Kodittomille ei ollut tilaa kauppakeskuksissa, tripla- ostosparatiisi sulkee jatkossa ovensa asunnottomilta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a623656d-abfb-4ead-b64e-92e784a83fe5…..
Aiemmin yötä päivää auki ollut kauppakeskus Tripla joutuu nyt sulkemaan ovensa öisin, syynä asunnottomat
Asiakkaat eivät halua nähdä köyhiä ja kodittomia käydessään ostoksilla eikä kodittomien turvallisuutta voida taata katujengeiltä, siksi parempi sulkea asunnottomat ulos pakkaseen, todettiin Tripla- ostosoparatiisissa
Ihanaa joulua ja rauhaisaa ostosaikaa kaikille kuluttajille toivottaa Ostostaivas Tripla hesoissa
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Suomipakanat ja luopiot keräävät Jumalan vihaa päälleen päivä päivältä vain enemmän alkaen 2020 ja tulevat saamaan sen mitä tilaavat, Amen.
Ok. Ja kristityt tekevät mitä asian hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutoksella halutaan ohjata asunnottomia hakeutumaan virallisiin yöpaikkoihin. Nukkuminen on meillä kiellettyä.
Kylmäävä asenne. Uni ja lepo eivät voi olla keneltäkään kiellettyjä!
T ehkä hieman punaruskeampi ja parempi ihminen, n52
Uni ei ole kielletty, mutta pitää mennä muualle kuin Triplaan nukkumaan. Kauppakeskus ei ole yömaja
Mihin? Yömajat on täynnä ja vaarallisia.
Jos nämä porukat majoittuu kauppakeskuksiin, niin alkaa nekin olla vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomi täynnä tyhjiä asuntoja, pientaloja tyhjillään lähes miljoona ja maakuntakeskuksista puretaan kerrostaloja tyhjinä.
Suomessa kodittomuus ja asunnottomuus ovat omia valintoja. Asunnoton heseläinen voi lähteä Raaheen tai Kemijärvelle ja saa asunnon soskusta samana päivänä
Mutta taitaapa ne Hesen valot ja huumeiden peukutus näitä houkutella liikaakin!
Takaatko sinä että saa ilman luottotietoja asunto kaikille tuolta suunnalta?? Tuskin. Suomessa voi hyvin helposti joutua kadulle ilman luottotietoja. Tuossa ei auta raha tai päihteettömyys edes, moni vaatii vain luottotiedot. Niitä tyhjiä asuntoja kun ei anneta vaikka ainoa syy olisi ei luottotiedot. Vaihtoehdot jää lopulta yö ulkona triplassa tai muutto toiseen maahan. Itse valitsen tuon viimeisen sitten kun on pakko. Sosiaalitoimisto ei auta yhtää mitään. Vaikka vuosia hakisi ei Suomessa anneta asuntoa ilman luottotietoja. Tämä maa on enää vain rikkaille hyvä. Muut ajetaan kadulle. Asumiseen pitää olla rikas ja luottotiedot jotta saa olla Suomessa. Lisä kuluina tulee myös kallis vakuus. Tästä olen tehnyt myös valituksia ne kaikki hylätty, koska jokainen virasto tukee vain rikkaita nyt. Ja moni äänesti rikaiden tukijat valtaan polkemaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodittomat eivät osaa käyttäytyä. Narkkaavat, ryyppäävät, varastelevat, pahoinpitelevät ja häiritsevät kaikin tavoin muita ihmisiä. Suomessa ei vielä ole sympaattisia, pörröisiä kodittomia, jotka ovat kodittomia sitä ilman omaa ansiotaan. Kiitos hallituksen, telttakansaa voi tosin ruveta tulemaan hyvinkin nopeasti.
Näin on. Hyvin suuri todennäköisyys, että on päihde/huumeongelmasta johtuva. Sellainen, jolla pää on selvä, osaa ja tajuaa kyllä hakea apua kodittomuuteensa, eikä nuku kauppakeskuksissa.Entä sitten? Tekeekö päihdeongelma ihmisestä jotenkin vähemmän arvokkaan?
Itse asiassa kyllä tekee. Vain aivoton ameeba daiju sortuu päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tripla menee meillä boikottiin.
Minulla meni boikottiin siinä vaiheessa, kun selvisi, että sinne saa mennä hengailemaan koiran kanssa. Allergisena vaihdan siis jatkossa junaa aina keskustassa, koska siellä ei ole pakko kulkea sisätilan kautta. Sisätilaan tuo eläinpöly kertyy vähitellen, joten jossain vaiheessa en pysty kulkemaan sellaisen tilan läpi lainkaan. Ainakaan, jos aion vielä hengittää sen jälkeen.
