Sairauslomalla työskentely toisessa firmassa
Tuleekohan kenkää? Olen päivätyöstäni saikulla, koska eivät pysty antamaan korvaavaa työtä ja työ on läsnäolotyötä, jossa ollaan fyysisesti asiakkaiden kanssa. Olen tehnyt sivutyötäni normaalisti saikun aikana muutamia tunteja (alle 20h/kk) eikä työnteko ole vaarantanut toipumistani ja olen saanut palkkaa (alle 200€) tältä ajalta. Olen kuitenkin saanut päätyöstäni sairasajan palkkaa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja hakee/on hakenut Kelalta sairauspäivärahaa sinusta, niin Kela tarkistaa tulorekisterin. Älä siis ihmettele, jos tulee kyselyä työskentelystä sairausloman ajalla.
Kelasta tuli juurikin tämä tarkistus. Mitä tämä nyt käytännössä meinaa minun kohdallani? Periikö ne jotain takaisin?
Voi evätä korvaukset päätyönantajaltasi, jonka jälkeen sulle tulee sieltä selvityspyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Voi evätä korvaukset päätyönantajaltasi, jonka jälkeen sulle tulee sieltä selvityspyyntö.
Mistä tulee selvityspyyntö? Päätyönantajalta vai Kelasta?
Kyllähän tuosta kiinni jää. Tulorekisterin takia paremmin nykyään.
Ota siitä toisestakin firmasta sairaslomaa ja mene kolmanteen firmaan töihin.
Olen joskus HR:ssä ratkonut noita.
*Yksi sai kenkää, koska oli töissä kilpailijalla ja katsottiin, että vedätti saikulla työnantajaa.
*Toisen kohdalla oli niin vähäisestä, palautumista vaarantamatonta, että aivan sama.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus HR:ssä ratkonut noita.
*Yksi sai kenkää, koska oli töissä kilpailijalla ja katsottiin, että vedätti saikulla työnantajaa.
*Toisen kohdalla oli niin vähäisestä, palautumista vaarantamatonta, että aivan sama.
Toivottavasti tää toka vaihtoehto toteutuu myös mun kohdalla, kun kyse on niin mitättömästä määrästä mitä teen. Mut olen valmis myös potkuihin mikäli näin on tapahtuva 😅
Mistä saikku johtuu? Sekin vaikuttaa.
Nykyisin tämmöisestä luovuudesta pitäisi saada palkankorotus.
Jos työnantaja hakee/on hakenut Kelalta sairauspäivärahaa sinusta, niin Kela tarkistaa tulorekisterin. Älä siis ihmettele, jos tulee kyselyä työskentelystä sairausloman ajalla.