Puoliso lähti äitinsä luokse
Tarkoitus tehdä suursiivous jouluksi, käyvät kaupassa, tekevät jouluksi ruoat, koristelevat kuusen.
Korjaa rikkoutuneita asioita.
Käyvät hautausmaalla.
Minä täällä yksin siivoan kodin, käyn kaupassa ja teen asiat yksin.
Anoppi asuu monen sadan kilometrin päässä. Tämä sama toistunut viimeiset 15 vuotta.
Miehellä on sisaruksia jotka asuvat äitinsä kanssa samassa kaupungissa, luulisi heidän edes yhtenä jouluna tekevän nuo äitinsä auttamiseen liittyvät toimet.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Käykö usein muuten äitinsä luona vai hoitaako miehen sisarukset äidin asioita arkena? Ehkäpä haluaa viettää vanhan äitinsä kanssa aikaa muutaman päivän rauhassa. Olisit ylpeä miehestäsi.
Kyllä käy äitinsä luona säännöllisesti hoitamassa asioita mm kauppa-asiat, pankkiasiat, siivous jne.
Lisäksi päivittäiset puhelut 3-4 x/päivä.
Omille lapsille olen sanonut etteivät omaa elämäänsä saa tuhlata minun / meidän auttamiseen ja paapomiseen.
Ex vaimo oli tuollainen että aina suuttui jos kävin auttamassa omia vanhempia jossain asiassa tai muita sukulaisia. Hänen puolellaan oli enemmän sellainen tyyli että vanhemmat auttavat tytärtään.
Ja tietääkseni tilanne jatkuu vielä nykyäänkin. Exä tottui avioliiton aikana siihen että minä kävin kaupassa, pesin ikkunat, lämmitin saunan, leikkasin nurmikon jne jne. Silti hänen oli pakko saada jäädä omakotitaloon kun tuli ero. Nyt siellä on sitten ex-appiukko lumitöissä talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö usein muuten äitinsä luona vai hoitaako miehen sisarukset äidin asioita arkena? Ehkäpä haluaa viettää vanhan äitinsä kanssa aikaa muutaman päivän rauhassa. Olisit ylpeä miehestäsi.
Kyllä käy äitinsä luona säännöllisesti hoitamassa asioita mm kauppa-asiat, pankkiasiat, siivous jne.
Omille lapsille olen sanonut etteivät omaa elämäänsä saa tuhlata minun / meidän auttamiseen ja paapomiseen.
Kai olet miehelle asiasta puhunut? Miksi ei mies keskity lapsiinsa ja perheeseen?
Minä ymmärrän aivan hyvin, että vanhaa äitiä autetaan. Oma veljeni asui lähellä vanhempiamme ja teki paljon töitä vanhusten hyväksi. Minä autoin taloudellisesti ja vierailin vanhempieni luona kesälomalla pitemmän ajan.
Pareilla on aikaa olla yhdessä 52 viikkoa vuodessa. Miksi juuri jouluna pitää olla käsi kädessä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap sinä et ole koskaan mennyt mukaan?
Tai miksi ei äitiä kutsuta teille kylään jouluksi?
Olet itse valinnut olla joulun töissä. Onko tämä syy vai seuraus?
Miksi ihmeessä itsesi joulusiivous on noin raskas? Parempi vaikka uudenvuoden tai pääsiäisen suursiivous? Ja ruokiin ei tarvitse puolta päivää enenmän uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi aikoinaan aiheutti mielenkiintoisia tilanteita, käydessään meillä hän otti puheeksi raha-asiat, hän oletti poikansa elättävän minua (vaikka tienataan yhtä paljon).
Hän piikitteli minua alituiseen mm kerran lähdin kosmetologille anopin ja apen ollessa meillä -> anoppi lohkaisi, että luuletko kaunistuvasi siellä.
Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka. En halua nähdä tuota ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi aikoinaan aiheutti mielenkiintoisia tilanteita, käydessään meillä hän otti puheeksi raha-asiat, hän oletti poikansa elättävän minua (vaikka tienataan yhtä paljon).
Hän piikitteli minua alituiseen mm kerran lähdin kosmetologille anopin ja apen ollessa meillä -> anoppi lohkaisi, että luuletko kaunistuvasi siellä.