Siellä on niin suuri ilmatila että aika ihme on, jos siellä saa allergisen kohtauksen siitä että siellä käy joskus koira
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomipakanat ja luopiot keräävät Jumalan vihaa päälleen päivä päivältä vain enemmän alkaen 2020 ja tulevat saamaan sen mitä tilaavat, Amen.
Ok. Ja kristityt tekevät mitä asian hyväksi?
Ateistina sanon että jokainen on vastuussa omista sanoistaan ja teoistaan eli ei voi edes kristittyjä syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tripla menee meillä boikottiin.
Minulla meni boikottiin siinä vaiheessa, kun selvisi, että sinne saa mennä hengailemaan koiran kanssa. Allergisena vaihdan siis jatkossa junaa aina keskustassa, koska siellä ei ole pakko kulkea sisätilan kautta. Sisätilaan tuo eläinpöly kertyy vähitellen, joten jossain vaiheessa en pysty kulkemaan sellaisen tilan läpi lainkaan. Ainakaan, jos aion vielä hengittää sen jälkeen.
Siellä on niin suuri ilmatila että aika ihme on, jos siellä saa allergisen kohtauksen siitä että siellä käy joskus koira
Tuo on spleinaamista. Kyllä mä ainakin saan oireita muutaman sisäänhengityksen jälkeen, jos kauppakeskuksessa on ollut runsaasti koiria vuosien varrella. Ne oireet eivät lopu, vaikka astun ulos, vaan jatkuvat helposti tunninkin sen jälkeen.
Eläinpöly ei häviä sieltä mitenkään muuten kuin asiakkaiden hengittäessä sitä sisään. Asiakkaat siis toimivat ilmanpuhdistimina.
He etsivät paikkansa. Rappukäytäviin. Lentoasemiin. Missä lämmintä on sinne menevät.
Kun yksi paikka sulkee, toiseen jengi tunkee. Joka ongelmaan kysyy toista ratkaisua.
Kelasin itse, jos olisin asunnoton. Menisin valtion metsään ja maakuoppaan piiloitetulla kämpällä asian ratkaisisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutoksella halutaan ohjata asunnottomia hakeutumaan virallisiin yöpaikkoihin. Nukkuminen on meillä kiellettyä.
Kylmäävä asenne. Uni ja lepo eivät voi olla keneltäkään kiellettyjä!
T ehkä hieman punaruskeampi ja parempi ihminen, n52
Uni ei ole kielletty, mutta pitää mennä muualle kuin Triplaan nukkumaan. Kauppakeskus ei ole yömaja
Mihin? Yömajat on täynnä ja vaarallisia.
Jos nämä porukat majoittuu kauppakeskuksiin, niin alkaa nekin olla vaarallisia.
Kauppakeskus on eloton rakennus ja se ei itsessään ole vaarallinen.
Väitteesi on epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Kodittomille tarkoitettuja tiloja on paljon Kaupungin, eri yhdistysten ja kirkon puolesta ei ole pakko lojua kauppakeskuksissa.
Jos olisi, niin kaikki kodittomat olisi niissä.
Jokainen suomalainen pitäisi määrätä tekemään jonkin aikaa työtä erilaisten ryhmien kanssa. Kodittomien yms. Ihmisten pitäisi tutustua realismiin, eikä olla omissa kuvitelmissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomi täynnä tyhjiä asuntoja, pientaloja tyhjillään lähes miljoona ja maakuntakeskuksista puretaan kerrostaloja tyhjinä.
Suomessa kodittomuus ja asunnottomuus ovat omia valintoja. Asunnoton heseläinen voi lähteä Raaheen tai Kemijärvelle ja saa asunnon soskusta samana päivänä
Mutta taitaapa ne Hesen valot ja huumeiden peukutus näitä houkutella liikaakin!
Takaatko sinä että saa ilman luottotietoja asunto kaikille tuolta suunnalta?? Tuskin. Suomessa voi hyvin helposti joutua kadulle ilman luottotietoja. Tuossa ei auta raha tai päihteettömyys edes, moni vaatii vain luottotiedot. Niitä tyhjiä asuntoja kun ei anneta vaikka ainoa syy olisi ei luottotiedot. Vaihtoehdot jää lopulta yö ulkona triplassa tai muutto toiseen maahan. Itse valitsen tuon viimeisen sitten kun on pakko. Sosiaalitoimisto ei auta yhtää mitään. Vaikka vuosia hakisi ei Suomessa anneta asun
Viimeksi luottotiedot omistin vuonna 2002. Olen vaihtanut kämppää 5 eri taloyhtiön välillä ja 7 kertaa.
Ainoa mikä estää kämpän vuokrauksen on vuokravelat. Eikä nekään, jos niihin on sovittu maksusuunnitelma.
