Äiti tekee huonot jouluruuvat
Miten voisi sanoa äitille, että tekisi parempaa ruokaa?
Se on tehnyt jo monta joulua ja aina vain samaa. Kaupan valmislaatikot, tortut valmiisiin pohjiin, piparit kaupan taikinaan ja raakaa kinkkua.
Isän vaimoke tekee itse hyvät laatikot, kunnon karjalanpaistin ja paistaa kinkun kunnolla kypsäksi. Onneksi pääsee iskälle syömään :)
Kommentit (56)
En ole vähäjärkinen. Minulla on vaan erittäin vaikeaa lukihäiriö.
Laita joulupakettiin laatikoiden tekotarvikkeet ja paistolämpömittari. Asia on sillä korjattu.
Eikä ne heikot jouluruuvat tähän lopu. Äiti ostaa kaupasta graavikalaa. Niissä on aina jotenkin limainen koostumus. Se kalapala leviää ennenkuin sen saa edes lautaselle. Iskä graavaa sedän pyytämän kalan itse. Se on paljon parempaa. Hyvä koostumus ja hyvä maku, vaikka on kalaa.
Ai luulin, ett tarkoitit minua. Tuli nimittäin, myös kirjoitukseeni virheitä
Vierailija kirjoitti:
Älä syö niitä. Ei ole mikään pakko. Käy Lidl:n paistopisteellä, osta sipsejä ja kaljaa. Niinhän sä muutenkin syöt, sitten nukut yli joulun loppiaiseen asti. Ei joulusta kannata ongelmaa tehdä, kun sen voi viettää tollain kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä jos tekisi vaihteeksi ruuvien sijaan muttereita
Täytyy myöntää että sattui nyt jotain mitä harvoin tällä palstalla, naurahdin😀
Oletko vajaa, vai miksi et auta äitiäsi? Jos osaat keittää perunat, niin sä osaat tehdä jouluruoat ihan itsekin. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Jotenkin ärsyttää aina tällaiset ulisijat. Ulistaan ja haukutaan muita, muttei tule mieleen, että itse voisi tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ne heikot jouluruuvat tähän lopu. Äiti ostaa kaupasta graavikalaa. Niissä on aina jotenkin limainen koostumus. Se kalapala leviää ennenkuin sen saa edes lautaselle. Iskä graavaa sedän pyytämän kalan itse. Se on paljon parempaa. Hyvä koostumus ja hyvä maku, vaikka on kalaa.
Uli, uli.
Voi lapseni, opettele itse tekemään hyvää ruokaa. Tarjoa sitä sitten minullekin.
T. Äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta kauan eläisit maan päällä. Näin minä lapsena kuulin.
Jouluruuvat on sen tyyppistä pula-ajan sapuskaa, että parasta ruokaa niistä ei saa vaikka synnyttäisi ne porkkanat ja lantut itsestään ulos ennenkuin tekee ne laatikot.
Ja kun ruoka on lähtökohtaisesti keskinkertaista ei ole väliä onko se parempaa keskinkertaista itsetehdystä taikinasta vai keskinkertaista keskinkertaista kaupan taikinasta, paitsi ajankäyttö ja sotku.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaa, vai miksi et auta äitiäsi? Jos osaat keittää perunat, niin sä osaat tehdä jouluruoat ihan itsekin. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Jotenkin ärsyttää aina tällaiset ulisijat. Ulistaan ja haukutaan muita, muttei tule mieleen, että itse voisi tehdä jotain.
Valmiiseen pöytään on niin helppo mennä!!! Nuoret käyttävät hyväkseen äitiensä hyväntahtoisuutta.
Kylläpä ap saa p****a niskaansa kun ei ylistäkään äitiään.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ap saa p****a niskaansa kun ei ylistäkään äitiään.
Meillä jouluruoat tehdään yhdessä. Eikä niin, että äiti vain raataa. Jos jätkä osaa jo lukea ja kirjoittaa paskaa nettiin, niin eiköhän perunoiden keittäminenkin onnistu.
.