Lapsettomana saan kuulla ettĂ€ joulu on LASTEN juhla??đ MistĂ€ lĂ€htien muka? đ€š
Siis oikeasti. Miten muka joulu ei kuulu myös lapsettomille/lapsivapaille ihmisille?
ĂlytöntĂ€ puhetta!
Joulu kuuluu kaikille, oli lapsia tai ei.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on vain sanonta, joka tarkoittaa sitÀ, ettÀ aikuinen tykkÀÀ nÀhdÀ lasten iloa jouluna. Se on ikÀÀn kuin henkilökohtainen tunnustus. EttÀ on hauska nÀhdÀ, kun lapset odottavat joulua ja joulupukkia ja lahjoja ja iloitsevat kuusesta ja koristeista ja tunnelmasta.
Lapsettomana kummitÀtinÀ ja tÀtinÀ ajattelen itsekin noin. Ja on hauska kyllÀ katsella myös kun koirat hakevat kuusen alta omat lahjansa luvan saatuaan ja avaavat ne. Ja riemuitsevat. Se ilo, lasten ja lemmikkien, on sydÀntÀ lÀmmittÀvÀÀ ja se tarttuu.
Mulle joulu on nostalginen ruokien, hyasintintuoksun ja vÀhÀn itsensÀ hemmottelun juhla. Syön, luen ja lepÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina on talvipÀivÀnseisaus. Vanha pakanajuhla. VietÀn sitÀ lapsettomana. SiitÀ pÀivÀstÀ alkaa valo lisÀÀntyÀ.
Valoa velajouluun. đ€©đ
Vierailija kirjoitti:
Ateistit omineet joulunkin itselleen niin ettÀ siitÀ tullut amerikkalaisen masinoima materiallinen kulutusjuhla, lapsille opetetaan nykyÀÀn pelkÀstÀÀn materian merkitystÀ, kilpaillaan kenellÀ hienoimmat, kalliimmat, paremmat lahjat.
Se on kyllÀkin niin, ettÀ kristityt ovat omineet joulun itselleen.
KellÀ on, kellÀ ei. MeillÀ se on aikuisten juhla. Kutsutaan ne rakkaimmat ihmiset sitÀ juhlimaan meidÀn kanssa.
Onko yllÀttÀvÀÀ koska niinhÀn se enimmÀkseen on. Laitappa google hakuun joulu on lasten juhla ja lue mitÀ se sanoo. SiinÀ se. KyllÀhÀn sitÀ aikuisetkin juhlii. Moni lapseton vaan sanoo ensin ettei juhli joulua mitenkÀÀn mutta annahan olla jos joku erehtyy mainitsemaan joulusta lasten juhlana niin vaikka todellisuudessa ei juhli niin sen jÀlkeen lÀhes bilettÀÀ jouluna.
Lasten joulu siitÀ alkaen kun joulupukki tuli tupaan ! Jokainen meistÀ on jonkun lapsi !
KyllÀ se on jokaisen ihmisen juhla. Jumala syntyi ihmiseksi. SitÀhÀn nykyihmiset juhlivat. Ateistitkin.
Joulu kuuluu kaikille, mutta lahjat mielestÀni vain lapsille. En ole koskaan ymmÀrtÀnyt lahjojen antamista aikuisten kesken. Suurimmalla osalla aikuisista on varaa ostaa asiat joita haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kaikkien, lasten, nuorten, aikuisten ja vanhusten, joulu on myös joidenkin sydÀmessÀ !
Miksi sitten jotkut puhuu siitÀ vain lasten juhlana?
En minÀ tÀllaiseen ole törmÀnnyt. Tottakai se on jokaisen juhla, jos niin haluaa. Monet lapsettomat parit vain eivÀt itse sitÀ sen kummemmin vietÀ. Ja sellaiset, joilla lapset ovat jo aikuisia.
Sekoitatko lahjojen antoon? SitÀ monet pitÀÀ vain lasten juttuna.
Vierailija kirjoitti:
SieltÀ raamatun kertomuksesta. Joulun ihme on lapsen syntymÀ ja sitÀmyötÀ perhe.
Alapeukkkuja oli 67
Six seveeeeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SieltÀ raamatun kertomuksesta. Joulun ihme on lapsen syntymÀ ja sitÀmyötÀ perhe.
Alapeukkkuja oli 67
Six seveeeeen đ€·đ€·đ€·đ€·đ€·đ€·
KyllÀ se kuuluu ihan kaikille. Aina olen juhlinut joulua niin lapsettomana sinkkuna, lapsettomana parisuhteessa, perheellisenÀ ja nyt eronneena. TÀnÀ jouluna vietÀn joulunpyhÀt pÀÀasiassa yksin ja lapset tulevat vasta pyhien jÀlkeen ja joulunvietto vain paranee ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus kuuluu kaikille.
Tunge jeesussi perseeseesi.
Vedit herneet kÀrsÀÀn mun Jeesus-viestistÀ. EttÀ semmosta taas tÀnÀÀn. (Ei mitÀÀn uutta auringon alla).
VÀitÀn ettÀ sulla on maailmanmittaluokan ongelma. Jeesus on nimittÀin totuus ja sinunkin pitÀÀ kerran tunnustaman Jeesuksen olevan Herra.
Vierailija kirjoitti:
Lasten joulu siitÀ alkaen kun joulupukki tuli tupaan ! Jokainen meistÀ on jonkun lapsi !
Joulupukki voi kÀydÀ myös aikuisten luona. Ei tarvitse olla lapsia.
Kuka esittÀÀ Virallisen Anteeksipyynnön ap:lle?
Hoh hoijaa. Ole onnellinen AP, ettÀ huolesi ovat tÀtÀ tasoa.
Ei, kyllÀ se on myös aikuisten juhla, ei huolta! Annan sinulle luvan iloita joulusta, vaikket olekaan enÀÀ lapsi AP. Onko kaikki nyt hyvin?