Pienestäpä sinä suutut.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän aivan hyvin, että vanhaa äitiä autetaan. Oma veljeni asui lähellä vanhempiamme ja teki paljon töitä vanhusten hyväksi. Minä autoin taloudellisesti ja vierailin vanhempieni luona kesälomalla pitemmän ajan.
Pareilla on aikaa olla yhdessä 52 viikkoa vuodessa. Miksi juuri jouluna pitää olla käsi kädessä...
Puoliso käy säännöllisesti äitinsä luona, ei vain jouluna.
No tietenkin menen jouluksi töihin, kun kotona ei ole ketään.
Meidän lapset ovat aikuisia ja viettävät jouluaan omissa kodeissaan. Tulevat välipäivinä käymään syömässä, eivät tekemään kotitöitä tänne.
Anoppia ei meidän kotiin enää kutsuta, hänen oma käytös vuosikymmenien aikana johti siihen. Puhutteli minua aina rumasti ja piti yllä jatkuvaa pientä ilkeilyä.
Tästä huolimatta laitoin hänelle joulumuistamisen miehen mukana menemään.
Kerrankin mies, joka huolehtii vanhemmistaan. Eikä tuo vaihe ikuisesti kestä. Kansantaloudellisesti kannattavaa asua kotona mahdollisimman pitkään eikä virua ylihintaisissa laitoksissa viimeisiä vuosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka. En halua nähdä tuota ihmistä.Pienestäpä sinä suutut.
Tuo oli vain yksi esimerkki, näitä ja paljon muita on vuosien aikana kuultu.
On käyty naapureissa minua arvostelemassa tai minusta puhumassa. Naapurit sitten kertoivat näitä juttuja (anopin vierailuja) minulle.
Vali vali vali. Kun sinulla on työtä ja olet terve sekä perheesi voi hyvin, älä viitsi valittaa. Olet itsekäs, jos ajattelet vain omaa mukavuuttasi. Joulu menee ohi ilman marttyyrisiivouksia ja -ruokaakin. Minä nauttisin yksin olemisesta, edes joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka. En halua nähdä tuota ihmistä.Pienestäpä sinä suutut.
Tuo oli vain yksi esimerkki, näitä ja paljon muita on vuosien aikana kuultu.
On käyty naapureissa minua arvostelemassa tai minusta puhumassa. Naapurit sitten kertoivat näitä juttuja (anopin vierailuja) minulle.
Niin, mitä sitten? Itse en välitä vaikka kuka sanoo mitä tahansa. Olen niin paljon elämässäni arvostelua ja negatiivista itsestäni kuullut, että saisin aina itkeä. Pitää vaan mennä eteenpäin välittämättä muiden sanomisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopillesi olisi voinut sanoa, että tekisi sinullekin hyvää 😇
On fiksuja anoppeja ja sitten on ilkeitä ääliöitä. Itselleni sattui fiksu anoppi, hänellä itsellään oli ollut painajaisanoppi ja oli päättänyt kohdella omia miniöitään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n anoppi tosin asuu monen sadan.kilometrin päässä ja samaan aikaan samalla paikkakunnalla anopin kanssa asuu miehen sisaruksia. Ei tuokaan nyt ihan tervettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinun ei tarvitse auttaa omia vanhempiasi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin mies, joka huolehtii vanhemmistaan. Eikä tuo vaihe ikuisesti kestä. Kansantaloudellisesti kannattavaa asua kotona mahdollisimman pitkään eikä virua ylihintaisissa laitoksissa viimeisiä vuosiaan.
Osalla tuo vaihe kestää kymmeniä vuosia, kun ei ymmärretä että pojalla on omakin perhe.
Millainen nainen haluaa miehekseen äidistään välittävän ja huolehtivan? Jännämies sen olla pitää. Häipyy omille teilleen, kun tekee päivällä mieli vierasta muttei vaan äitiään auttamaan joulun aikaan.
Ei niin harvinaista kuin luulet. Moni syrjäkylän mamma pilaa poikansa. Vanhempieni avioliitto kaatuu omivaan isoäitiini ja edelleen 75-vuotias isäni on tiukassa talutusnuorassa. Mummo on luonnevikainen hieviö, komme muuta poikaa tappaneet it sensä. Isä van palvoo mummua ja tekee kaiken valmiiksi. Vaiettu ilmiö mutta yllättävän tavallista.