysin kasvojaan näiden hormonien takia...
Mä luin jostain muuten, että kolmatta odottavilla tää mun kohdunsuun pehmeneminen ja kaulaa 2cm jäljrllä on melko normaalia eikä siis oikeesti ennusta ennen aikaista synnytystä. Saas nähä... Nyt kyllä silti ärsyttää toi oma riehuminen, jos tästä tuleekin joku istukan irtoaminen tai synnytys. :(
Hulda 33+3
Tyttö tuli!:)
Meidän perheeseen syntyi viime tiistaina klo 11.32 yksi prinsessa lisää.Mitat oli 3890g ja 49,5 cm ja pipo 36cm.
Kaikki meni ihan hyvin ja mukavaa vauhtia. Supparit alkoi aamulla yht äkiää viiden maissa ja heti alle 10 minuuttia.Sairaalaan lähdimme puoli yhdeksän maissa suppareiden tullessa 4 min välein. Ja siellä kylvyn, ilokaasun ja spinaalin avulla tyttö syntyi 4 min ponnistuksella.
Tämä synnytys jäi todella myönteisenä kokemuksena mieleen. :)
Tsemppiä teille joilla on h-hetki käsillä!
t:todella onnellinen kolmen tytön äiti :)
Hulda: Kuulostaa jotenkin tutulta tuo vätystely. Olenkin jo sanonut miehelle, että mun pitää oikeesti joutua sairaalahoitoon ennen kuin saa mitään apua!! Ilmeisesti kaikki vähempi tarkoittaa, että siivotaan itse, vaikka olis täysin puhki. Meillä mies on kai sitä mieltä, että mitäs siitä jos on p...a pitkin kotia ja lapset elää pelkällä maidolla... Vaikka allergisia on kaikki muut paitsi se itse (ja koirakin pitää olla).
Liurikselle huipusti onnea prinsessasta!
Nyt ollaankin sitten Savossa anoppilassa " lepäilemässä" . Ts. Anoppi töissä, miehet nousi ylös n. klo 12, ja minä " pirteänä" ylhäällä puoli kuudesta asti lasten kanssa (tällä hetkellä lapsiluku 5). Miehen sisko kun on yhtä pirteänä hoitamassa lapsia, kun kärsii alkuraskauden pahoinvoinneista. Ja tietysti herääminen lasten kanssa jää minulle, koska meidän nuorimmainen on se, joka tarvii eniten vahtia...
Huomenna vietetään sitten railakas vappu!!! Ja mitään herkkuja ei ole syöty, ens vkon nl:aan ehtii kerätä vielä pari kiloa lisää. Mitään kun ei tule kuitenkaan ulos, ihanaa!!!
+: Anopilla alkaa tiistaina 3 kk:n loma, pitää varmaan kutsua eteläsuomeen...
++: suppailuja ei ole ollut
+++: ruokaa ei tarvii laittaa itse
Joo, että se omaa napaa.
Rauhallista vappua kaikille!!!
Helpa ja pojat 1,5 ja 7v & Sissi 27+3 +muu suku
Eli kävin sitten tänään Brunolla 4D-ultrassa! Ja kyllä oli hinnan väärti pelkästään jo siks, että osas rauhoitella mua siitä verenvuodosta. Kaikki oli ok! Ja painoarvio nyt 1,8kg. Samoilla viikoilla tokasta oli 1,7kg. Poika siellä ehdottomasti siis on, näytti meille selkeesti kivekset ja pippelin. :D
Poika piteli kättä kasvojen edessä sitkeesti, vaikka Bruno koitti sitä saada näyttämään kasvot. Sit kuitenkin kävi niin, että sovittiin et se ottaa toisen potilaan välillä ja kuvaa vielä tauolla uudestaan, jos käsi vaikka siirtyis pois. No, eipä siirtyny, mut lopulta Bruno sai sen siirrettyä tuosta vatsan päältä käsin... :D :O Olipa hassu nähdä. Isänsä posket, mut brunon mielestä ihan MUN näköinen.
Hulda 32+4
Ja näin tosiaan taisi olla, ettei omaa ketjua vielä ollut! Meikäläiseen on ainakin iskenyt rehellinen laiskuus.... Olen vähän laiskasti käynyt jopa lukemassa.
Sintagma (menikös se näin...) olit siirtynyt myös tänne puolelle! Onnea!!!! Oltiin silloin ihan alussa tuolla kuumeilijoissa samaan aikaan, en tiedä muistatko. Paljon vauva tarraa sinulle!!!
Omanapa: epä mitään. Maha kasvaa, se onkin ainoa josta tiedää ehkä odottavansa. Neuvolakin vasta rv 16 eli parin viikon päästä.
MR+sintti rv 14 ja risat
kirjoiteltiin näemmä samaan aikaan :) Ihana kuulla, että sai rauhoiteltua sinut!! Ja toivotaan, että vuoto pysyy poissa koko loppuajan!
Poika, ihanaa! Ite ei olla käyty 4d:ssä kertaakaan, eikä varmaan nytkään...lähinnä ettei mies halua tietää kumpi tulee ja rahan. Mutta ite veikkaan kolmatta poikaa :)
Hei kaikki muutkin kotilot. Olen laiskasti taas kirjoitellut.
Hulda: Sinun kohdallesi tuntuu kans kasaantuvan kaikenlaista, tsemppiä ja jaksamista. Tiedän, että päivät on pitkiä kun on huoli vauvasta. Minullekin on sanottu, että 34 vkoa olis hyvä saada. Olen sua pari päivää jäljessä. Nlassa kävin ke ja kaikki oli hyvin, kohdunsuu kiinni , kanavaa jäljellä peräti 3 cm , paikat pehmenneet. Sitten taas tämä ärsyttävä epätietoisuuden fiilis. Eli tänään taas ihan hirveä päivä, just kun mun pitäis hakea tytöt hoidosta. Takana pari oireetonta päivää ja nyt vähän väliä levossakin supistaa ja pystyssä hätinä pääsee kävelemään. Tämä on niin rasittavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Turhaan ei viittis missään näytillä käydä kun just ke tutkittiin. Mutta kakkosen aikana paljon pienemmillä oireilla oli vkolla 22 kohdun sisäsuu sentin auennut ja täysin pehmennyt. Siksi tämä on niin vaikeeta kun ei tiedä mitä tuolla sisuksissa tapahtuu ja ennen kaikkea kuinka nopeasti voi tulla muutos huonompaan.
Tuli taas omanapainen stoori, mutta kun ei aina jaksa miehellekkään valittaa.
Tähän loppuun vielä ONNITTELUT vauvan saaneille hiljaiseloni aikana.
-Mama-