Ääniviestit, miksi?
Siis kertokaa minulle ääniviestien lähettäjät: miksi käytätte niitä?
Jotenkin ymmärrän vaikka muutaman sekunnin viestin puolisolle että käyn kaupassa, jos on kädet kirjaimellisesti täynnä tai muu hyvä syy lähettää tämä info ääniviestillä, mutta siis minulla on useampia tuttavia ja ystäviä jotka saattavat lähettää useiden minuuttien jaaritteluja ääniviesteillä. En usein jaksa ja ehdi näitä kuunnella. Mielestäni ne kertovat vastaanottajan ajan arvostamattomuudesta, ja ne ovat vastaanottajalle hankalia ja usein täysin turhia. Pisin vastaanottamani oli yli 10minuuttia, en jaksanut kuunnella.
Kommentit (13)
Olen ihmetellyt samaa, enkä ole keksinyt muuta syytä kuin puhelinseksin. Onhan se tuhmaa kun voi kuunnella toista kertomassa tuhmuuksia vaikka töissä lounastunnilla... M43
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Sitäpaitsi palaverissa ollessa, luennoilla tms. en pysty lyhyttäkään ääniviestiä kuuntelemaan, lyhyt kirjoitettu viesti onnistuu lukea.
Puhumattakaan noista pitkistä viesteistä, joita ei ehdi eikä jaksa kuunnella.
No tämä juuri! Ja usein se on sellaista ihme hölötystä ja selostamista ja itse asiaan päästään ehkä joskus
Samaa olen ihmetellyt myös minä.
Sain kerran vastaukseksi yli 5 minuutin mittaisen ääniviestin kysymykseen johon olisi voinut vastata parilla sanalla tekstissä.
Nomoiii en nyt jaksa näpytellä nitota aattelin vaan tässä kysästä että tota, tota-tota, ootko mihin aikaan tulossa töistä ja voisiks hakee mulle postipaketin jonka koodi on... ootashetki, no missä se nyt on, siis se oli just tässä se koodi, hetkipieni, kahvikuppi, avaimet, silmälasit, HÄTSIIH, sori meinaa flunssa tulla tai sitten on joku ihme allergia no niin tuossahan se on, siis kahdeksan yhdeksän kolme kolme, eiku kolme kasi, mun peukalo olikin ton vikana numeron päällä siis kahdeksan yhdeksän kolme kahdeksan
Vierailija kirjoitti:
Nomoiii en nyt jaksa näpytellä nitota aattelin vaan tässä kysästä että tota, tota-tota, ootko mihin aikaan tulossa töistä ja voisiks hakee mulle postipaketin jonka koodi on... ootashetki, no missä se nyt on, siis se oli just tässä se koodi, hetkipieni, kahvikuppi, avaimet, silmälasit, HÄTSIIH, sori meinaa flunssa tulla tai sitten on joku ihme allergia no niin tuossahan se on, siis kahdeksan yhdeksän kolme kolme, eiku kolme kasi, mun peukalo olikin ton vikana numeron päällä siis kahdeksan yhdeksän kolme kahdeksan
Tämä on kyllä erinomainen esimerkki! Ja tämä sentään sisältää syyn viestille, postipaketin koodeineen, joskus se on vain monologia lähettäjän päivästä. Ja samalla tyylillä. Aina.
Näin me ollaan erilaisia. Mä saan ystäviltäni pitkiä ääniviestejä. Ne korvaavat puhelimessa puhumisen, tarkoitus on nimenomaan jakaa omasta elämästä asioita. Rakastan näitä viestejä - ne ovat sama asia kuin podcastia kuuntelisi. Mitään pikaisesti hoidettavaa asiaa en ääniviestillä yritäkään hoitaa. Ne ovat ajatusten jakamista varten ja kuunnellaan rauhassa vaikka autoa ajaessa tai lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Näin me ollaan erilaisia. Mä saan ystäviltäni pitkiä ääniviestejä. Ne korvaavat puhelimessa puhumisen, tarkoitus on nimenomaan jakaa omasta elämästä asioita. Rakastan näitä viestejä - ne ovat sama asia kuin podcastia kuuntelisi. Mitään pikaisesti hoidettavaa asiaa en ääniviestillä yritäkään hoitaa. Ne ovat ajatusten jakamista varten ja kuunnellaan rauhassa vaikka autoa ajaessa tai lenkillä.
Jos tämä on yhdessä sovittu juttu ja vastausta ei odoteta niin eihän se ketään satuta. Itse en jaksaisi tai haluaisi tällaisia vastaanottaa
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt myös minä.
Sain kerran vastaukseksi yli 5 minuutin mittaisen ääniviestin kysymykseen johon olisi voinut vastata parilla sanalla tekstissä.
Tästä syystä en katso juurikaan YouTube videoita. Vartti turhanpäiväistä jaarittelua ja länkytystä, sitten itse asia kestää noin 10 sek.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala kuormittuisin tuollaisesta
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi täysi painajainen, kamalaa ajanhukkaa enkä varmasti kuuntelisi kun vihdoin esimerkiksi töiden jälkeen saa olla rauhassa. Inhoan myös puhelimessa puhumista vaikka olen lähemmäs 50, riittää että perheen ja työkaverien kanssa vaihtaa päivän mittaan ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mitään aitoa vuorovaikutusta, jos vain kuuntelee paasausta eikä voi mitenkään osallistua.
Olen miettinyt samaa. Kun eräs tuttavani ei enää jaksa naputella viestiä, mutta sanottavaa vielä on, hän lähettää ääniviestin. Hän osaa tiivistää asian ja esittää sen kohta kohdalta kuin paperista lukemalla, mutta harmikseni minä en muista kaikkea edes minuutin mittaisesta viestistä. Minun pitäisi siis kuunnella se ainakin kerran uudelleen ja tehdä siitä muistiinpanoja, mikä minulle ei sovi.
Olen tullut siihen tulokseen, että tuttavani väsyy kirjoittamiseen, mutta ei halua soittaa, koska minä en ole hänelle ollenkaan tärkeä. Samaan viittaa se, että silloin tosi harvoin, kun hän soittaa, hän on joko kävelemässä tai ajamassa paikasta toiseen ja minulle soittamalla hoitaa kaksi tylsää asiaa yhtaikaa. Kävellessään hän puuskuttaa ja autossa puhelu kuuluu huonosti, joten olisin mieluummin juttelematta. Mutta minkäs teet - vaihtoehto on se, ettei hän soita ollenkaan.
Samaa mieltä! Sitäpaitsi palaverissa ollessa, luennoilla tms. en pysty lyhyttäkään ääniviestiä kuuntelemaan, lyhyt kirjoitettu viesti onnistuu lukea.
Puhumattakaan noista pitkistä viesteistä, joita ei ehdi eikä jaksa kuunnella.