Tee... kriminaali 90 tonnin velalla. Ei yhdelläkään alle 1500 luottotietomerkinnällä.
Kämpän saa aina, kun ei ole vuokravelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaiset 2h kiinni, ei paha. Mutta harmi jos joku matkustaja tarvitsisi odotustilaa ja nyt sitä ei enää ole.
Odotteleva matkustaja joutuu vielä Triplan ulkopuolella ryöstetyksi, kun on niitä ryöstelyjengejä sielläkin päin. Turvalliset julkiset tilat alkavat käydä vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaiset 2h kiinni, ei paha. Mutta harmi jos joku matkustaja tarvitsisi odotustilaa ja nyt sitä ei enää ole.
Asema on suljettuna sellaisena aikana, ettei ole junaliikennettä. Hyvin epätodennäköistä, että kenenkään tarvitsisi juuri silloin mennä asemalle tai olla edes vaihtamassa junaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirkot eivät avaa oviansa yöksi? Saatais nekin tönöt hyötykäyttöön.
Ja miksi kirjastot ja virastotalot eivät majoita? Sairaaloihin pitää myös ottaa lojumaan, kun siinä on sitten jo hoitokin heti saatavilla.
Jokainen avaa sen pullonkorkin kuitenkin ihan itse.
Sairaaloissa on melkoinen prosentti päihteistä johtuvissa hoidoissa.
Ymmärrän, ei ole ostoskeskuksen asia ratkaista asunnottomien ongelmaa.
Mietin jot aikoja sitten tuota Pasilan Triplaa ja että se on varmaan täynnä kodittomia nukkumassa makuupussissaan kun on auki 24/7. Epäilen että 2 tunnin sulkeminen klo 02-04 ei tosin auta. Se vaan pakottaa kodittomat ulkoilemaan tuon 2 tuntia ja sitten palaavat sijoilleen sinne ostariin.
Viikolla oli lehdissä juttua, että Triplan liikkeistä varastetaan nykyään paljon ruokaa. Liittyisiköhän siihen?
Ruuan varastaminen ja asunnottomuus ovat molemmat kasvussa Suomessa, ensimmäistä kertaa yli vuosikymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa köyhyys on oma valinta. Kaikilla samat mahdollisuudet kuitenkin kouluttautua ja menestyä
Minun valintani on yhtä kunnioitettava kuin köyhyyden valinneen valinta ja kyllä, takuulla teen mieluiten ostokseni ilman jaloissa pyöriviä kerjäläisiä ja kodittomia!
N34, eri
Tähän siis tämä vastaus, ole hyvä: KOSKAAN ei ole kaikilla samat mahdollisuudet elämässä, ei ole koskaan ollut, eikä koskaan tule olemaan. Olet vain todella hyvin sanahelinällä ohjelmoitu ja väkisinkin hyväosainen ja pakana.
Mitä tarkoittat samoilla mahdollisuuksilla? Jokaisella suomessa on taattu kuitenkin perustoimeentulo ja asunto. Asunnonkin voit menettää useamman kerran, kunnes vaihtoehdoksi tulee asuntola.. jonka senkin voit menettää miten pitkään yhteiskunnan pitää kannatella?
Mitään perustomeentuloa ei ole taattu työttömälle. Avioliitossa oleva, jolla esim velkainen asunto, saa sen alle 600kk, siinä kaikki. Onko tuo Suomen perustoimeentulo mielestäsi? Paljonko on alle köyhyysrajan? Itse sain tuon mutta en saa enää sitäkään, henk koht tulee 0eur. Olen maisteri, kunnollinen perheenäiti, Herran oma, enkä lähde pakanoiden kuntouttavaan, on kynnyskysymys. Joten olen ilman näitäkin almuja ja odotan Herraa joka pian halkaisee taivaat, on oikeamielinen tuomari ja palaa pian, saatte sitten omin silmin nähdä ja jokainen joutuu tuomiolle, myös siitä miten itsekukin on naapuriaan kohdellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotteleva matkustaja joutuu vielä Triplan ulkopuolella ryöstetyksi, kun on niitä ryöstelyjengejä sielläkin päin. Turvalliset julkiset tilat alkavat käydä vähiin.
Olen ratkaissut ongelman pysymällä kotipaikkakunnalla. Töitäkään ei ole, kun olen työkyvytön, joten ei onneksi tarvi siirtyä paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva ja välittävä Suomi
Oletko koskaan käynyt eurooppalaisissa suurkaupungeissa... metroasemien käytävillä?
Onko tämä siis joku oikeistolaisten kilpailu, missä maassa on eniten kodittomia ihmisiä kadulla?
No, miten on?
Mullan alla 🤗 heille olisi hyvinkin tilaa! 😊