Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauslomalla työskentely toisessa firmassa

Vierailija
20.12.2025 |

Tuleekohan kenkää? Olen päivätyöstäni saikulla, koska eivät pysty antamaan korvaavaa työtä ja työ on läsnäolotyötä, jossa ollaan fyysisesti asiakkaiden kanssa. Olen tehnyt sivutyötäni normaalisti saikun aikana muutamia tunteja (alle 20h/kk) eikä työnteko ole vaarantanut toipumistani ja olen saanut palkkaa (alle 200€) tältä ajalta. Olen kuitenkin saanut päätyöstäni sairasajan palkkaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja hakee/on hakenut Kelalta sairauspäivärahaa sinusta, niin Kela tarkistaa tulorekisterin. Älä siis ihmettele, jos tulee kyselyä työskentelystä sairausloman ajalla. 

Vierailija
2/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja hakee/on hakenut Kelalta sairauspäivärahaa sinusta, niin Kela tarkistaa tulorekisterin. Älä siis ihmettele, jos tulee kyselyä työskentelystä sairausloman ajalla. 

Kelasta tuli juurikin tämä tarkistus. Mitä tämä nyt käytännössä meinaa minun kohdallani? Periikö ne jotain takaisin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi evätä korvaukset päätyönantajaltasi, jonka jälkeen sulle tulee sieltä selvityspyyntö. 

Vierailija
4/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi evätä korvaukset päätyönantajaltasi, jonka jälkeen sulle tulee sieltä selvityspyyntö. 

Mistä tulee selvityspyyntö? Päätyönantajalta vai Kelasta? 

Vierailija
5/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyönantajalta

Vierailija
6/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta kiinni jää. Tulorekisterin takia paremmin nykyään.

Vierailija
7/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siitä toisestakin firmasta sairaslomaa ja mene kolmanteen firmaan töihin.

Vierailija
8/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus HR:ssä ratkonut noita. 
*Yksi sai kenkää, koska oli töissä kilpailijalla ja katsottiin, että vedätti saikulla työnantajaa. 
*Toisen kohdalla oli niin vähäisestä, palautumista vaarantamatonta, että aivan sama. 

Vierailija
9/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus HR:ssä ratkonut noita. 
*Yksi sai kenkää, koska oli töissä kilpailijalla ja katsottiin, että vedätti saikulla työnantajaa. 
*Toisen kohdalla oli niin vähäisestä, palautumista vaarantamatonta, että aivan sama. 

Toivottavasti tää toka vaihtoehto toteutuu myös mun kohdalla, kun kyse on niin mitättömästä määrästä mitä teen. Mut olen valmis myös potkuihin mikäli näin on tapahtuva 😅

Vierailija
10/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saikku johtuu? Sekin vaikuttaa. 

Vierailija
11/11 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tämmöisestä luovuudesta pitäisi saada palkankorotus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi