Parisuhde ongelmia, taas vaihteeksi
Ali kertokaas siskot mitä mieltä ootte:
KUn muutimme yhteen sovimme miehen kanssa monista asioista, niinkuin kuuluukin. yksi niistä oli alkoholin käyttö (miehen) inhoan sitä kun mieheni juo, koska hän muuttuu täydelliseksi idiootiksi, joka hillitse itseään lainkaan, missään asiassa. Eli teimme sopimuksen, että hän juo hravoin, vain poikkeus tapauksissa (esim. uusvuos, vappu, synttärit tms...)
No, kuinka ollakkaan, tämäs sopimus ei pitänyt lainkaan. poikkeus tilanteitahan löytyy ain akun viinaa tekee mieli. se luvattu ja sovittu muutaman kerran vuodessa, on vaihtunu siihen, että ottaa noin parin viikon välein. Oli myös sovittu, että hän ilmoittaa minulle hyvissä ajoin kun on lähdössä viihteelle, mielellään muutamia päiviä ennen, niin ehdin keksiä itselleni jotain tekemistä, etten istuisi koko iltaa murehtimassa kenen kanssa se nytten tappelee jne... no, ainamenee sunnilleen näin: Ollaan suunniteltu että tehdään jotain yhdessä, kunnes yhtäkkiä tulee ehdotus " jos mä kulta ihan pari vaan otan?" pari=mäyräkoira, joten yhteinen ilta on vaihtunut miehen ryyppäämiseen.
Joten, olenko tyhmä jos tämän asian takia en mieheni lupauksiin luota, ja parisuhteemme kärsii. mies ei huomaaa että mitään on vialla, ihmettelee välillä kun olen niin hiljainen... HAluaisin keskustella mieheni kanssa, mutta en saa aloitettua. pelkkä ajatus turhauttaa, koska mieheni suuttuu jos häneen kohdistuu krtiikkiä, hän kun ei virheitä tee...
Kommentit (18)
Helppoa, jos teillä ei ole lapsia. Voittehan aina jatkaa seurustelua, mutta yhteen lupaat muuttaa uudestaan, vasta kun herra on selättänyt kuningas Alkoholin.
Jos et pistä miehesi käytökselle rajoja nyt, on turha valittaa enää myöhemmin.
todellakaan lapsia tällaisen miehen kanssa, sielläpä olet sitten yksin niiden kanssa kun mies ryyppää.
a-klinikalle. Hanki ensin tietoa, ota vasta sitten asia puheeksi miehen kanssa.
koska tulisin hulluksi jos istun yksin kotona ja mietinmitä mies tekee. HAnkkinut kännissä itsellen aikamoisen läjän vaikeuksia, mm. poliisien kanssa, vaikka selvinpäin onkin rauhallinen ja siitaa haastamton kaveri.
ja ihan käytännön syistäkin, meillä päin kun lasenvahtia ei niin helpolla löydy, varsinkaan pikku hetken varoitus ajalla.
Mutta tuo, että on sovittu YHTEINEN ilta, niin herra päättäkin ryypätä kavereidensa kanssa.
ap
Luulitko pystyväsi muuttamaan hänet?
plus päivittäin muutaman ilta kaljan. eli onvähentänyt huomattavasti kuitenkin. ja itse en voi ottaa kun olen raskaana. eikä kyllä muutenkaan alkoholi sovi mulle. se on mun kohdalla tälläistä tyyliin neljä kaljaa ja oksennus ja nukahdus.
ap
alkoi muuttua kun yhteen muutettiin ja naimisiin mentiin.
alkoholiongelma, koska viinaa juotuaan joutuu vaikeuksiin. Vaikka tietää, että juotuaan on agressiivinen ei voi olla juomatta.
Toinen vaihtoehto on se, että viina ja bailaus on sallittua vain yksinkertaisesti liian harvoin? (2-3 krt/ vuosi)
Eli lisäkysymyksiä:
1. Osaako miehesi nauttia alkoholia lainkaan kohtuudella vai ottaako aina seipäät?
2. Onko aina humalassa agressiivinen vai vain joskus jos esim. muutakin stressiä?
juo kuitenkin yleensä aina niin paljon kuin m,ahdollista. hän ei siis tunne missään vaiheessa KOSKAAN että nyt on otettu tarpeeksi. Muutaman kerran olen hänet nähnyt niin, ettei ole ollut vihainen kännissä. pari kertaa olen itsekkin pelännyt häntä.
voin sanoa, että jos et nyt puutu asiaan ja vaadi muutosta (tai lähde pois) niin tulet sitä myöhemmin katumaan. Itse en tehnyt mitään ja uskoin miehen selityksiä ja tilanne nyt se, että mies juo lähes päivittäin kotona töitten jälkeen myös. Nyt meillä lapsia joten lähteminen 100 kertaa vaikeampaa.
(niin ja mies käy töissä ja ulkoisesti kaikki kunnossa, tulee vaan kotiin ja vetää autokatoksella pullon votkaa ja sammuu puolessa välin iltaruokaa).
Ei ne nyt ihan tällaiseen ketjuun sovi.
Sinä et miehesi päähän järkeä saa menemään vaikka puhuisit itsesi puhki. Mutta tee, niin kuin itsellesi parhaalta tuntuu.
yritän nyt saada sitä lähtemäöän parisuhde kurssille joka järjestettäisiin ensi kuussa... jospa siitä vaikka olisi hyötyä.
ap
ITSE pitää tajuta, että on ongelmia viinan kanssa. ja jos oikeasti on alkoholisti ei voi ottaa mitään. Alkoholisti ei voi lähteä yhdelle, hän juo aina enemmän...
Vaikeaa on kun mies on muuten selvänä mukava, toivon voimia sinulle!
alkoholi ongelma? paljon mieluummin olis niin päin, että mulla itsellä vaan pipo turhan kiree...
ap
Mutta alkoholi on ongelma mm. silloin kun ei voi juoda vain yhtä tai kahta annosta, kun ei tajua koska on saanut tarpeeksi, kun vahingoittaa tai rikkoo humalassa jotain, on humalassa agressiivinen.
Myös krapularyypyt ja usean päivän juomisputket ovat oire jostakin, kuten myös rikotut lupaukset.
Munusta oli hälyyttävää se, että pelkäät humalaista miestäsi.
t. 18 (alkoholistin sisko)
itku on kyllä muutenkin ollut aika herkässä viime aikoina...
ap
Toi kuulosti TOSI tyhmältä että sen pitää ilmottaa pari päivää aikasemmin että on lähössä viihtellee että rouva ehtii keksii jotain tekemistä.. huhhuh.. jotenki sellanen olo ettei toinen saa elää ollenkaa