Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu valmistui YAMK:sta, teki opinnot tekoälyllä

Vierailija
21.12.2025 |

Näin pitkästä aikaa erästä tuttua. Oli kuulemma juuri valmistunut AMK:sta ylempään YAMK-tutkintoon. Ihmettelin miten oli ehtinyt kun tekee pitkää päivää töissä muutenkin. Naureskeli kurssien olleen ihan helppoja kun teki kaikki esseet ChatGPT:llä ja samaten opinnäytetyönsä pikavauhtia. Läpi menivät, että hujahti.

Tämähän on täysin naurettavaa, korkeakoulututkinnon saa nyt sellaisetkin jotka ei sitä ikinä muuten olisi saaneet?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa teki yliopistossa opiskeleva ystävä. Maisterin paperit sai tekoälyn avulla.

Vierailija
22/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt tehtäviä tekoälyllä, koska mun on vaikea saada vaadittavia sanamääriä täyteen. Käsken sitten tekoälyä tekemään mun omasta kirjoitelmastani rönsyilevämmän, kun en itse osaa kirjoittaa lauseisiin niin paljon turhia täytesanoja.

5/5 olen saanut jokaisen tehtävän arvosanaksi.

Olet siis huijari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon opiskellut AMK:ssa ennen tekoälyä ja jo silloin oli olo, että tää on huonotasoisin opinahjo, missä oon ikinä ollut (taustalla peruskoulu, lukio, yliopisto). En yhtään ihmettele, että tekoälyn myötä meno on muuttunut ap:n kuvaamaksi.

Luulen, että parinkymmenen vuoden kuluttua Suomi on totaalisesti romahtanut, kun useimmat opiskelijat menevät opintoputkensa sieltä, missä aita on matalin. Nyt on vielä helppo sanoa, että viimeistään työelämässä kostautuu, kun ei saa töitä olemattomalla osaamisella. Mutta mitäs sitten, kun ei ole juuri muita tarjolla kuin pelkästään puhelimensa kautta ajattelevia?

Vierailija
24/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tekoälyhullu satuilee taas

Tunnistan sen sekopään, tämä oli valitettavasti faktaa. Ei ollut näitä paremman pään AMK:ta tämä kuten jotain Metropoliaa tai JAMK:ia. Ehkä tuo tyyppi laittoi juttuihinsa amerikanlisää. Eikös ne kuitenkin tarkasta ne harjoitustyöt jollain työkalulla jolla etsitään merkkejä tekoälystä?

Joo. Mutta ei meillä Porvoossa tarkisteta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän