Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ilmiöstä "low desire society"?

Vierailija
21.12.2025 |

Vähentynyt materialismi: Vähentynyt kiinnostus suunnittelijabrändeihin, autoihin ja korkean panoksen kuluttamiseen. 

Riskien välttely: Haluttomuus ottaa velkaa tai tavoitella kunnianhimoisia urapolkuja, jotka lupaavat korkeita palkkioita, mutta myös korkeaa epäonnistumisprosenttia.

Viivästyneet/poissaolevat virstanpylväät: Avioliiton solmimisen, lasten saamisen ja jopa seksuaalisen kiinnostuksen väheneminen (joskus liittyy "selibaattioireyhtymään").

Sosiaalinen vetäytyminen: Ilmenee hikikomorina (äärimmäisenä eristäytymisenä) tai yleisenä irrottautumisena yhteiskunnallisista paineista.

Yksinkertaisuuden etsintä: Käänne kohti vaatimatonta elämää, keskittyen pieniin, hallittaviin iloihin suurten tavoitteiden sijaan. 

Syyt ja konteksti

Taloudellinen ahdistus: Kova kilpailu ja hidas palkkojen nousu saavat perinteisen menestyksen näyttämään saavuttamattomalta, mikä lisää epävarmuutta.

Ylikansoitus/ikääntyvä yhteiskunta: Japanissa väestörakenteen muutokset ja ikääntyvä väestö luovat voimakasta painetta nuoremmille sukupolville.

Yhteiskunnallinen paine: Koettu kyvyttömyys täyttää korkeita yhteiskunnallisia odotuksia johtaa kieltäytymiseen. 

Tämä siis leviämässä muuallekin maailmaan, ja ihan ymmärrettävästä syystä.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en vaikuta tarpeeksi köyhältä ja nälkäiseltä, en saa hakemiani työpaikkoja. Ryysyihin pukeutuneena taas näyttäisin sopimattomalta yrityksen imagoon.

Vierailija
62/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakuelämä ja eräily avaruustekniikassa vaatii kuitenkin huomattavasti pienempää taloudellista pääomaa, kuin asunnon ostaminen ja perheen perustaminen pk-seudulla. 

Oletko tankannut sitä pakua kun ajat sinne Lofooteille? Me ajettiin viime kesänä kaverin vanhalla transporter asuntovanilla ja kahden viikon reissun pelkkien diiseleiden hinnaksi tuli yli 500e. Jos aiot talven asua niin kaasua kuluu monta pulloa viikossa. Ei se vanlife onnistu ilman työpaikkaa.

Minä tein 1kk reissun eurooppaan. Ja meni polttoaineisiin 520€. Ei mielestäni paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y-yy miksi nuoret eivät ole yhtä ahneita kuin me, y-yy. Niissä on jotain vikaak un eivät ole kusipäisiä ja ahneita y-yy.

Yyy,  on niin mukava loisia vanhemman sukupolven rakentamassa ja rahoittamassa yhteiskunnassa tekemattä itse mitään hyödyllistä.

Vierailija
64/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jo tajuttu työllistymisen mahdottomuus.  Aiomme ottaa vanhan sukutilan haltuumme.

Kunnostamme vanhan perunakellarin ja aitat.

Teemme sapuskaa talven tarpeisiin tynnyreihin ja laareihin, kuten 1800-luvulla. Suolaaminen ja kuivaamme lihat ja kalat.

Miten meinaatte hankkia ne lihat ja kalat? EU-dirikoilla lienee sanansa sanottavana, jos elukoita pidätte. Entä leipävilja? Kylvättekö käsin ja korjaatte sirpillä? Kovin pienellä pläntillä ei perhettä ruokita. Pohjakassan pitänee olla kunnossa aloittaessa.

