Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa mennä sukulaisten luo jouluna

Vierailija
20.12.2025 |

Taas samat jutut ruokapöydässä. "Etkö sä muka tykkää graavilohesta?" Miksei sulle maistu silli ja mäti?" No ei kyllä maistu edelleenkään. Huono muisti heillä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia on murheet, jos valmis joulupöytä noin ahdistaa. 

Ensinnämmäisen maailman ongelmia, parin tuhannen kilometrin päässä soditaan ja haaveillaan rauhasta perheen parissa.

Täällä ahdistutaan, jos on mätiä ja graavilohta tarjolla.

Olette poispilattuja hylkiöitä, häpeän tuollaista käytöstä! Jos sosiaaliset taidot on kaventuneet niin suppeiksi, ettei edes hyvähenkinen joulupöytä kelpaa, on se peiliinkatsomisen paikka.

KTM 46

Vierailija
22/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bingo. Sama juttu. Joku änkee jotain syötävää, hokien, OTA NYT, JOULU ON KERRAN VUODESSA VAAN, otatko piparin, maistuuko konvehti, ai että täällä haisee hyasintti, minua aivastuttaa, maistetaan maustekakkua, ottakaa, ottakaa, voi voi, mihin se kylmäsavulohi jäi, Ville, tuotko sen, kamalia nämä vihreät kuulat, tykkääkö joku, kauheaa, suffl'e on vielä jäähdyttämättä, viitsitkö kipasta hakeen, herran tähden, kakku, isoäidin kakku, maistakaa hyvät ihmiset. VOI VIDDUJEN VIDDU, huh miten nopeasti pääsisin lähtemään, laitanko vatsakivun piikkiin. Huh helvetti!

On niin totuttu  kohauttavaan someen, että tavallinen leppeä äänenpito on  niiiin  tylsää.  Ei kukaan kiellä ottamasta esille mieluisia puheenaiheita mistä vain, samassa leppeässä hengessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne ajattelevat itseään ja laittavat tarjolle juuri niitä ruokia mistä itse pitävät. Tee sinä joulutarjoilut ensi vuonna ja tarjoa niitä ruokia mistä pidät."

No ei kaikkien tarvitse kaikesta tykätä. Syö sitä mistä tykkää. En minäkään syö kalaa, mutta ei kyllä haittaa ollenkaan, että sitä on tarjolla. Moni muu siitä tykkää.

Vierailija
24/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinne hirventurpasyltty ja pässinkivekset ja tivaa kåmiksi ei maistu.

Oikeasti en oikein tajua ihmisiä, jotka tekee asioita velvollisuudesta eikä osaa yhtään pitää puoliaan,  itse varmaan veisin kaikkea mukanani pöytään sellista mistä tykkää. Ja jos joku kyselee, miksen syö jotain, niin sanoisin ihan vaan, että joo se ei oikein ole mun juttu.

Vierailija
25/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin tyypillistä valittaa, mutta ei tehdä mitään toisin. 

Valittaminen on ihanaa?

Vierailija
26/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvollisuusvierailut ovat kyllä melkoista pakkopullaa.

Vaikeaa on kieltäytyä, varsinkaan ihmisten seurasta jotka eivät ole olemassa enää montaa vuotta, vaikka aikuinen toki omat menemisensä päättää itse.

Vierailija
27/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Tuohan on sellaista vanhemman väen vieraanvaraisuutta, että kehotetaan vierasta ottamaan ruokia.

Vierailija
28/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sieltä pöydästä löydy jotain muuta, mistä pidät.

Vierailija
29/29 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole menemättä. He ovat iloisia, kun haoannaama ei tule pilaamaan joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi