"Eduskunta hyväksyi potkulain"
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luottamuspula" ei lupaa hyvää myöskään työnantajille. Päinvastoin. Sitä saa mitä tilaa.
Kun yksi "huono" irtisanotaan lähtee kymmenen "hyvää".
Jos yksi kymmenestä on huono ja se potkitaan pois, siitä seuraavaksi huonommasta tulee sitten taas se uusi huonoin. Jne..
Niin ja joka tapauksessa niitä irtisanomisen perusteitahan eivät tiedä muut työntekijät. Epävarmuus saa ne 10 katselemaan parempaa työpaikkaa. Tämä on nähty muutamaan kertaan. Kun yksi katoaa, niin katoaa vähän ajan kuluttua muutama muukin.
Vierailija kirjoitti:
Demaripaskat tärisee ja ulisee niin saatanasti :D
Siitä minä nautin!
Minä nautin että maailmalla inhotaan persujen Eerolaa, Tynkkystä ja sitä kolmatta luihuhua. Kun hallitus vaihtuu niin potkulaki kumotaan. 😝😝😝
Vuokratyöntekijöiden kohdalla siis täysin tuttu käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luottamuspula" ei lupaa hyvää myöskään työnantajille. Päinvastoin. Sitä saa mitä tilaa.
Kun yksi "huono" irtisanotaan lähtee kymmenen "hyvää".
Jos yksi kymmenestä on huono ja se potkitaan pois, siitä seuraavaksi huonommasta tulee sitten taas se uusi huonoin. Jne..
Niin ja joka tapauksessa niitä irtisanomisen perusteitahan eivät tiedä muut työntekijät. Epävarmuus saa ne 10 katselemaan parempaa työpaikkaa. Tämä on nähty muutamaan kertaan. Kun yksi katoaa, niin katoaa vähän ajan kuluttua muutama muukin.
Tämä! Ja kuinka paljon vaikuttaa työilmapiiriin jatkuva pelko ja epävarmuus.
Vierailija kirjoitti:
Lakia perusteltiin, että mikroyritykset uskaltavat palkata ensimmäisen työntekijän. Perustelu sinänsä on ihan ok, mutta miksi laki kuitenkin kattaa koko työmarkkinakentän? Olisi kai lain voinut säätää koskemaan vain näitä mikroyrityksiä.
Mikroyritykset ovat pääosin sellaisia, ettei ole tarkoituskaan palkata ensimmäistäkään työntekijää, vaan toimia vain itse ammatinharjoittajana. Kyllä tätä lakia on kuola suupielessä himoinnut joku ihan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarista pitää päästä helposti eroon. Poliittisesti virkaan valituista ei pääse eroon oikein millään. Kansasta vähät välittävä oikeistosuomi...
PERSUJEN PURRA SANOI ENNEEN VAALEJA ETTÄ DUUNAREIDEN TYÖOLOIHIN EI KOSKETA. VALEHTELI. SIKSI KANNATUS ROMAHTI POHJAMUTIIN. SAATANA . 👹👹👹👹👹👹👹
Eivät tule olemaan seuraavassa hallituksessa.
Hovin työntekijä erotettiin tehtävästään outo syy:
Hovimestari saapui töihin rusketuksessa, mikä oli...
Ilta-Sanomat juuri nyt.
Jotkut ei käsitä että Työläinen ja Työtön on yksi ja sama.
Työttömän heikennykset on työläisen heikennyksiä. Työttömyysturva on nimenomaan työläisen turva.
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti silmänvääntelykohu ajoittui asian käsittelyn aikaan.
Nauttinut kun täristen joutui pyytämään anteeksi rasistisesta käytöstään. Öhöttely muutui itkuhäpeäksi. Ilmankos kannatus vaan tippuu ja jäljellä enää tämmöset. 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti silmänvääntelykohu ajoittui asian käsittelyn aikaan.
Nauttinut kun täristen joutui pyytämään anteeksi rasistisesta käytöstään. Öhöttely muutui itkuhäpeäksi. Ilmankos kannatus vaan tippuu ja jäljellä enää tämmöset. 😂😂😂
Rasistit on päässäs, milloin puutut suomalaisiin kohdistuvaan rasismiin? Ai niin et puutu koska vihaat isänmaatasi ja olet täynnä vihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen tiedotteen mukaan asiallinen syy työntekijän henkilökohtaiseen irtisanomiseen voisi olla esimerkiksi tilanne, jossa työntekijä:
Rikkoo tai laiminlyö työsuhteeseen liittyviä velvoitteitaan esim. työnantajan määräysten noudattamatta jättäminen, töiden laiminlyönti, perusteeton poissaolo, epäasiallinen käytös tai huolimattomuus työssä.
Työntekoedellytykset muuttuvat niin, ettei työntekijä enää pysty selviytymään työtehtävistä (esim. terveydellisistä syistä).
Terveydellinen syy tässä tapauksessa voi olla myös raskaus, migreeni tai vaikeat kuukautiset.
Itsellä hormoniperäinen migreeni, johon jatkuva lääkitys, mutta kohtauksia tulee silti kerran kuussa, eli olen poissa kerran kuussa 1-3 päivää riippuen kauan kohtaus kestää. Pitää varmaan varautua potkuihin, vaikka kaiken muun ajan olen töissä todellakim 110%. Ei ole soveltuvaa ehkäisyäkään jolla saattaisi saada vähennettyä kohtauksia (en ala terveystietojani tänne latelemaan, mutta sanon jo suoraan että ei kannata ehdottaa koska kaikki käyty läpi lääkärin ja gynen kanssa).
Eipä ollut perussuomalaisten vaaliteltalla mitään puhetta tällaisista potkulaista ja duunarien ehtojen heikennyksistä. Siellä lyötiin makkaraa kouraan ja luvattiin euron bensaa, halpaa sähköä ja ruokaa.
Mitä ihmettä siellä Säätytalolla oikein tapahtui?
Ihan yks hailee kun en töitä hae muutenkaan.
Itse uskon, että seuraavaksi lähtee vuorolisät.
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon, että seuraavaksi lähtee vuorolisät.
Jep, kukaan ei uskalla lakkoilla ettei irtisanota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarista pitää päästä helposti eroon. Poliittisesti virkaan valituista ei pääse eroon oikein millään. Kansasta vähät välittävä oikeistosuomi...
PERSUJEN PURRA SANOI ENNEEN VAALEJA ETTÄ DUUNAREIDEN TYÖOLOIHIN EI KOSKETA. VALEHTELI. SIKSI KANNATUS ROMAHTI POHJAMUTIIN. SAATANA . 👹👹👹👹👹👹👹
Eivät tule olemaan seuraavassa hallituksessa.
Saattavat ollakin, jos sopivasti saavat lietsottua ihmisiä muukalaisvihan avulla. Siinä kiimassa näköjään monelta unohtuu omat edut. Menköön vaikka palkka ja työpaikka.
Tuleeko edelleen 3 varoitusta vai onko kerrasta poikki?