Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomana saan kuulla ettĂ€ joulu on LASTEN juhla??🙄 MistĂ€ lĂ€htien muka? đŸ€š

Vierailija
19.12.2025 |

Siis oikeasti. Miten muka joulu ei kuulu myös lapsettomille/lapsivapaille ihmisille?

 

ÄlytöntĂ€ puhetta!

 

Joulu kuuluu kaikille, oli lapsia tai ei.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Ole onnellinen AP, ettÀ huolesi ovat tÀtÀ tasoa.

 

Ei, kyllÀ se on myös aikuisten juhla, ei huolta! Annan sinulle luvan iloita joulusta, vaikket olekaan enÀÀ lapsi AP. Onko kaikki nyt hyvin?

Vierailija
42/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on vain sanonta, joka tarkoittaa sitÀ, ettÀ aikuinen tykkÀÀ nÀhdÀ lasten iloa jouluna. Se on ikÀÀn kuin henkilökohtainen tunnustus. EttÀ on hauska nÀhdÀ, kun lapset odottavat joulua ja joulupukkia ja lahjoja ja iloitsevat kuusesta ja koristeista ja tunnelmasta.

 

Lapsettomana kummitĂ€tinĂ€ ja tĂ€tinĂ€ ajattelen itsekin noin. Ja on hauska kyllĂ€ katsella myös kun koirat hakevat kuusen alta omat lahjansa luvan saatuaan ja avaavat ne. Ja riemuitsevat. Se ilo, lasten ja lemmikkien, on sydĂ€ntĂ€ lĂ€mmittĂ€vÀÀ ja se tarttuu. 

Mulle joulu on nostalginen ruokien, hyasintintuoksun ja vĂ€hĂ€n itsensĂ€ hemmottelun juhla. Syön, luen ja lepÀÀn. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina on talvipĂ€ivĂ€nseisaus. Vanha pakanajuhla. VietĂ€n sitĂ€ lapsettomana. SiitĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ alkaa valo lisÀÀntyĂ€. 

 

 

Valoa velajouluun. đŸ€©đŸ’Ž

Vierailija
44/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit omineet joulunkin itselleen niin ettĂ€ siitĂ€ tullut amerikkalaisen masinoima materiallinen kulutusjuhla, lapsille opetetaan nykyÀÀn pelkĂ€stÀÀn materian merkitystĂ€, kilpaillaan kenellĂ€ hienoimmat, kalliimmat, paremmat lahjat. 

 

Se on kyllĂ€kin niin, ettĂ€ kristityt ovat omineet joulun itselleen. 

Vierailija
45/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KellÀ on, kellÀ ei. MeillÀ se on aikuisten juhla. Kutsutaan ne rakkaimmat ihmiset sitÀ juhlimaan meidÀn kanssa.

Vierailija
46/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko yllÀttÀvÀÀ koska niinhÀn se enimmÀkseen on. Laitappa google hakuun joulu on lasten juhla ja lue mitÀ se sanoo. SiinÀ se. KyllÀhÀn sitÀ aikuisetkin juhlii. Moni lapseton vaan sanoo ensin ettei juhli joulua mitenkÀÀn mutta annahan olla jos joku erehtyy mainitsemaan joulusta lasten juhlana niin vaikka todellisuudessa ei juhli niin sen jÀlkeen lÀhes bilettÀÀ jouluna.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lasten joulu siitÀ alkaen kun joulupukki tuli tupaan ! Jokainen meistÀ on jonkun lapsi !

Vierailija
48/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllĂ€ se on jokaisen ihmisen juhla. Jumala syntyi ihmiseksi. SitĂ€hĂ€n nykyihmiset juhlivat. Ateistitkin. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joulu kuuluu kaikille, mutta lahjat mielestÀni vain lapsille. En ole koskaan ymmÀrtÀnyt lahjojen antamista aikuisten kesken. Suurimmalla osalla aikuisista on varaa ostaa asiat joita haluaa

Vierailija
50/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on kaikkien, lasten, nuorten, aikuisten ja vanhusten, joulu on myös joidenkin sydÀmessÀ !

 

 

Miksi sitten jotkut puhuu siitÀ vain lasten juhlana?

 

En minĂ€ tĂ€llaiseen ole törmĂ€nnyt.  Tottakai se on jokaisen juhla, jos niin haluaa.  Monet lapsettomat parit vain eivĂ€t itse sitĂ€ sen kummemmin vietĂ€. Ja sellaiset,  joilla lapset ovat jo aikuisia. 

 

Sekoitatko lahjojen antoon? SitÀ monet pitÀÀ vain lasten juttuna.

 

 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SieltĂ€ raamatun kertomuksesta.  Joulun ihme on lapsen syntymĂ€ ja sitĂ€myötĂ€ perhe. 

Alapeukkkuja oli 67

Six seveeeeen

Vierailija
52/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SieltĂ€ raamatun kertomuksesta.  Joulun ihme on lapsen syntymĂ€ ja sitĂ€myötĂ€ perhe. 

Alapeukkkuja oli 67

Six seveeeeen đŸ€·đŸ€·đŸ€·đŸ€·đŸ€·đŸ€·

 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllĂ€ se kuuluu ihan kaikille. Aina olen juhlinut joulua niin lapsettomana sinkkuna, lapsettomana parisuhteessa, perheellisenĂ€ ja nyt eronneena. TĂ€nĂ€ jouluna vietĂ€n joulunpyhĂ€t pÀÀasiassa yksin ja lapset tulevat vasta pyhien jĂ€lkeen ja joulunvietto vain paranee ja jatkuu. 

Vierailija
54/57 |
20.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus kuuluu kaikille.

Tunge jeesussi perseeseesi.

 

Vedit herneet kÀrsÀÀn mun Jeesus-viestistÀ. EttÀ semmosta taas tÀnÀÀn. (Ei mitÀÀn uutta auringon alla).

VÀitÀn ettÀ sulla on maailmanmittaluokan ongelma. Jeesus on nimittÀin totuus ja sinunkin pitÀÀ kerran tunnustaman Jeesuksen olevan Herra.

 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/57 |
21.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten joulu siitÀ alkaen kun joulupukki tuli tupaan ! Jokainen meistÀ on jonkun lapsi !

 

 

Joulupukki voi kÀydÀ myös aikuisten luona. Ei tarvitse olla lapsia.

56/57 |
21.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainahan se on ollu 🎄

Vierailija
57/57 |
21.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuka esittÀÀ Virallisen Anteeksipyynnön ap:lle?