Olin viime viikolla työhaastattelussa, ja haastattelijan kysymys sai minut mietteliääksi.🤔
Kesken kaiken hän yhtäkkiä kysyi, että "Kuuleppa, mikä on mielestäsi elämän tarkoitus?"
Menin ihan hämilleni, ja mietin hetken. Sitten vastasin varovasti, ikäänkuin tunnustellen, että "Varmaankin se on olla mahdollisimman tuottava ja tehokas ratas yhteiskunnassa, ja pyrkiä siihen, että rikkaat rikastuisivat." Huomasin, että ensin hän ikään kuin kavahti, vähän yllättyi. Sitten laupias hymy levisi hänen kasvoilleen, ja hän sanoi hiljaa, melkein kuiskaten:
"Tervetuloa taloon."
Ilahduin tietenkin suunnattomasti. Molempien silmiin kohosi liikutuksenkyynelten valtameri.
Huomasin, miten yksinäinen kyynel vierähti pitkin hänen hyvin ajeltua poskeaan. Sitten me halasimme itkuntuhruisin silmin toisiamme. Huomenna minä menen vihdoinkin töihin.🥹
Kommentit (17)
Ai oikein töihin pääsit! Vähän epäilen kyllä.
Mä olisin sanonut että elämällä ei ole tarkoitusta, mutta tarkoitus pyhittää keinot joten annan kaikkeni. Kauppasodassa ja rakkaudessa kaikki keinot sallittuja.
Minä olisin vastannut, että lisääntyä ja täyttää maa :D
Taisit hakea iltapäivälehden toimitukseen? ;D
Sitten heräsit ja tajusit että on sunnuntai iltapäivä ja olet työtön
Multakin kysyttiin elämän tarkoitusta ja taisin vastata väärin.
Ehkä teille tulee suhde, ja etenet urallasi.
Voi miten kaunis joulusatu. Ihan herkistyin! Sinulla on lahjoja!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teille tulee suhde, ja etenet urallasi.
Tai hänen kalunsa etenee urassasi.
Ja sitten haastattelija ykskaks vetäisi housut nilkkoihin 😲
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten haastattelija ykskaks vetäisi housut nilkkoihin 😲
No näinhän siinä totuuden nimissä kyllä kävi. Ihan yhtäkkiä vaan haastattelija veti housut jalasta!😲
Nokkelasti oikean vastauksen löytyminen on kunnioitettavaa. Nyt sinun täytyy omalla panoksellasi todistaa, että sovit tuohon työyhteisään.
Mieltä lämmittää, että täällä myös älykkäitä ja huumorintajuisia henkilöitä:)
Aww🥹🥰