Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso lähti äitinsä luokse

Vierailija
21.12.2025 |

Tarkoitus tehdä suursiivous jouluksi, käyvät kaupassa, tekevät jouluksi ruoat, koristelevat kuusen.

Korjaa rikkoutuneita asioita.

Käyvät hautausmaalla.

Minä täällä yksin siivoan kodin, käyn kaupassa ja teen asiat yksin.

Anoppi asuu monen sadan kilometrin päässä. Tämä sama toistunut viimeiset 15 vuotta.

Miehellä on sisaruksia jotka asuvat äitinsä kanssa samassa kaupungissa, luulisi heidän edes yhtenä jouluna tekevän nuo äitinsä auttamiseen liittyvät toimet.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on harvinaista, että miehellä on ns. Kiltin tytön syndrooma?

Vierailija
2/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitat siitä vauvapalstalla? Emme me voi auttaa.

Viettääkö puolisosi joulun äitinsä luona? Ja sinä lasten kanssa? Se on teidän valintanne. Jos teillä ei toimi kommunikaatio, ei teillä toimi parisuhdekaan. Ja koska et saa suutasi auki, olet mahdollistaja.

Vai oletko kateellinen (vanhalle, yksinäiselle ja sairaalle?) anopillesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on valittanut samasta asiasta iät ja ajat. Minä olen aina ihmetellyt tätä äidin ja vaimon "kilpailua" miehen ajasta.

Vierailija
4/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas mies kun ei hyväsky sitä että parisuhteeseen ryhtyessään miehen kuuluu hylätä oma perheensä että naisen etu toteutuu. Miehen äiti on ainoa nainen maailmassa joka haluaa hyvää miehelle ja sen takia näitä äitejä vihataan kun ei miehille kuulu hyvinvointi koska miehen kuuluu vain varmistaa naisten hyvinvointi oman hyvinvoinnin kustannuksella 

Vierailija
5/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettääkö puolisosi joulun äitinsä luona? Ja sinä lasten kanssa? Se on teidän valintanne. Jos teillä ei toimi kommunikaatio, ei teillä toimi parisuhdekaan. Ja koska et saa suutasi auki, olet mahdollistaja.

Meidän lapset ovat aikuisia, eivät vietä aikaansa minun kanssani vaan perheidensä kanssa.

Minä olen itse joulun ajan töissä, menen tänäänkin iltavuoroon.

Kateellinen anopille, kun puoliso viettää siellä vapaa-aikaansa tehden hommia joita voisi tehdä kotona?

Kyllä tämä minua harmittaa.

Vierailija
6/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit opetellut tekemään kunnon jouluruoat, niin ei olisi lähtenyt. Äiti on oppinut!

Vierailija
7/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hapanviddu sinä olet?

Vierailija
8/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
9/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit opetellut tekemään kunnon jouluruoat, niin ei olisi lähtenyt. Äiti on oppinut!

Tuo on mahdotonta, vaikka vaimo olisi Michelin-tason kokki. Äiti tekee aina parempaa ruokaa.

Vierailija
10/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni on valittanut samasta asiasta iät ja ajat. Minä olen aina ihmetellyt tätä äidin ja vaimon "kilpailua" miehen ajasta.

Kilpailua? Meillä jokainen hoitaa itse yhdessä puolison kanssa oman kotinsa siivoukset. Tarvittaessa ostaa siivouksen, jos ei itse jaksa. 

Vierailija
11/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on sanonut, kun olet puhunut hänen kanssaan asiasta?

Vierailija
12/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiä pitää auttaa. 

Vierailija
13/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on surkea nynny ja luuseri. Parasta, kun annat sille potkun persuksille.

Vierailija
14/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiä pitää auttaa. 

Eikö vaimoakin pitäisi auttaa?

Vierailija
15/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että miehesi auttaa äitiään. Muistikuvaa vuosien takaa omista isovanhemmista, joilla oli useampi lapsi. Ainoastaan äitini auttoi heitä, koska asuvat sanalla paikkakunnalla. Äiti ( tai mun isä, tai minä) kävimme isovanhempien luona joka aamu ja ilta. Viikonloppuisin enemmän. Lomillakaan ei voinut toiset sisarukset tulla vanhempiaan auttamaan, vaan ne ei päästy koskaan pidemmille lomille tms. Tässä meni monta, monta vuotta. Kun kuolivat, niin sisarukset pitävät äitiäni kylmänä ihmisenä, kun hän laukoi, että vihdoin pääsee matkoille ja harrastamaan, vaikka ikävä toki olikin.

Että joo, arvaa, arvostanko sun miehedi tapaa toimia? Toihan on tosi hyvä juttu, että hän ottaa perinteisesti vastuun yhdestä ajanjaksosta.

Ja jos kerran tiedätte tuon, niin minkä ihmeen vuoksi ette siivoa, käy kaupassa jne.  yhdessä teillä ennen miehen lähtöä äidilleen?

Vierailija
16/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö usein muuten äitinsä luona vai hoitaako miehen sisarukset äidin asioita arkena? Ehkäpä haluaa viettää vanhan äitinsä kanssa aikaa muutaman päivän rauhassa.  Olisit ylpeä miehestäsi. 

Vierailija
17/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas mies kun ei hyväsky sitä että parisuhteeseen ryhtyessään miehen kuuluu hylätä oma perheensä että naisen etu toteutuu. Miehen äiti on ainoa nainen maailmassa joka haluaa hyvää miehelle ja sen takia näitä äitejä vihataan kun ei miehille kuulu hyvinvointi koska miehen kuuluu vain varmistaa naisten hyvinvointi oman hyvinvoinnin kustannuksella 

Noin ajatteleva äiti kyllä tuhoaa lapsensa aikuistumisen. Lopputuloksena ikuisia peräkammarin poikia.  Ilmeisesti tämän äidin puolison parasta ajatteli anoppi 🙄

Vierailija
18/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään kilpailua ei edes synny, kun lapset päästetään normaalisti  aikuistumaan. Se ei kaikilta vanhemmilta onnistu, vaan pidetään sitä omaa hovia ihan loppuun asti. 

Vierailija
19/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea homma äitiä kuuluu auttaa!

Vierailija
20/43 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sinä et ole koskaan mennyt mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä