Miksi kinkuton joulu aiheuttaa ulkopuolisissa niin paljon mielipahaa?
Palvotaan sitä kinkkua niinkuin se olisi itse Jeesus. Ollaan taas närkästytty tänä vuonna meidän puolesta, kun kysyjille olen sanonut, että meillä on kalaa ja hirven jääpaisti jouluna. Laatikot ja rosolli on itsetehtyjä ja jälkiruuaksi on jouluhalko ja sekametelisoppa. Ainoa ero vaan, että se kinkku puuttuu. Kuulemma pilaan lasten joulun. No, meillä kukaan lapsista ei syö kinkkua, miksi pitäisi väkisin syöttää?
Kommentit (26)
Mielipaha ei johdu kinkusta vaan siitä, että kaikilla pitää olla samanlaista, myös jouluruokailu pitää olla kaikilla samaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielipaha ei johdu kinkusta vaan siitä, että kaikilla pitää olla samanlaista, myös jouluruokailu pitää olla kaikilla samaa.
Hyi yök "suomalaiset" jouluruuat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Ihan sama kuin että kouluruuan on oltava yhtä pahaa kaikille ja sen takia lakkautetaan koulujen omat ruokalat.
Minulla on kebabia jouluksi. Siis tällaista itse tehtyä kebabia, jossa liha kaulitaan ohueksi kahden leivinpaperin välissä. On muuten ihan sairaan hyvää.
Jaa. No meillä naudan sisäfilepihvejä joka joulu. Ihan syystä, että perinteiset jouluruoat eivät maistu. Ehkä joku voi katsoa oudosti, mutta lähinnä tullut kateellisia ilmaisuja, että kelpais mullekin naudanpihvi. Viimeistään joulupäivänä, kun muut vetävät niitä laatikoita, rosollejaan, kinkkujaan.
No, vedä vaikka kebabia perheen kanssa koko joulu, mutta ei meillä joulu tuntuisi joululta, jos ei olisi kinkkua, laatikoita ja joulupuuroa!
Ei aiheuta. Itse pärjäisin kalaruoilla, mutta lapset toivovat kinkkua, joten tietenkin sellaisen teemme. Mutta myös hyviä kalaruokia, mätejä yms. Juustotarjotin jälkkäriksi, se on suurin herkkuni. Sen sijaan mitään vegaani"kinkkuja" en ymmärrä yhtään. Hirveää paskaa kaikki seitanit ja teolliset korviketuotteet. Kasvikset kasviksina.
Ei minua haittaa jos jollain on kinkuton joulu. Meillä ei.
Mutaa sitten haittaa jos syömään pyydetään eikä kinkkua saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Itse pärjäisin kalaruoilla, mutta lapset toivovat kinkkua, joten tietenkin sellaisen teemme. Mutta myös hyviä kalaruokia, mätejä yms. Juustotarjotin jälkkäriksi, se on suurin herkkuni. Sen sijaan mitään vegaani"kinkkuja" en ymmärrä yhtään. Hirveää paskaa kaikki seitanit ja teolliset korviketuotteet. Kasvikset kasviksina.
A S I A A ! ! !
Meillä on jouluaattona naudan sisäfilettä, joulupäivänä kalaa ja Tapaninpäivänä pastaa. Ns. normaaleja jouluruokia ei ole ollut enää vuosiin. 50 vuodessa on ehtinyt jo kyllästyä peruskinkkuun ja laatikoihin. Rosolli on ihan jees, ja graavilohi (jota mies kyllä tekee myös tänä vuonna). Kukin tyylillään.
Kenessä se aiheuttaa mielipahaa..?
Ihan tarkalleen ottaen kuka on pahastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkku hyi
laatikot hyi
piparit hui
tortut hyi
Näitä ei meillä ole, koska kukaan ei syö niitä!
Vierailija kirjoitti:
Ihan tarkalleen ottaen kuka on pahastunut?
Korhosen Eki lapista
Ihan sama mulle mitä jouluna syötte. Mekin syödään mistä tykätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkku hyi
laatikot hyi
piparit hui
tortut hyi
Näitä ei meillä ole, koska kukaan ei syö niitä!
Oletpa tavaton juntti. Jos sinä et jotain syö niin eivät ne silti ole mikään hyi. Jätät syömättä, muut syö ketkä tykkää eikä ole sivistynyttä kommentoida tuolla tavalla. Hyi on vallan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole rikos jos ei hanki kuusta tai lahjojakaan mutta tietyt asiat TEKEVÄT joulun.
Meillä on ollut monta kinkutonta joulua, eikä ole aiheuttanut mielipahaa.