Ei omavaraisuus ole sitä että ihan kaikki pitää tehdä itse viljasta ja vaatteista lähtien. Eikä oman viljan viljelyssä mitään järkeä olisikaan, kun se vaatisi valtavasti tilaa ja jauhot ovat todella edullisia. Mutta valmisleivän sijaan voi leipoa leipänsä itse. Eikä tarvitse hankkia lihakarjaa, voi vaikka ottaa lihakaneja ja kalkkunoita. 

Vierailija
65/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on uransa alusta haaveillut esimieshommista, mutta on alkanut myös kyseenalaistamaan homman järkevyyttä. Suurin osa palkankorotuksesta menisi veroihin, myyntipalkkiot jäisivät pois joten rahatilanne ei edes paranisi, työn sitovuus ja stressi lisääntyisi valtavasti, vaikka sitä on nytkin enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
66/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on uransa alusta haaveillut esimieshommista, mutta on alkanut myös kyseenalaistamaan homman järkevyyttä. Suurin osa palkankorotuksesta menisi veroihin, myyntipalkkiot jäisivät pois joten rahatilanne ei edes paranisi, työn sitovuus ja stressi lisääntyisi valtavasti, vaikka sitä on nytkin enemmän kuin tarpeeksi.

Ja sitä enemmän olisit luupin alla. Kaikki tietää, että kaikki menee, jos työpaikka menee. On parempi olla alla horisontin huomaamattomana työmuurahaisena.

Vierailija
67/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytät varakkaalta, jos pukeudut vaatteisiin, joissa metsästetään tai ratsastetaan. Vaatteet saavat olla mielellään vanhoja ja paljon käytettyjä.

Briteissä herrasmies ei koskaan pukeudu uuteen pikkutakkiin kuluttamatta sitä ensin. Paras on pestä vaate ensin pari kertaa ja laittaa sitten sateeseen henkarissa pikkukiviä taskussa.

Tästäpä tuli mieleen, että ovatkos Beckhamit nyt yläluokkaa. 

Vierailija
68/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en vaikuta tarpeeksi köyhältä ja nälkäiseltä, en saa hakemiani työpaikkoja. Ryysyihin pukeutuneena taas näyttäisin sopimattomalta yrityksen imagoon.

Mulla on käsitys, että työttömyyden jäljiltä ihmisten oletetaan olevan jotain, mitä ne eivät ole.

Minä esim olen pitkäaikaistyötön. Saan 595 euroa kuussa. Minulla on uudehko auto, jonka mittarissa on alle 40 000 km. Työnantajat kuvittelevat minun tulevan töihin julkisilla. On jopa luultu, etten ole osannut katsoa työpaikan sijaintia.

Vierailija
69/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siis yksi venäjän levittämistä propagandan välineistä: yritetään saada "Lännen" ihmiset lopettamaan työnteko ja perheen haluaminen.

Parempi näin. Venäjällä kannustetaan jopa alaikäisiä jo tekemään lapsia, kun tarvitaan lisää tykinruokaa. 

Vierailija
70/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käsitys, että työttömyyden jäljiltä ihmisten oletetaan olevan jotain, mitä ne eivät ole.

Minä esim olen pitkäaikaistyötön. Saan 595 euroa kuussa. Minulla on uudehko auto, jonka mittarissa on alle 40 000 km. Työnantajat kuvittelevat minun tulevan töihin julkisilla. On jopa luultu, etten ole osannut katsoa työpaikan sijaintia.

Seuraavaksi minun kuvitellaan asuvan yksin kaupungin vuokra-asunnossa. Eikö tämä olekin mielikuvanne työttömistä.?

Oikeasti asun kaksikerroksisessa omakotitalossa hyvällä alueella ja asunto on velaton.

Vierailija
71/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Y-yy miksi nuoret eivät ole yhtä ahneita kuin me, y-yy. Niissä on jotain vikaak un eivät ole kusipäisiä ja ahneita y-yy.

Yyy,  on niin mukava loisia vanhemman sukupolven rakentamassa ja rahoittamassa yhteiskunnassa tekemattä itse mitään hyödyllistä.

