70 000 rahaa tulossa- mitä tekisi?
maksaako asuntolainaa pois vai käyttää iso osa rahoista vielä kotona ladsten kanssa olemiseen? vai sijoittamiseen? mitä sinä tekisit?
Kommentit (11)
Mut siihen ne rahat sitten menikin. minä maksaisin velkoja pois tuolla rahalla.
mitä ei muulloin raaski ostaa ja kesällä veisin lapsia kaikkiin huvipaikkoihin mihin tahtovat.
50 000 käyttäisin lainan lyhentämiseen (sijoitus sekin, raha ei häviäisi minnekkään)
ja 20 000 laittaisin säästötilille pahan päivän varalle.
Jos on taloudellisesti tiukkaa olla kotona lasten kanssa niin järjestäisin siten että tuosta 20 000 summasta siirtyisi joka kk. 100-200e tilille. sillä kataisi jo suuren osan ruuista.
Osta vaikka 35 tuhannen euroan harrikka niinkuin mun isä. Onpa sitten kiva peli ainakin alla. =)
lainaa varmaan suurimmalla osalla pois maksetaan. pitänee varmaan laittaa hyvään säästöön myös jotain. pahan päivän varalle.
ja juu, olen minäkin pyörtmäiselläni onnesta. koko elämäni olen penniä venyttänyt ja nyt näin..
ap
Osan voi sijoittaa mutta kannattaa katsoa kohde minkä tuotto olisi suurempi kuin asuntolainanne korko, esim. osakerahasto jos teillä on varaa ja halua ottaa vähän riskiä.
Loput kannattaa sijoittaa tuottavasti. En ole varma onko asunto enää hyvä sijoituskohde. Vaikka jostain korvesta saisi noin halvalla asunnon, niin saako siihen välttämättä luotettavia vuokralaisia ja paljonko sitä vuokraa yleensä voi pyytää? Ja vuokratuloistakin joutuu maksamaan melkein 30% veroa + yhtiövastikkeet. Varsinainen tuotto jäisi siis aika pieneksi.
Mikset sijoita suoraan osakkeisiin (suomalaiset pörssiyhtiöt maksavat aika hyviä osinkoja)? Tai johonkin tuottoisaan, ehkä jopa vähän riskipitoiseen rahastoon?
Ns. vanhat nimet ovat varmoja sijoituskohteita ja niiden arvo vaan lisääntyy ajan kuluessa. Lisäksi miellyttävät esteetikon silmää, jos aiot pitää niitä omassa kodissasi :)
mielenkiintoiselta kuulostaa kyllä!
ap