Se että te olette niin retardeja ettette ymmärrä muuta työtä kuin konkreettista käsityötä, ei tarkoita sitä, etteikö sitä tehtäisi. Esim. väkivallastanne ja r aiskailuistanne toipumiseen menee vuosikymmeniä, plus sen kitkeminen. Tuloksena terveempi yhteiskunta, ei talo. Mutta sehän ei teille kelpaa koska vain se mitä te teette on hienoa ja tärkeää, narsissi-boomerit

Vierailija
72/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi minun kuvitellaan asuvan yksin kaupungin vuokra-asunnossa. Eikö tämä olekin mielikuvanne työttömistä.?

Oikeasti asun kaksikerroksisessa omakotitalossa hyvällä alueella ja asunto on velaton.

Jep. Työttömiä pidetään käytännössä debiileinä luusereina, vaikka todennäköisesti nimenomaan myös se top 5% on työtöntä - joko nostaen työttömyyskorvausta tai ei. Debiili keskiluokkainen tai duunari ei tätä tajua

Vierailija
73/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siis yksi venäjän levittämistä propagandan välineistä: yritetään saada "Lännen" ihmiset lopettamaan työnteko ja perheen haluaminen.

Parempi näin. Venäjällä kannustetaan jopa alaikäisiä jo tekemään lapsia, kun tarvitaan lisää tykinruokaa. 

Onhan se lasten tekeminen alhaista, ihan niin kuin sotiminenkin. Ajattelitko, että alhaisia tekoja eli sukuelinten hinkuttamista harrastamalla saat aikaan jotain ylevää?

Vierailija
74/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen poistunut kahdesta suuresta organisaatiosta entry tasolla tämän vuoksi. Entry saattaa tienata tiettyjen seikkojen täyttyessä jopa enemmän kuin esimiehet. Orjailua ei ole tehty kannattavaksi syystä, sillä sen ei ole tarkoitus olla kannattavaa orjalle vaan orjanomistajalle.

Vierailija
75/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista paskaa syötetään ihmisille jotta oltaisiin tyytyväisiä siitä että kaikki rahat menee jatkossa vain parempiosaisten eliitin taskuun ja vain heillä on mahdollisuus menestyä ja voida hyvin.

Vierailija
76/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on kaikkialla keskuudessamme. Luulemme kaikkien tuttujensa ja sukulaistemme olevan työssä. Tosiasiassa he eivät kerro meille olevansa työttömiä.

Vierailija
77/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista paskaa syötetään ihmisille jotta oltaisiin tyytyväisiä siitä että kaikki rahat menee jatkossa vain parempiosaisten eliitin taskuun ja vain heillä on mahdollisuus menestyä ja voida hyvin.

No mitä muutakaan tässä enää voi tehdä? Ei tavallisella ihmisellä ole oikeasti juurikaan mahdollisuutta vaikuttaa asioihin, se on vain kylmä totuus. Kun ihmiset eivät enää halua asioita, se osuu myös eliittiin aikanaan. 

Vierailija
78/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unennäkö kuoli, tultiin vanhaksi.

Vierailija
79/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä muutakaan tässä enää voi tehdä? Ei tavallisella ihmisellä ole oikeasti juurikaan mahdollisuutta vaikuttaa asioihin, se on vain kylmä totuus. Kun ihmiset eivät enää halua asioita, se osuu myös eliittiin aikanaan. 

Mihin sinun pitäisi vaikuttaa? Siihen, että muu maailma kääntyisi asentoon x, jotta sinun ei tarvitsisi opetella uusia selviytymistaitoja tai tapaa elää, kuin orjailu? Halojata halloo. Ihmiset ovat eläneet kauan ennen ja tulevat elämään kauan sen jälkeen, kun orjailua on kokeiltu.

Vierailija
80/87 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei maininnut ilmastonmuutosta. Osa on tajunnut ettei kulutukseen perustuvalla taloudella ole tulevaisuutta eikä halua osallistua siihen. Tämä on myös osaperuste siihen ettei haluta lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi